Alla inlägg under juli 2013

Av Catarina - 8 juli 2013 22:25

Barnen tog vattenslangen till sandlådan och byggde in den och hade jättekul. Vi höll på med rummet så vi glömde bort att vattnet var på så jag har inte en aning hur länge det var på! Shit...blir spännande att få vattenräkningen ;-)
Barnen hade då jättekul, sand och vatten är ett säkert kort!

Av Catarina - 7 juli 2013 15:57

Jag och barnen hade tält premiär i går.
Vi slog upp vårat lilla tält vid stugan och så bäddade vi åt oss.
Dom tjatade i flera timmar; ska vi sova snart ;-)
Händer nästan aldrig annars! hihihi...
När det äntligen var dax så satt vi på en film på bärbara dvdn och laddade upp med godis och myste till filmen.
Det var lite problem att somna för dom låg och lyssnade efter ljud och pratade om tält zombies :-)
Halv ett efter att ha sprungit in och ut och kissat och släppt in tusentals med knott så somnade dom äntligen.
Jag vaknade när solen gick upp vid fyra , jippi!
Då blev det så ljust och varmt att det var svårt att somna om.



Idag har det varit underbart väder och barnen har badat nästan hela dagen.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 7 juli 2013 15:49

Morfar har köpt en ny båt så i går gjorde vi en härlig tur på sjön vid stugan.
I kväll blir det nog en till tur och lite fiske med barnen :-)

Av Catarina - 5 juli 2013 20:12

Anders har listat både tak och fönster idag. Jag hade tänkt ta fönstret men gick inte för smärtan. Det hade varit kul att få lära sig.
Jag vill iaf få försöka lägga in golvet även om hans manlighet såras...tyvärr är det så. När jag gör någonting så tar han gärna över.
Det är väl typiskt karlar!
Fint blev det iallafall :-)

Jag och barnen har bara myst i soffan och spelat hela dagen. I pyamas ;-)
Gabriel och jag hade ett långt samtal i går kväll då jag märkt att han inte mått bra och nu fick jag förklaringen.
Han förklarade att kroppen känns så trött och han är yr ibland därför är han grinig!
Han som har haft energi till tusen ända sen han kom ur magen så jag tycker det känns olustigt. Och när jag tänker efter så har han inte hoppat studsmatta på länge.
Ringde VC idag och fick iaf en tid nästa vecka så vi får kolla upp det för jag fick en väldigt olustig känsla i magen.

I kväll ska bara jag och Gabriel mysa och se på film och äta popcorn tills vi storknar ;-)





Kram

Av Catarina - 4 juli 2013 17:50

Idag fick jag äntligen hem dockskåpet som stått hemma hos syrran.
Mamma fick det när hon var liten, det var enfarbror som gjorde det till henne för drygt 60 år sedan.
Jag har haft det och syrran och Indra. Nu är det Claras tur men jag ska renovera det först.
Ny färg och nya tapeter så blir det som nytt!

Kram

Av Catarina - 4 juli 2013 15:21

Jag och Clara vaknade halv elva idag! Både skönt och inte.
Hela dagen blir lite fel.
Vid lunch kom mamma och pappa med fika då både jag och mamma har namnsdag :-)

Nu har vi packat in två sura och bråkande barn i bilen för att åka och köpa lister till rummet.
Jag hoppas att dom blir på bättre humör snart för det här surandet är inte speciellt kul. Gabriel retas och Clara skriker....

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 3 juli 2013 23:05

 

Jag har en ny kampanj att buzza, storytel, ljudböcker vart jag än är.

Jag laddade ner appen direkt i mobilen och hittade sagan om isfolket som jag nu lyssnar på. Det är skönt att kunna lyssna vart jag vill, i bilen, i badet eller i sängen. Fem böcker kan man ladda ner och lyssna på offline, utan att behöva nät så då kan jag även lyssna vid stugan.

Jag kan rekomendera att testa då det finns ca 5000 olika böcker att välja på och att söka och hitta rätt är lätt.

 

 





Den här kampanjen kommer att bli jätterolig då jag älskar böcker.

 

Vill du veta mer om hur du kan bli en buzzador och få testa nya saker gratis lämna en kommentar så berättar jag hur.

 

#storytel    #buzzador

 

Kram

 

Av Catarina - 3 juli 2013 21:11

Kom nyss hem, stannade hos gamla vänner efter vägen och drack kaffe.
Så kul att få ses då det blir alltför sällan.
Det är svårt att få ändan ur vagnen....

Clara har lagt sig i min säng så vi får mysa i natt då Anders och Gabriel sover vid stugan.

Johannes jobbar och sliter av att vara sopgubbe i Ludvika hela sommaren och är dessutom deltidsbrandman och David, ja han är med sin älskade Isabelle ;-) Han har inte hittat nåt sommarjobb :-(
Det är tungt för han att inte ha pengar i sommar. Sen var våran överenskommelse ( med båda grabbarna) att dom betalar hyrorna under sommaren då vi inte får något bidrag.
David har iaf hittat en kille som ska dela med honom och börja betala redan i sommar och det var tur!

Nu blir det soffan och film ( Helens små underverk )
Och så hoppas jag att jag är skaplig i morgon så jag kan följa med och köpa lister och kontakter.
Just nu har jag enormt tungt att andas och jag börjar önska att jag hade haft syrgas hemma. Det är jobbigt med smärtorna samtidigt och så spänner jag mig pga av det och andningen blir sämre så mer ont kan jag inte ha nu!

Clara provade kläder och skor när vi kom hem och mannekängade lite :-)
Älskade, duktiga sessan min <3

Sov så gott! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards