Alla inlägg under juni 2013

Av Catarina - 7 juni 2013 02:12

Smärtan skär som en kniv i lungorna och värken i handleden är hemsk.
Jag önskar att jag hade kunnat få sova några timmar då barnen är hemma i morgon, jag blir en tråkig mamma som bara måste vila, jag vill ju vara tillsammans med mina små kottar.

Idag har vi gjort ett ryck i rummet igen, jag har skrapat det sista och Anders flyttade garderoben då den stod mitt på en vägg eftersom det fanns en dörr till en toalett en gång i tiden. Nu är det ingång från hallen och ett pyttelitet kontor.
Det kommer att bli så himla bra när det blir klart men det tar sån tid att jag blir gråhårig. Hade jag pengar så skulle jag hyra in folk som kunde! Min stackars handled är mer svullen än någonsin och det värker som bara den men hur sjutton ska jag kunna vila den och höger såklart!

Jah och Tanten var ner till hembygdsgården på em för att titta på studenterna i sina balkläder, dom samlades där för att ta kort och dom var så fina. Clara var med och hon tyckte deras klänningar var som prinsessklänningar och hon har sett ut sin klänning tills hon ska ta studenten ;)

Sov så gott! Kram

kursiv textClaras rum

kursiv text Så härlig tapet vi hittade bakom garderoben.

Av Catarina - 5 juni 2013 20:49

I går bestämde jag och barnen att vi skulle ha mys i kväll eftersom dom är långlediga men inget godis tyckte Gabriel eftersom det var onsdag :)
Så vi valde grönsaker med dipp och popcorn och chips och så tittade vi på Röjar Ralf. Precis innan vi skulle slå på filmen så kommer syster och Indra då fotbollsträningen var inställd så det blev extra mysigt och roligt :) Det var tur att den var inställd!

Jag önskar er alla en härlig helg!
Kram

Av Catarina - 4 juni 2013 21:07

Idag har jag varit med Gabriel på provtagning, det var tillväxthormoner, sköldkörtel och två till som jag inte kommer ihåg vad det var.
Han var jätteduktig men när det var klart så sa han plötsligt att han inte såg någonting med panik i rösten!
Sen mådde han illa och blev likblek så hon fick ropa in flera sköterskor som kom rusande och blötte servetter och la han ner i stolen och då får han riktig panik och skriker att jag kan inte se, jag ser inget. Det var fruktansvärt men jag hann inte bli rädd som tur var utan jag fick bara lugna honom.
Jag har aldrig varit med om att nåt av mina barn svimmat någongång, och dom tog "bara" fyra rör blod så det var inga mängder heller.
Jag hoppas att jag inte behöver uppleva det igen!

Jag tänkte att han skulle få ledigt och följa med hem och vila men han ville promt tillbaka till skolan så jag och mamma handlade lite innan vi åkte upp och han fick en glass så när vi kom till skolan var han som vanligt igen.
Jag hade som vanligt dåligt samvete och kände mig som en kass mamma när jag lämnade av honom vid skolan, men han ville så gärna och jag berättade för fröken så hon visste hur det var.

När jag kom hem så släppte spänningarna och jag blev alldeles slut så jag tänkte att jag skulle vila lite och sen slipa lite i rummet men efter att jag vilat en timme så flög smärtan på mig i höger lunga och jag tog mig inte ens upp från soffan. Det går aldrig att planera någonting utan jag måste leva efter hur jag mår och det är lite jobbigt då jag gärna vill ha allting planerat.

Claras eltanborste har fått fnatt, den fungerade inte så jag trodde det var slut på ström så vi laddade över natten men nästa dag var den död. Idag började den gå själv och jag stängde av men efter en stund startade den igen och det var så irriterande efter femte gången som jag fick springa och stänga av den så jag tog och kastade ut den. Det måste ha blivit kortslutning eller nåt. Det är synd för dom är väldigt bra och är inte billiga att köpa men det är såklart värt pengarna att barnen får bra tänder.

När vi satt och tittade på bolibompa så kom en kompis till oss förbi med paket till Gabriel sen han fyllde år så han blev glatt överaskad :-) Sen blev det bara tok här och dom hade jättekul åt Gabriel som fjantade.

Min goa fjant ;-)

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 3 juni 2013 23:15

Idag skulle jag slipa väggarna i Claras rum men hade inget munskydd så jag drog i mig en massa slipdamm, inte så smart så här efteråt.
Jag får nu helt och hållet skylla mig själv!
Anders har nu fixat munskydd så vi får se om jag är på benen i morgon eller hur det blir.
Jag bara vill att det ska vara klart nu!
Kram

Av Catarina - 3 juni 2013 21:34



 

 

                                      Buzzador

 

 

 

Nu har jag fått en ny kampanj att buzza, Boxday.se 

Nu behöver man inte bära hem tunga produkter utan det levereras direkt hem till dörren varje månad med allt man behöver.

Det finns olika boxar att välja eller så får man plocka ihop en egen och det finns allt från rengöring, toapapper, schampo, tvätt, kökstillbehör och mycket mer.

Jag plockade i allt möjligt som jag behöver på en månad allt från tamponger till diskmedel :) och idag kom min stora kartong och det var jättekul att packa upp allt.

Jag tycker det här är en lysande ide och jag slipper komma ihåg alla saker när jag är och handlar och kan endast koncentrera mig på att handla maten. Perfekt!

 

   

 

Om du vill veta mer så gå in på www.boxday.se

 


 

 

 


Av Catarina - 1 juni 2013 22:25

Idag har vi äntligen fått lite gjort, eller Anders har gjort det mesta då det är så kvavt ute och jag har tungt att andas så fort jag gör någonting.
Akvariet är städat och ute och alla loppis grejer är sorterade och undanlagda och vissa skänkta så nu kan vi sätta igång att skrapa bort dom. Handleden är inte bra än ocsvullnaden har inte gått ner men det är svårt att vila höger arm, den används ju mest.
På em började det att åska och hagla och det blev jätteskön luft ett tag. Önskar det hade kunnat åska ur ordentligt!

Ta hand om varandra! kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards