Alla inlägg den 14 augusti 2014

Av Catarina - 14 augusti 2014 22:00

Utanför våran ytterdörr har jag en skylt som det står 'familjen kaos' på och den här månaden har det stämt bättre än någon annan gång.
Det är kaos, i mitt hem, i mitt huvud och runt om mig.
Det har varit tjafs om mediciner pga att läkaren i jan inte skrev in nya dosen i mina papper och vikarierna vägrade skriva ut då dom tyckte att jag överdoserat!!! Jag blev både ledsen och förbannad. Det tog ett tag innan jag fick tag på en läkare som kollade hur det varit utskrivet förut, från jan till nu och då såg han ju hur det var. Tyvärr hade inte apoteket den hemma när jag äntligen fick receptet utan Anders fick ta en tur till mora på 16 mil tur och retur för att fåbut den.
Sparka på den som redan ligger!!!

Förra veckan blev min pappa sjuk. Han blev så plötsligt dålig att mamma fick tillkalla ambulans och han hamnade i mora. Flera magsår med stor infektion och ordentligt uttorkad. Han har varit jättesjuk och det har varit riktigt otäckt när han ringt förvirrad av både mediciner och uttorkning och frågat var telefonen tagit vägen, vart han är bla.
Nu är han på bättringsvägen men sen han kom in så har han liksom tappat benen, han kan inte gå, med stöd kan han förflytta sig mellan säng och stol.
Jag är orolig. Min starka pappa som alltid visste allting och kunde allting. Nu ligger han bara där som en trasa.

Vi har fått pyssla med barn och hund för att få allt att gå ihop, jag och barnen har fått bo hos mamma så hon fick annat att tänka på och kunde få sova på nätterna, sen har vi åkt till mora varannan dag och hälsat på pappa. Anders har jobbat så han har fått haft ut hunden i hundgården mellan 6-7 på mornarna. Kan inte ha hunden hos mamma då hennes katt inte skulle uppskatta det ;-)
Nu har vi flyttat hem några dagar, får se hur det blir framöver.
Mitt hem har jag varken orkat eller hunnit ta tag i, när det blir vet jag inte. Jag har inte ens ork och tid att ha ont :-(
På nätterna ligger jag vaken av smärtorna men på dagen åker masken på.

Mitt i allt elände har vi haft väldigt roligt också.
Innan pappa blev sjuk var jag och barnen till min bästa vän och hälsade på några dagar och vi bodde mestadels på romme travbana i borlänge då det var dalatrav.
Hennes två hästar startade två dagar och den ena slutade med seger :-) superkul!

Lägger ut lite bilder från sista tiden.

Ta hand om varandra! Kram

Första riktiga tågturen för barnen.

Stalldrängen

Lilla Klas har flyttat hem till oss ?
Gabriel är överlycklig.

Trollbrölloppet i Äppelbo

Efter föreställningen fick barnen träffa trollen :-)

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards