Inlägg publicerade under kategorin Bilder

Av Catarina - 24 juli 2013 19:26

Vilken härlig dag.
Jag och Tuija åkte och handlade efter frukost och lämnade alla barn med Anders ;-) vi lovade att vara hemma senast tolv då han skulle åka till jobbet.
Vi kom tillbaka tre minuter i tolv ;-) och barnen hade förökat sig. Indra hade kommit hit och sa att hon skulle vara till klockan fyra! Jaha....ööö vi som skulle åka och bada. Men tur vi har bussen :-) in med en stol till så fick vi in fem ungar.
Tack syster för att vi fick komma och bada hos dig <3

Barnen har varit jätteduktiga men Gabriel har varit lite sotis då alla hans tjejer lekt med Clara :-)

I kväll nu så gjorde vi fruktsallad på melon, vindruvor och banan. Mmmm så gott det blev! Och så film såklart :-)
Barnen är trötta efter en hel dag med lek och bad.

Jag och Tuija väntar bara tills det är läggdax för barnen så vi kan prata med varandra utan att bli avbrutna. Det är alltid någon som pratar eller avbryter ;-)
Förstår det blir sent i
Kväll eller natt :-)

Goaste Tuija <3

Älskade syster. Vi plockade blåbärsris till degusarna, kaninerna & marsvinen.

Alla älskade barnen, Indra hade åkt hem.

Av Catarina - 23 juli 2013 19:28

Idag har vi städat lekstugan medans tvättmaskinen gått på högvarv. Nu ser jag snart botten i tvättkorgen igen :-)
Jag mätte fönstren i lekstugan så ska svärmor få sy gardiner dit.
Anders ska sätta på vind och knutbräder så kommer den bli jättefin.

På em satt jag upp tältet till barnen. Får se om dom ska sova där, annars får dom leja där :-)

Sov dåligt i natt igen, vaknade vid två av att ryggen var låst och vid fyra började smärtan i benet. Det blir bara värre och värre.
Barnen har kommit till våran säng varje natt nu och är varma som kaminer så varken jag eller Anders kan sova. Vi ligger inpackade som sillar så i natt har jag sagt att dom får hålla sig i deras sängar, det är jobbigt för Anders som inte får sova som ska jobba.

Just nu sitter jag och väntar på bästaste Tuija och barnen som är på väg hit och ska vara hos oss några dagar :-)
Det kommer att bli jättemysigt att få umgås då det var så längesen vi sågs.

Vårat gräs har torkat, när vi kom hem från semestern så var det grönt men alldeles torrt. Har aldrig sett det förut för när gräset torkat och dött är det gult.
ser jättekonstigt ut.

Av Catarina - 20 juli 2013 13:38

Nu har vi checkat ut och är på väg hemåt. Lite sorgligt är det.
Vi gick upp tidigt och packade ihop så vi skulle hinna bada lite och leka i sanden innan vi åkte hemåt.
Det blåser även idag och är molnigt men ändå varmt och fortfarande jättevarmt i havet trots att det blåst i flera dagar.

Igår hade barnen hemlängtan. Dom grät när vi skulle sova. Dom är nog jättetrötta dom med, varit uppe sent och varit ute hela dagarna.

När vi kommer hem är det bara att packa upp så får vi ta städning av bil och husvagn i morgon. Det har varit jobbiga dagar men vi har haft så mysigt.

Det kommer ta tid hem då det blåser så mycket att det är lite läskigt och motorvägarna är värst då till och med lastbilar kör om oss så bilen gungar.

Av Catarina - 19 juli 2013 23:10

Oj vad det har blåst i dag, sanden har yrt på stranden.
Men vi har badat ändå, jag och Anders. Barnen frös för mycket ;-)
Fast det blåste och vågorna gick höga var det jättevarmt i vattnet, så skönt!

På eftermiddagen åkte vi och hälsade på min moster som bor bara några mil härifrån. Dom har en bondgård så Gabriel fick hjälpa till att mjölka korna, gissa om han var lycklig?!
Det var jättekul att träffas igen!
Sist jag var dit var med mamma innan Clara föddes. Min mamma är uppväxt på den gården och det var min morfar som började med kossor.

Vi tog en promenad på stranden först när vi kom tillbaka till campingen och sen vid solnedgången. Det är härligt och jag hade kunnat sitta nere där och lyssna på bruset hur länge som helst.

Av Catarina - 18 juli 2013 18:57

Idag har vi varit på furuviksparken. Å så skoj vi har haft. Idag hann vi vara med när dom matade schimpanserna och det var jättekul. Vi hamnade precis brevid han som matade och berättade om dom :-)

Barnen är helnöjda och urtrötta.
Jag är så slut och har så ont att jag bara vill lägga mig ner och skrika. Nu är energin slut och snart är det dax att åka hemåt.

Av Catarina - 18 juli 2013 17:20

Idag kom en gammal kär vän och hälsade på oss vid rullsand. Det var så många år sedan vi sågs att jag inte kommer ihåg när!
Det var iaf jättekul att äntligen ses.
Vi badade tills sen eftermiddag och så avslutade vi dagen med minigolf innan dom blev tvugna att fortsätta.
Tack snälla för att ni kom förbi!

När dom åkt tog vi en tur ut till billudden. Det var bara en massa sten men häftiga vågor.

Av Catarina - 16 juli 2013 13:35

Nu ligger vi på stranden å myser. Vädret är underbart även om det blåser en del men det tycker barnen bara är bra då dom kan hoppa i vågorna :-)

Jag satt vid receptionen från åtta i morse och väntade tills någon checkade ut men det var segt. Det blåste å var iskallt men efter 1 timme å 40 minuter checkade en ut.
Tyvärr hade dom gjort om igen ( satt en ny tjej där) så jag fick inte boka utan det var den som ställde sig där först! Jag ringde Anders och bad han åka direkt och ställa bilen där ;-)
Sen gick jag å bokade. Fick nog inte göra så men det tog tid att packa ihop husvagnen för att kunna flytta den då alla nyss vaknat. Stress!
Så jag gjorde en fuling, skäms? Nej inte alls då vi annars hade blivit tvugna att flytta till en annan camping ;-)

Så nu bor vi ca 50 m från stranden och havet, kan nästan inte bli bättre :-)

Barnen sitter med hinkar och spadar på en sandbank och leker och vi ligger och solar.

Vi begravde barnen i sanden :-)

[Bild]

Av Catarina - 16 juli 2013 07:12

Äntligen framme, efter många timmar i bilen, blev drygt sex timmar för en resa som tar ca 4 så barnen var inte imponerade.
När vi äntligen skulle checka in så fann såklart inga elplatser! Men vad f....
Så nu står vi bara i kö och väntar....
Jag ska sätta mig vid incheckningen klockan åtta och inte flytta mig en meter förens nån checkat ut! Det är liksom först på plats här.

Jaja vi fick mat i oss och efteråt skulle vi gå ner till havet och precis när vi var klara att gå blåser det upp förfärligt. För att göra saken värre så köpte vi glass och tog med ner på stranden ;-)
Det var halv storm men barnen fick av sig skorna och hoppade i medan jag huttrade och höll glassar och försökte fota med mobilen ;-)

När vi lagt oss drog jag upp rullgardinen lite och låg och tittade på solnedgången och havet...så vackert!

Kram

Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Jag väntar på en ny kampanj