Alla inlägg under juli 2013

Av Catarina - 19 juli 2013 23:10

Oj vad det har blåst i dag, sanden har yrt på stranden.
Men vi har badat ändå, jag och Anders. Barnen frös för mycket ;-)
Fast det blåste och vågorna gick höga var det jättevarmt i vattnet, så skönt!

På eftermiddagen åkte vi och hälsade på min moster som bor bara några mil härifrån. Dom har en bondgård så Gabriel fick hjälpa till att mjölka korna, gissa om han var lycklig?!
Det var jättekul att träffas igen!
Sist jag var dit var med mamma innan Clara föddes. Min mamma är uppväxt på den gården och det var min morfar som började med kossor.

Vi tog en promenad på stranden först när vi kom tillbaka till campingen och sen vid solnedgången. Det är härligt och jag hade kunnat sitta nere där och lyssna på bruset hur länge som helst.

Av Catarina - 18 juli 2013 18:57

Idag har vi varit på furuviksparken. Å så skoj vi har haft. Idag hann vi vara med när dom matade schimpanserna och det var jättekul. Vi hamnade precis brevid han som matade och berättade om dom :-)

Barnen är helnöjda och urtrötta.
Jag är så slut och har så ont att jag bara vill lägga mig ner och skrika. Nu är energin slut och snart är det dax att åka hemåt.

Av Catarina - 18 juli 2013 17:20

Idag kom en gammal kär vän och hälsade på oss vid rullsand. Det var så många år sedan vi sågs att jag inte kommer ihåg när!
Det var iaf jättekul att äntligen ses.
Vi badade tills sen eftermiddag och så avslutade vi dagen med minigolf innan dom blev tvugna att fortsätta.
Tack snälla för att ni kom förbi!

När dom åkt tog vi en tur ut till billudden. Det var bara en massa sten men häftiga vågor.

Av Catarina - 16 juli 2013 23:47

Vilken dag och vilket underbart väder vi haft i dag! Jag har bränt mig såklart! Smörjde in barna och skällde på gubben men glömde bort mig själv ;-) som vanligt! Och jag var vitare än vitast och nu ser jag ut som en nykokt kräfta :-)
Clara sa till mig när vi var och duschade; du ser så arg ut mamma! Varför tycker du det svarade jag, jag är inte arg. Det ser ut så för du är så röd i ansiktet!
Det är inte lätt!

På kvällen tog vi en promenad till brämsand och tittade där dalälven rinner ut, barnen kunde inte förstå att det är samma vatten som rinner förbi hemma. Lite klurigt :-)
Efteråt gick vi och spelade minigolf, barnen älskar banorna här och åt glass såklart.

En toppendag :-) Kram

Här rinner dalälven ut i havet.

Det var långa köer på minigolfbanorna då det var många som spelade. Clara sitter och väntar...

Sen promenad på stranden i solnedgång.

Av Catarina - 16 juli 2013 13:35

Nu ligger vi på stranden å myser. Vädret är underbart även om det blåser en del men det tycker barnen bara är bra då dom kan hoppa i vågorna :-)

Jag satt vid receptionen från åtta i morse och väntade tills någon checkade ut men det var segt. Det blåste å var iskallt men efter 1 timme å 40 minuter checkade en ut.
Tyvärr hade dom gjort om igen ( satt en ny tjej där) så jag fick inte boka utan det var den som ställde sig där först! Jag ringde Anders och bad han åka direkt och ställa bilen där ;-)
Sen gick jag å bokade. Fick nog inte göra så men det tog tid att packa ihop husvagnen för att kunna flytta den då alla nyss vaknat. Stress!
Så jag gjorde en fuling, skäms? Nej inte alls då vi annars hade blivit tvugna att flytta till en annan camping ;-)

Så nu bor vi ca 50 m från stranden och havet, kan nästan inte bli bättre :-)

Barnen sitter med hinkar och spadar på en sandbank och leker och vi ligger och solar.

Vi begravde barnen i sanden :-)

[Bild]

Av Catarina - 16 juli 2013 07:12

Äntligen framme, efter många timmar i bilen, blev drygt sex timmar för en resa som tar ca 4 så barnen var inte imponerade.
När vi äntligen skulle checka in så fann såklart inga elplatser! Men vad f....
Så nu står vi bara i kö och väntar....
Jag ska sätta mig vid incheckningen klockan åtta och inte flytta mig en meter förens nån checkat ut! Det är liksom först på plats här.

Jaja vi fick mat i oss och efteråt skulle vi gå ner till havet och precis när vi var klara att gå blåser det upp förfärligt. För att göra saken värre så köpte vi glass och tog med ner på stranden ;-)
Det var halv storm men barnen fick av sig skorna och hoppade i medan jag huttrade och höll glassar och försökte fota med mobilen ;-)

När vi lagt oss drog jag upp rullgardinen lite och låg och tittade på solnedgången och havet...så vackert!

Kram

Av Catarina - 15 juli 2013 15:47

Å vad det ska krångla!
Det tog tid hos läkaren så vi var inte klara förens vid ett! Sen var framdäcken så så dåliga och inte fanns det några i malung utan vi fick stanna i mora på en däckverkstad. Men nu har vi nya däck, mat i magen och nya badkläder så nu styr vi kosan mot Rullsand ;-) och hoppas att resten av resan går bra.

Av Catarina - 15 juli 2013 01:14

....åker vi!
Husvagn & bil - check
packning - check
Allt är klart för avfärd i morgon :-)
Det känns underbart och ska bli så himla mysigt.
Jag har packat hela dagen så jag ska slippa göra något i morgon. Ont har jag men det gör liksom inte så mycket.
Jag ringde campingen men fick inte boka då dom inte tog bokningar. Men det var bara att komma i morgon för flera checkade ut idag så det fanns plats...mmmm hoppas!

På em lämnade vi barnen hos syrran och åkte ner och handlade mat både till oss och till David & Isabelle. Det var tur dom inte var med! Nere på byn var det packat med folk och bilar och halva ica var kö....
hade glömt att Dansbandsveckan började idag, trodde det var i morgon.
Lite skönt att åka ifrån galenskaperna ;-) men, älskar den veckan ändå :-)

Nu är det läggdax och jag får hoppas att jag får sova gott i natt så jag orkar i morgon.
Det lär ska bli mycket tjat i bilen; "när är vi framme" brukar komma ganska tidigt ;-)

Kram

Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Jag väntar på en ny kampanj