Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Televinken

Av Catarina - 3 mars 2014 22:40

Nu har det ringt ett stockholms nummer i flera dagar till både mobilen och hemtelefonen och i telefonen har jag appen 'vem ringer' (tror den heter så)
Och då står det Televinken!
Är det nåt skämt? Det är ialla fall nån försäljare det har jag listat ut.
Skulle skämta med mina barn och säga att televinken ringt men dom visste inte ens vem det var! Dagens unga...vet ingenting ;-)
Hoppas jag hinner svara i morgon.
Nån som känner igen?

Idag kom syrran på besök och det var jättekul, även fast jag inte var på topp.
Det var inte hon heller så vi matchade bra :-)
Skönt att få sitta och prata om allt och ingenting.
Det har blivit dåligt med umgänge fast vi bara har några fjuttiga kilometer emellan oss. Det är alltid nåt som ska göras.


I morse somnade jag vid fem, (larmet ringer som vanligt 06.00) Anders gick upp kvart i fyra och åkte till jobbet och då blev jag riktigt irriterad. Han hade lyckats fått ihop över 6 timmars sömn och här låg jag, klarvaken och så ont att jag inte kunde ligga stilla. Orättvist!
Jag hade så gärna bytt liv med honom där och önskade att jag kunnat hoppa in i filmen freaky friday och bytt kropp, bara för en dag, för han håller på att bli förkyld igen och ALLA vet ju hur hemskt det är för en man! då tar jag nog hellre mina smärtor ;-)

Barnen såg på bolibompa i höstas och då var det ett program som heter Barn på sjukhus återträff och i första avsnittet var det med en flicka från dalarna som haft en hjärntumör, hon och hennes mamma gjorde änglar och sålde till förmån för barncancerfonden. Det ville mina också göra, ( behöver jag nämna hur stolt jag vart i det ögonblicket?) jag beställde hem pärlor och annat som behövdes och nu har dom fått ihop ett gäng änglar. Vissa blir örhängen och andra blir det en liten hake på så man kan fästa den vart man vill.
Nu ska vi bara hitta ett lämpligt pris och sen får vi fundera hur dom ska säljas.

Ta hand om varandra! Kram



 
 
Spanaren

Spanaren

4 mars 2014 07:33

Änglar som brosch ... få se vad priset blir :-)
Bra att ni gör något tillsammans *tumme upp*
Ja de är tappra dessa små och dödssjuka barn. Det tar ont i varje själ när de måste vinka farväl.
Krya på dig! /kram

Ps Här kan det ringas från utlandet och då läggs luren fort på

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Emm

Emm

4 mars 2014 11:36

Hejsan! Visst är dom fina!! Deras lyktor kan beställas via deras hemsida som jag länkade till och det går även att hitta återförsäljare nära dig på hemsidan. Kramar

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Catarina

4 mars 2014 11:46

Tack! Det ska jag kollla, missade nog det.
kram

 
primrose

primrose

4 mars 2014 11:47

Så söt sovande dotter, hon ser så fridfull ut ,-)
Vilka fina barn du har som vill göra änglar och sälja till förmån för cancersjuka barn.
Jag köper gärna en ängel med hake helst ,-)
Televinken har jag inte hört talas om, alltså den ringande, bara figuren från TV.
Skumt med medlet du skulle köpa tur du ångrade dig.
Gå in och läs om kokosolja den ekologiska, den är bra mot mycket, jag tar en rågad tsk i min välling varje morron.
Du kan kika vad som står om den om du tycker den verkar intressant. Man blir inte tjock av den, tvärtom, inte farlig .
Ha det fint. KRAM Primrose .-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

4 mars 2014 20:42

Många skumma nr som ringer i ett här också och jag vägrar promt svara på alla nr jag inte känner igen.. =)

Åhh så rara barn du har..änglarna är ljuvliga <3

SV: Min "gamla" blogg blir självklart kvar..den "nya" är i första hand mitt skojprojekt och kommer mest ha trädgården i fokus. =)

Sköt om dig och hoppas att du mår lite bättre nu <3
Kramar
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards