Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Catarina - 9 mars 2014 15:59

Vaknade i morse med min underbara dotter brevid mig <3
Ska flytta mig till henne för att se om hon är vaken och smärtan är enorm, kan inte röra benet utan att det gör så ont att jag hade kunnat skrika rakt ut.
Tar mig knappt ur sängen och kan inte stödja alls för att det gör så förbaskat ont.
Efter några timmar är det faktiskt bättre och jag kan stödja på det men det gör fortfarande riktigt ont, även om jag bara sitter still.
Yrseln är nästan borta men om jag blundar så kan det snurra lite och jag har svårt att se riktigt klart, det är som en grumlig hinna framför ögonen.
När Anders kom hem såg jag nog ganska eländig ut och det första han reagerar på är att mina läppar är lila.
Det tar liksom aldrig slut! Jag hade hoppats på att kunna göra någonting med barnen idag innan dom stora åker tillbaka till skolorna men får snällt hålla mig lugn.

Clara ska klippas i morgon och jag får se om jag kan vara med eller om jag ska ringa VC och höra om dom har nåt annat råd än panodil och vila åt mig ;-)
Vet inte om jag slösar min energi att åka dit annars.

Ha en härlig söndag! Kram


Av Catarina - 9 mars 2014 00:43

Idag firade vi Johannes, mamma och pappa kom redan efter tolv och då började vi förbereda maten. Vi hade galet nog bestämt att vi skulle äta plankstek allihop. Tio personer!!! En ugn och 5 hungriga karlar ;-)
Det tog tid att förbereda, vi hade bestämt att vi skulle äta vid två men klockan blev nog efter tre innan vi fick börja äta. Det var så himla gott och det var synd att jag inte fotade för den vart superfin. Skulle fotat köks kaoset också , det var riktigt kaos och eftersom vi skulle ha sparris inlindad i bacon, champinjoner, potatismos, oxfile, tomat och zuccini så blev det en hel del disk.
Men kul hade vi :-)
Önskar bara att jag mått bättre, till en början gick det bra men när jag höll på att spritsa moset blev yrseln värre och jag kände hur kallsvetten rann på kroppen, det kändes som om jag tappade all ork och energi, jag mådde uruselt men kan inte visa nåt för mamma och pappa, dom blir bara oroliga och dessutom var det fest och vi skulle fira Johannes inte beklaga oss för en massa krämpor.
När jag ätit lite blev det bara värre, illamåendet flög på mig och jag blev ännu yrare. Klarade iaf äta lite till innan jag fick ge upp, t-shirten blev blöt och det droppade från nacken och jag var bara tvungen att komma därifrån. Det var hemskt.
Bytte kläder och la mig i soffan en stund och det blev bättre. Jag är så tacksam att gästerna tog hand om disken!
Efter det skulle vi fika och äta mammas goda pinoccio tårta och då mådde jag ganska bra.
Det tråkigaste var att hans present inte hade kommit. Grrr, kan aldrig lita på leverans tiden. Men han fick se bild på vad det var och han blev jätteglad :-)
Han fick också en full 5 liters bensin dunk ;-) han har förmågan att tro att bensinen alltid räcker längre än vad den gör.

Sen tog Anders Gabriel och åkte ut till svärmors sommar stuga för övernattning, Johannes skulle och bowla och sen till Sälen på rajtan tajtan, David fick vara chaufför till brorsan och jag och Clara har tittat på film och myst, bara hon och jag <3

Nu är det ganska okej förutom ledvärk och lite ont i vänster lunga, men bara då jag djupandas.

Jag fick se att vädret på min telefon flippat lite, 40° varmt ute idag!? Näää tror inte det ;-)


Önskar er alla en härlig helg!
Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards