Direktlänk till inlägg 3 september 2012

2 liter badskum i badkaret ger mig gråa hårstrån!

Av Catarina - 3 september 2012 22:14

Idag har det varit lite annorlunda. Dagis är stängt i två dagar så Clara har varit hemma. Det enda hon har gjort är att tjata! "när kommer Gabe" hon har varit totalt handlingsförlamad. På fm gjorde hon ett kort till sin pappa som fyller 40 år i dag.


När sen skolan slutade så gick jag med Gabriels cykel och Clara cyklade till busshållsplatsen för att möta Gabriel. Glädjen var stor när bussen äntligen kom :)
Dom lekte sen i lekstugan och bjöd ut mig på mat och det är så underbart att se hur fint dom leker med varandra.
Innan bolibompa var det bad dax. Idag skulle dom få skumbad tänkte jag och dom blev jätteglada. Jag ångrar mig djupt! Dom badade nog i en timme och det var tyst och lugnt, kvart i sex skulle jag gå in och ta upp dom och får världens chock!!! Vatten över hela golvet och skum överallt, på väggarna, golvet och hur mycket som helst i badkaret. Jag tror att det enda jag sa var: upp ur badkaret och in i duschen. Det var nog det enda jag förmådde säga. Dom hade hällt ut nästan två liter badskum i badet! Har aldrig varit med om att dom gjort nåt liknande nån gång. Gabriel frågar alltid om allting först. Men dom fick torka upp allt vatten och ta reda på efter sig.
Clara somnade i soffan till bolibompa och Gabriel kvart över sju så det var inga problem att somna iaf ;)


Nu sitter jag här ensam och tankarna rusar runt i huvudet. Jag får inte riktigt tag i dom och känner mig så stressad. Vet inte varför.
Jag måste ta tag i mig själv nu, sluta tänka på alla andra i första hand. Det är svårt men jag måste våga beställa tid på vc och försöka få någon att förstå och hjälpa mig. Jag vet hur det kommer att bli, gå hem och vila lite lilla vännen så ska du se att det känns bättre om några dagar! Det är det typiska svaret och det är därför som jag är rädd, rädd att offra en massa energi som jag inte har, på någonting som jag egentligen inte tror på och som jag hade kunna lagt på mina barn!
Men nu har jag kommit fram till att jag måste om jag ska orka och klara av det här. Jag måste få hjälp. Jag ska samla mig och ringa i slutet av veckan.


Ta hand om varandra! Kram


Clara väntar på bussen & storebror

 
 
Ingen bild

larssonih

4 september 2012 08:17

Tänk på dig själv, det är jätte tråkigt att man i dag ska behöva vara frisk för att orka bråka med läkare för att få den hjälp man har rätt till! Stå på dig! Styrkekram från tanten:)

Catarina

4 september 2012 08:41

Tack! Det är så sant! Kram

 
Helena

Helena

4 september 2012 20:18

Stå på dig. Man kan inte vila sig frisk. Men samla krafter och lägg in en storstöt. Kanske har du turen på din sida. Prövar man inte kommer man ingenstans.

Ajjabajja, små busungar. Skum är ju inte det lättaste att bli av med heller. Men nu kanske de har lärt sig en läxa.

Vill du testa på att göra sådana flätor och andra flätor som jag gör gå då in på http://www.princesshairstyles.com
Hur mycket roligt och fint som helst. Både lättare och svårare arrangemang.

KRAM!

http://www.forshaga.blogg-.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards