Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Mina skidhjältar

Av Catarina - 18 februari 2014 22:49

Vaknade till en underbar dag, solen som höll på att gå upp och blå himmel -12° kallt.
Perfekt dag för att åka skidor.
Anders skjussade barnen till skolan först, dom hade en lektion innan dom skulle åka buss ner till malung.
Vi åkte ner vid nio och hade skidor, skridskor, matsäck och ombyten med oss så dom skulle slippa ta det på bussen.
Jag blev så sugen att att åka skidor när vi var där och såg alla som gav sig ut i spåret. Om jag bara kunde....

Jag fick såklart svårt att andas i den kalla luften men som tur var hade jag en stickad polotröja på mig så jag drog upp den så jag slapp dra i mig så mycket kalluft.
När vi åkte hem kändes det som om lungorna var alldeles ihoptryckta och jag hade svårt att djupandas. Det är nackdelen med kallt och fint väder, jag vill vara ute men då får jag jobbigt.

Clara åkte 2,2 km och Gabriel 7,2 km.
Superduktiga var dom! Efteråt åkte Clara skridskor i Ishallen.
Gabriel och hans kompis kom hem hit när dom slutade för lek på eftermiddagen, Gabriel var lite förtvivlad för hans stavar hade blivit utbytta, nån hade tagit fel och fast jag alltid märker allting så har jag inte hört nåt än, men det var flera skolor med och kanske inte föräldrarna tittar så noga?
Iaf har dom fått för korta stavar för dom som var kvar var längre än hans.
Fast tur det "bara" var stavarna, skidorna är lite dyrare att ersätta ;-)



2,2 kilometer avklarat och dax att äta lite plättar innan det var att snöra på skridskorna :-)


Det var synd att vi inte hann se Gabriel och gänget gå i mål men vi var tvungna att åka hem för Anders skulle ge sig iväg till jobbet.

Det har varit lite jobbigt, en vän håller på att samla in fakta till en novell, bok? Jag ställer mer än gärna upp och hjälper till. Även om det river upp en del sår så är det också skönt att lufta det.
Det var när vi gick under jorden.

Ta hand om varandra! Kram

 
 
Linda

Linda

18 februari 2014 23:29

Mina barn har aldrig åkt skidor. Först bodde vi på västkusten där det aldrig är snö, och här där vi bor nu är det faktiskt snö då och då, men nu är jag så sjuk att vi aldrig kan ta oss ut.

Tyvärr fick jag ingen akuttid idag. Får försöka igen imorgon.

http://www.leva-just-nu.bloggplatsen.se

Catarina

18 februari 2014 23:42

Jag är så tacksam att dom får åka så pass mycket i skolan :-) dom älskar det!

Så typiskt! Håller tummarna för dig i morgon.

Kram

 
Spanaren

Spanaren

19 februari 2014 06:22

Tack för underbara bilder av dina friskusar till barn *njuter* Tycker också om att höra att barn gillar naturen och att vara ute. Titta så fint Clara åker med sina skridskor också ;.)
Osis med stavarna men tur att ni fick ett längre par i alla fall. För ni tog väl med dem hem eller ...
Förstår att det tar ont att rota i det som skaver men det sägs att det är bra att göra upp med det förflutna också. Kramar om och blåser till dig lite extra energi. Sol och lagom kallt, vad ni har tur då ;.) Nu först idag är det ett par kallgrader och hoppas att solen snart återkommer/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Catarina

19 februari 2014 15:06

Nej, stavarna är kvar på skolan utifall det var någon från någon annan skola som tagit fel.
Kram

 
primrose

primrose

19 februari 2014 12:13

Härligt ser det ut ,.-))
Himla synd att du inte kan åka och har sånt besvär med kall luft, för visst är vinterdagar fina, här har all snö försvunnit, och det är Vår.-)
Vi brukar ha mycket snö den här tiden.
Ha det fint. KRAM Primrose

http://enrosafluga.blogspot.com

 
En plats i solen

En plats i solen

19 februari 2014 20:58

oh lät som en härlig dag :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards