Alla inlägg under juli 2012

Av Catarina - 17 juli 2012 21:34

Blir kort inlägg idag, har världens huvudvärk för jag har suttit framför datorn hela dagen. Hade jag vetat vad jag gav mig in på när jag började med fotoboken så tror jag inte att jag hade gjort någon ;) Det tog nog ca 7 timmar med matpaus :) Jag fick ihop 57 sidor med 1-4 kort på varje sida och jag redigerade alla. Bakrunder och text och sen fixade till korten. Det var kul och det kommer att bli jättefint och i vinter kan vi sitta och titta i den och drömma om våran underbara semester! Fast det tar nog ett tag tills jag gör en sån igen utan uppehåll ;)


Barnen har som tur var varit ute hela dagen och lekt med grannbarnen.
Anders tog hand om matlagning och allt som behövdes göras.


Under dansbands veckan har dom veteranbils utställning i malung och efter det kör dom cruising malungsfors rundan och kommer förbi här, det var massor med bilar i år och barnen stod och vinkade till alla och dom både tutade och vinkade tillbaka :)


Sov så gott! Kram

Av Catarina - 16 juli 2012 23:50

Herregud med folk! Denna lilla by har ingen plats :) vi skulle bara ner och handla lite och lämna igen filmerna och det var köer inga parkeringar som i vanliga fall gapar tomma, gågatan var smockfull där vi i vanliga fall möter på sin höjd en person ;) Ica, ja det var hemskt. Dessutom var barnen med och vi fick slå oss fram för det lilla vi skulle ha. Vi hade tre varor och fick köa i minst en kvart. Barnen blev alltmer otåliga och jag var glad att vi fastnat i schampo och batterhyllorna och inte på godis sidan ;) dom petade på varandra, klängde, retades med varandra och var allmänt jobbiga :) Jag hatar köer och får panik när det blir trångt och dåligt med luft men det gick bra. Vi kommer nog att handla i boa resten av veckan ;)
Samtidigt är det jättekul! byn lever upp och man får träffa en massa nya folk och gamla vänner som flyttat från orten kommer hem.


Tyvärr kommer jag varken gå ut i öltältet eller parken någon dag då jag inte alls mår bra. Jag sover så jättedåligt för smärtan och sista nätterna har jag vaknat av en fruktansvärd smärta i benet. Det går inte över utan håller i sig och det är omöjligt att sova. Barnen är så utråkade då vi mest är inne pga vädret och min smärta så dom råkar i luven på varandra hela tiden och är irriterade. På onsdag ska jag till min syster och sova över ;) jag längtar! Vi har inte sovit hos varandra sen jag var ensam på 90 talet då hon var mycket hos mig eller jag hos henne i Belgien. Så nu bestämde vi att vi ska kolla på film hela kvällen och äta ost och kex. Det blir säkert en massa prat oxå ;) Ååå vad jag längtar...


Jag måste berätta om min hemska dröm i natt! Vi skulle åka utomlands hela familjen och när vi ska checka in och dom vill se passen så har barnen inga pass...inte mor och far heller så vi åker hem igen snopna, men då kommer mamma och säger åt mig att jag och Anders kan åka så tar hon hand om barnen. Javisst säger vi och tar våra väskor och vi har fem minuter på oss att hinna med flyget och ingen tid att säga hejdå åt barnen:( vänder mig om i dörren och ser deras ögon besvikna och fyllda av tårar. Säger hej då och VAKNAR! Herregud! Hjärtat gjorde så ont och jag kände smärtan och sorgen, tog ett tag innan jag kunde somna om igen. Löjlig dröm? Ja, men så verklig att det var otäckt. Jag skulle aldrig göra så mot mina barn. Det är konstigt hur man drömmer ibland och jag brukar aldrig komma ihåg mina drömmar men den här gjorde nog så stort intryck på mig.



Hoppas på en drömlös, smärtfri natt!


Sov så gott! Kram

Av Catarina - 15 juli 2012 21:18

Gabriel är som en blodigel på mig nu när det åskar och vågar inte vara i nåt annat rum än mig! Nu är klockan så mycket att han måste sova och då bygger han en åsk koja i soffan så han kan vara nära mig ;)
Tokstållen...


Sov så gott! Kram

Av Catarina - 15 juli 2012 19:51

Typiskt! Det har inte åskat på hela sommaren men nu idag då jag har hyrt film så börjar det! Gabriel hann se sin och jag fick se en halvtimme sen kom min åskrädda son och beodrade mig att dra ur alla kontakter. Kan inte förstå hur han kunnat bli så åskrädd. Ingen annan av oss är det! Anders och Clara har åkt till stugan och ska sova där så jag och Gabriel fixade lite mys till oss :) vi hyrde Arthur och minimojerna och en dag i phuket, dessutom var det en film på trean ikväll. Gabriel gjorde mysigt genom att tända en massa ljus oxå. Nu sitter vi ute på verandan och munnen på han går i ett...han pratar om människoätande blommor som kan tugga igenom skelett ;) alltid lika kul att lyssna på!


Dansbands veckan har börjat här i malung och hela byn är invaderad, det går inte att åka och handla för alla
turister. Husvagnar, husbilar och tält på varenda ledig plats! Det är kul samtidigt som det är jobbig för den här byn har lika mycket folk som en stad och det säger sig självt att alla inte får plats ;)
Affärerna får väl in en årsinkomst på den här veckan!


Ha en underbar kväll! Kram





Av Catarina - 14 juli 2012 23:05

Ge gärna en kommentar eller lämna ett avtryck i min gästbok när du kikar förbi :)


Kram

Av Catarina - 14 juli 2012 21:41

Det blir ett kort inlägg idag då jag inte har ork och energi att koncentrera mig på att skriva. Jag har mått dåligt sen i natt, vaknade av en enorm smärta i benet. Det var vidrigt! Sen har det fortsatt hela dagen och nu har jag värk i nacken så det känns som om huvudet är jättetungt och smärta i höger lunga. Det tar så enormt med energi att ha så ont att det är svårt för nån som aldrig haft sån smärta att förstå.


Jag lyckades iaf få ihop middagen med hjälp från all i familjen <3
Vi gjorde köttfärslimpa med klyftpotatis och morötter. Alla älskar den här maträtten och en långpanna går åt till min familj :) Jag älskar att laga mat från grunden och slipper alla halvfabrikat men det är svårt att alltid göra det när jag inte mår bra och mannen jobbar tyvärr!


Efter maten tog jag ett välbehövligt bubbelbad och efter det så kändes det bättre i kroppen, jag hoppas att jag får sova i natt.


Sov så gott! Kram

Av Catarina - 13 juli 2012 22:11

Nu är vagnen skurad och utsatt på blocket, Clara älskade sin vagn men är på tok för stor för den och eftersom den står inne så tar den en massa plats så jag hoppas att nån ringer och köper den snabbt :) Vi skurade även Smulans hamsterbur och även den åkte ut på blocket. Vi har även hunnit med att städa åt både kaninerna och hamstrarna, kaninburarna är så fuktiga och blöta att det växer svamp . Till och med spånet var blött fast det inte regnat in.


På eftermiddagen åkte Anders till syrran och hämtade en cykel till Clara. Hon ska få låna Indras gamla tills dom får den såld och hon var så lycklig! Nu har hon äntlugen cykelkorg och pakethållare! så bebisen kan åka med :) att den var rosa var ju oxå ett stort plus!
Hon cyklade fram och tillbaka här och ville aldrig komma in! Nu skulle bara jag behöva en cykel så jag kan cykla med barnen, tyvärr går det inte in i budgeten nu när jag har två lägenheter och huset att betala. Jag lånade svärmors en sväng förut men det blev sånt liv och gnäll på svägerskan som tydligen tyckte att hon behövde den bättre så den lämnade jag tillbaka illa kvickt! Sånt där är trist! Och jag är inte den som tycker om att bråka om saker, då låter jag hellre bli. Varför bli osams om döda ting? Livet är så mycket mer!


Sen vart det fredags mys med film och popcorn och godis, Vi har nu överflöd...det dom vann i Furuvik och sen det Gabriel köpte på båten! Vi tittade på Air buddisarna, mina kids älskar dom filmerna :)


Hoppas vädret blir fint i morgon oxå för då hade jag velat gå på picknick här i skogen till knyttekojan. Det var längesen vi var där.


Sov så gott! Kram

Av Catarina - 13 juli 2012 10:52

Det blev en tidig morgon idag. Jag är så glad att jag inte har två tjejer ;) Herregud vilka mopsar...
Dom har då sovit bra, somnade direkt i går kväll men jag var tvungen att dela på dom så alla sov i olika rum, tur Johannes och David inte är här.


Jag är så glad att solen äntligen hittat hit, det har varit så vidrigt kallt, blött, knottigt, myggigt så vi inte har kunnat vara ute. Inte ens hunden vill vara ute, och hon drar in minst 200 knott i pälsen som biter oss.


Jag önskar det vänder nu när Anders fått semester, han har nu tre veckor.
Vi ska bara njuta, vila och ladda batterierna till hösten. Det behövs!


Nu ska jag försöka få tag på en cykel till Clara. Hon ärvde sin brors men då det inte är pakethållare och annat styre så passar varken bebisitsen eller cykelkorgen. Den är dessutom gul! ;)


Vi kommer att få mycket jordgubbar i år trots kylan :)


Ha en underbar dag! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards