Alla inlägg den 3 september 2015

Av Catarina - 3 september 2015 10:04

Nu var det längesen som jag bloggade. Jag har varken haft tid eller lust att skriva och livet har varit upp och ner ett tag.

I somras hade vi hästar till låns och bodde vid fäboden hela lovet. Det var en amerikansk miniatyr som heter Lilleman och en shetlandsponny som heter Mulle, han var bara 1 år och hingst och totalt ouppfostrad så det var en utmaning. Lilleman och Clara passade så bra tillsammans och det var stor skillnad mot ridskolans hästar. Han lyssnade direkt på skänklar och tyglar och är en riktig drömhäst. Så synd att vi inte kunde ha kvar honom under vintern.

Det var skönt att slippa telefoner, tv, datorer... ja allt som stör oss när vi är hemma. Där hämtar vi vatten i brunnen och har utedass :-) stugan är bara på ett rum och kök, trångt men mysigt och vi umgås ist för att alla smiter in på sina rum.

Clara fick inte rida ut själv så jag var med henne och gick och i och med fick jag lite träning så då började jag på allvar. Jag måste försöka träna upp mina lungor och det har gått till en viss del, det gör förbaskat ont vissa dagar andra går bättre. Jag försöker att ta minst en promenad/dag på minst 1km. Det är mycket för mig och förut trodde jag aldrig att jag skulle klara det! Men ju kallare det blir ju sämre går det, en morgon när det bara var +3 ° fick jag fruktansvärt ont i lungorna och andningen "krampade" så till vintern vet jag inte hur jag ska klara av att gå :-(
Senaste veckan har jag knappt klarat att gå en km men det är först och främst för fotlederna, tror att det har blivit för mycket för dom. Dom blir stela och varje steg är en plåga. Det fortsätter sen även i vila då det värker och varje gång jag reser mig upp och ska gå är dom så stela att jag går som en 90 åring. Trist!

Idag är inte kroppen med ett dugg, varje rörelse gör ont och jag har så tungt att andas. Gick 1,2 km i morse när barnen åkt till skolan, jag tänkte att det kanske blev bättre att röra på mig då jag är så stel men det blev bara värre. Så idag blir det soffläge med förhoppning att det ska gå över fort. Nu är jag beroende av mina promenader så det är jobbigt att inte klara av det.

Om några månader ska jag få bli farmor! :-)
Ser fram emot det och är så glad. Jag har alltid sagt till mina grabbar att dom får vänta tills jag fyllt 40 innan jag ska bli farmor och dom prickade in det med bara nån vecka för tidigt men det är helt okej ;-)
Emma är en jättehärlig tjej och dom passar så bra tillsammans.
Clara tyckte det var jättekonstigt att hon kan bli faster när hon bara är 8 år ;-) Gabriel bara skrattade när jag sa farbror Gabriel :-)
Dom tycker också det ska bli jättespännande.

Överst Lilleman & Clara.
Nederst Bus Mulle ?

Är man hingst så tror man att det är okej att göra som man vill ;-)

Det kommer mer hästbilder framöver :-)
Jag kommer även att skriva om våra semester resor :-)

Ha en bra dag! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards