Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Mardröm

Av Catarina - 11 februari 2014 22:02

Vid lunch ringde Gabriels fröken. Anade oråd men det var värre än så.
Han jobbade inte, satt under ett bord, svor, vägrade ta bussen ner till slöjden och var allmänt otrevlig!
Paff är väl ett milt ord av vad jag blev!
Han blev hemskjussad med allt som han skulle jobbat med i skolan, matte, geografi och engelska.
Han fortsatte hemma, vägrade göra någonting så jag fick bli den 'elaka' mamman, riktigt elak ;-)
Han fick snällt sitta i soffan tills han ville börja göra läxan, inte leka, inte äta (fick en smörgås när han kom hem)
Bara sitta sysslolös och jag kan säga att han testade mig till vansinne, men när vansinnet kom efter nästan 5 timmar av terror så gav han sig och började och hör och häpna, det gick jättebra!
Han kan och är jätteduktig! Förstår inte varför det ska bli stortok i skolan :-(
Vi hade ett långt samtal i kväll och han säger bara att han saknar sin kanin (den dog i sommras) och det är därför han inte klarar att jobba och uppföra sig. Vet inte om jag tror det är hela sanningen...
Det är mycket som hänt i hans liv och han är så känslig så jag tror han själv har svårt att sätta ord på saker och ting. En STOR del är nog att jag är sjuk :-( om jag bara kunde ändra på det...
Jag har iaf kopplat in en kurator och efter idag ska han få träffa henne oftare (hoppas jag)
Jag mår dåligt när jag ser att han mår dåligt och önskar inget hellre än att jag kunde använda ett magiskt trollspö och få allting att bli bra.

Min älskade underbara kille <3

 
 
Spanaren

Spanaren

12 februari 2014 09:15

Nyper till i mitt hjärta ... goa fina Gabriel. Du säger att han är känslig och då förstår jag att han bär på saker som är jobbiga som t.ex din sjukdom som han sammanknippar med sin kanin osv. Fy vad ditt mamma-hjärta ska gråta. Tur att det finns hjälp att få men förstår lillkillen det braiga med det?!?! Vad säger andra barn till honom osv. Ge honom en go kram från oss i norr. Be honom skriva om sin sorg över denna kanin och sedan så får du läsa mellan raderna *ler* Vilken fin mamma du är *impad* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Catarina

12 februari 2014 14:44

Han tycker det är jättebra att få prata med henne, det bästa är att hon inte får berätta för mig vad dom pratar om ;-) det tycker han är jättekul.
Jag tror inte det är några problem med dom andra barnen.
Han fick en dagbok med lås i julklapp (du må tro jag letade mig halvt fördärvad innan jag hittade en som INTE var rosa)
Där i skriver han mycket när han är ledsen, ibland visar han och ibland inte men det är jättebra att skriva av sig lite :-)

Ha en bra dag!
Kram

 
primrose

primrose

12 februari 2014 13:03

Inte lätt at se sitt barn må dåligt.
Men kaninens död tog säkert jättehårt på honom, vill han ha en liten kanin till, det är bara min gissning.
Ha det fint. Kram Primrose

http://enrosafluga.blogspot.com

Catarina

12 februari 2014 14:46

Han vet faktiskt inte om han vill ha en till.
Är rädd att den också dör :-(
Det är ju liksom oundvikligt, livets gång.

Kram

 
Annika

Annika

12 februari 2014 19:39

Hej. Oj så jobbigt för din lilla kille och för er. Tror att precis som du säger att han har svårt att sätta ord på det han känner. Bra att han nu får träffa kuratorn lite oftare nu och hoppas att han öppnar sig för henne och berättar hur han känner. En styrke kram till er alla

http://www.badtant.bloggo.nu

Catarina

12 februari 2014 20:39

Tack snälla du

 
Spanaren

Spanaren

13 februari 2014 09:34

Så bra att Gabriel trivs med kuratorn *bra*
Ni verkar vara så fina föräldrar som försöker styrka era barn på olika vis *tumme upp* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Catarina

13 februari 2014 10:07

Ibland känns det absolut tvärt om och jag vet inte vad jag ska göra.
Jag tror jag är rädd att göra 'fel'.
Men så är det nog för dom flesta :-)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards