Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Allt bara för lite mens ;)

Av Catarina - 25 september 2012 23:09

Det måste vara så att jag ska ha mens snart! Pga sjukdommarna så kommer det lite som det vill och jag har noll koll numera.
Mitt humör är vedervärdigt!!! Jag är irriterad, arg, men framför allt ledsen.
Det är så jobbigt för jag blir ledsen för allt och gamla saker som jag inte vill tänka på längre kommer till ytan och drar ner mig ytterligare under ytan. Jag fäktar med armarna och sparkar vatten som en galning men det hjälper inte. Jag är precis ovanför ytan, en sak till så kanske jag dras ner.
Jag känner mig som en konstig känslomässig kossa!
Jag kanske skulle behöva en chokladbit ;)
Det är också ett problem :( jag har så svårt att äta mat. Inge hungrig alls och när jag äter så växer det bara i munnen. Jag kommer inte ifrån att äta för då skulle det kunna skada mina barn som har problem med maten och att äta så Jag måste tvinga i mig. Men hur kul är det!? Jag vill ju kunna njuta av maten som alla andra.
Jag ökar i vikt, får i mig ca 900-1200 kcal/ dag. Hmm jag får det inte att gå ihop alls men det säger dom också beror på sköldskörteln. Hallå där! Ge mig min medicin! Jag vill bli normal människa igen. Smärtorna kommer tyvärr att finnas där, likaså myalgin och rocasean och struman men resten av alla små skitproblem som inte borde finnas där. Jag ska inte klaga för mycket, det krävs ju att jag går till en läkare och kämpar också! Jag måste nu ta tag i det här!!! När jag får mina glasögon så jag kan köra bil igen, då kan jag åka ner själv och Anders behöver inte vara ledig.
Det kommer nog att bli bra! Får vi hoppas. Lite rädd är jag att min medicin också ställer till med olika problem för den är verkligen bra mot smärtorna och jag behöver inte alls åka in akut lika mycket som förut. Då kunde det vara varje månad till varannan och allt från några dagar till en veckas sjukhusvistelse med syrgas och morfin sprutor så jag är jätteglad att jag slipper det. Men jag måste ju också klara av det dagliga livet.
Det finns många tankar i mitt galna huvud ;) jag hoppas att mensen kommer snart så kanske jag blir lite normalare ;)
Det känns som om jag gnällt nu ett bra tag utan att faktiskt ta tag i det, får ju skylla mig själv. Men det finns absolut ingen energi över, smärtorna tar nästan allt av mig, resten tar mina barn <3
Så då går dagarna, blir till veckor och sen månader....

Sov så gott i natt! Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards