Alla inlägg den 26 april 2013

Av Catarina - 26 april 2013 23:44

Är det ofta här! Men idag har det varit värre än värst. Jag försov mig såklart i morse, en hel timme! Gabriel kommer och väcker mig straxt före sju och berättar att han ska ju ha matsäck med sig som räcker hela dagen. Hjälp! Det hade jag totalt glömt bort. Typiskt mig!
Det var bara att kasta mig ur sängen och fixa fram frukost och sen ställa mig och steka pannkakor och bre smörgåsar.
När jag sedan fått iväg barnen så trodde jag att jag skulle få vila, men nej då. Då får jag reda på att Anders inte kommer vara hemma förens halv tolv och vi ska vara nere i malung kvart i tolv på föreställning på folkets park som Gabriels klass och fler skolor från malung gjort. Så jag fick ringa runt och försöka fixa det. David har varit hemma och deklarerat så han skulle med bussen till borlänge kvart i tolv och innan det skulle han på banken och fixa lite saker så vi var stressade.
Svärmor kunde tillslut skjussa ner oss men hon var sen så halv tolv kom vi ner och precis när jag ska gå ur bilen kommer jag på att hämta ut ett id kanske kostar något och inte en krona jag hade i plånboken såklart ;)
Så medan jag halvsprang dom sista metrarna så försökte jag logga in på banken för att sätta över pengar åt honom.
Hela föreställningen satt jag med riktigt jobbiga smärtor men det var bara att bita ihop och se glad ut.
Jag var så stolt över Gabriel! Han har varit så nervös i flera dagar för att han skulle stå på scenen och dansa men han var jätteduktig, ja det var dom allihop! Det var jättekul.
Bra träning för självförtroendet och självkänslan.


Johannes kom hem idag, han ska också deklarera. Det har varit tomt dom här veckorna som han varit borta. Men jag måste vänja mig. Nästa år är båda klara med skolan och flyttar för gott. David kanske fortsätter på högskola men han har inte riktigt brstämt sig än.


I morgon ska vi börja riva i Davids rum :) Han har gått med på att dela med Clara då han är hemma så sällan så dom gånger han kommer hem får han sova där. Det är inte ofta. Clara får då sova inne i våran säng.
Clara ska såklart ha rosa i sitt rum och det var okej för David :) hans kommentar var bara; då kommer Isabell att trivas när hon kommer med hit! Älskade unge! Clara är överlycklig, det enda kruxet är att jag måste hitta en säng som passar både en femåring och en sjuttonåring. Det blir inte så lätt.
Jag hoppas att jag nu får vara okej så vi kan få det klart ganska fort, det blir jobbigt med alla grejer som vi måste sprida ut i hela huset medans vi håller på. Jag gillar inte alls när det är saker överallt och oordning.


Jag önskar er alla en härlig helg! Kram



Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards