Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Äkta vänner

Av Catarina - 4 mars 2014 22:24

Televinken ringde igen!
Jag svarade och det han ville veta var vilka böcker jag läser, roman, deckare mm.
Jag läser inte sa jag ( jag ljög! Tyckte inte dom hade med det att göra och ska det stå någonstans så kommer bara flera att ringa)
Han var snabb att avsluta.
Syrran sökte reda på vart det var ifrån och dom ringer från många olika nummer.
Varför ska man behöva nix när dom slinker igenom ändå?


Har ni nånsin träffat nån och känt att ni klickade direkt? Ungefär som om man känt varandra hela livet fast man nyss träffats?
Många gånger har det hänt under lustiga situationer.
Jag har varit med om det flera gånger och jag har kvar dessa fina människor i mitt liv. Det är en otroligt häftig känsla. Och fast vi inte pratat på ett halvår så plockar vi direkt upp tråden och fortsätter som vanligt.

Jag kan berätta om en :-)

2003 satt jag och ringde runt eftersom vi var sugna att ta en samojedvalp på foder, alltså vara fodervärd.
Jag ringde många samojeduppfödare runt om i sverige och så ett samtal, där hände det.
Hon var inte säker om hon ville lämna ut henne på foder utan skulle fundera några dagar och ville vi skulle komma dit så hon fick träffa oss och vi hunden.
Redan i telefonen gillade jag uppfödaren och kände att vi var på samma våglängd men när vi träffades hände någonting, det var som om jag redan hade träffat henne och vi kom väldigt bra överens :-)
Det roliga var att Valpens far ägdes av en tjej som jag bott granne med, umgåtts mycket med och varit hundvakt åt ;-) när jag fick reda på det kändes det verkligen skumt. Vilket sammanträffande! Det var som om det var meningen att våra vägar skulle korsas.
Vi fick våran Vilja på foder men jag fick även någonting större, en riktig vän, en vän för livet!
Hon finns alltid där när jag behöver någon att luta mig mot, precis som jag gör för henne!


Ta hand om varandra! Kram

 
 
primrose

primrose

4 mars 2014 22:47

Till mig kan dom låta bli att ringa, gillar inte sånt, va många gånger dom ringt till dig!
Visst är det så med vissa människor, det klickar direkt.
Andra kommer man aldrig nära.
Vissa man pratar med har en vän som....... det är som en cirkel sluts ,-)
Kul med din uppfödarvän ,-)
Ibland verkar det vara meningen att man ska träffas och det känns som om man alltid känt varann.
Sånt har hänt mig också ,-)
Ha det fint, god natt ,-)
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards