Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

Å snön den bara vräker ner....

Av Catarina - 15 februari 2014 16:11

Det vräker ner snö här och visst är det mysigt sålänge som man får vara hemma.
Vi skulle skjussa Gabriel till moster och vägen är oplogad och så har det drivit snö, även fast vi åker lungt så finns det andra som inte gör det.
Vi kom iaf dit och hem och Anders blev glad då han fick leka lite med deras fyrhjuling eftersom gården var ganska igensnöad ;-)

Jag var lika glad åt att få sitta och prata med syrran över en varm kopp the <3

Clara är förtvivlad och hela världen är orättvis :-) Varför får inte jag.....
Det är jobbigt att vara 6 år, ser framemot 7 års dagen i oktober ;-)
Kan ju tycka det borde vara lite mysigt att få ha mamma och pappa för sig själv speciellt när inte ens storebrorsorna är hemma.

Johannes har plugghelg. Just nu går han kurs inom brandkåren så han har ledigt från skolan. I helgen ska han läsa på för ett prov inom HLR och för att klara det måste han ha alla rätt. Dessutom har han jour så går larmet måste han iväg på utryckning mitt i allt. Fast han gillar att ha fullt upp, ibland när han är hemma kan han bli riktigt rastlös :-)

David tillbringar helgen med Isabelle såklart :-)
Tror han åker tillbaka till Älvdalen i kväll för att han ska jobba i Sälen i morgon.
Jag saknar dom så mycket! Det är värst när dom inte varit hemma på ett tag men samtidigt förstår jag dom, det är dyrt med bensin och att David hellre umgås med Isabelle än hans galna familj ;-) Jag är glad när dom kommer.
Vi har bestämt att vi ska samlas allihop nån helg för att åka och bowla och det ser vi fram emot.

Natten i natt var katastrofal, somnade efter fem i morse efter att ha halvsovit i kokhett vatten i badkaret två timmar.
Nu var det både smärtan i lungorna men även vänster ben och lederna som drev mig till vansinne. Är superglad att jag inte hade svårt att andas för då hade jag inte kunnat bada. Så jag tror att det alltid finns någonting positivt i allt elände, det gäller bara att hitta det :-)

Fick lite sovmorgon innan Vilja bestämmde sig för att leka med grymt grisen! Hur sjutton kunde jag låta mig övertalas att köpa den? Hon tycker det är superkul att trycka med nosen på den så den grymtar.
För övringt tycker barnen det är minst lika kul dom med ;-)

Mina småkottar har varit ute hela dagen i snön och lekt, dom älskar det här vädret så det behövs en del extra ytterkläder, Claras overall gick sönder igår! Dragkedjan har frasat upp sig men det går ibland att få igen den, hennes bästa vantar har gått sönder (dom andra är för små eller för stora enligt henne själv) hennes allväders stövlar har sulorna mystiskt försvunnit ur så hon har bara kuoma skorna. Är barnen ute måste dom ha riktiga kläder och jag hade hoppats att allt skulle ha hållt ihop till våren. Hade tur för moster hade en overall efter Indra som hon kunde ha så det var skönt att inte behöva köpa nytt just nu, min ekonomi tillåter inget extra just nu och David står först på kö på ett par nya skor. Johannes får fixa det mesta själv eftersom han har lön.
Hade velat få tag på fodrade galonkläder till dom små, det är det bästa nu och jag tror jag får kika in på tradera en sväng.

Ha en härlig lördag! Kram

 
 
Anna

Anna

15 februari 2014 23:41

Här uppe i Norr har det också börjat snöa rejält nu!! Min kära man kom just in med hundarna och alla 3 var blöta!! Jag har dock hellre snö än regn:D

Men så jobbigt att du inte får sova på natten pga värk:(

På Tradera kan man göra många billiga fynd!!

Svar:Hejsan Catarina!! Tack för besöket och frågan!!

Både jag och hästen äter nypon. Jag har problem med nacke och axlar och har ätit värktabletter sedan 2001 ca 3-4 ggr per dag. Men sedan 1 år tillbaka när jag började äta nypon har jag slutat äta värktabletter!! Det känns jättebra!! Nu äter jag endast värktabletter om jag vet att jag ska göra "något tungt jobb" som jag vet att kroppen känner av. Och det brukar inte ens vara 1 gång var 14:e dag utan snarare 1 gång i månaden. Så jag är tacksam att min kropp "svarar" så bra på nypon:D

Jag brukar blanda nyponpulvret i joghurt eller fil. Det funkar jättebra!!!

Ha en jättebra fortsatt kväll och helg!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

16 februari 2014 09:18

Nu snöar det för fulla muggar hos mig också *hurra*
Ops ... här var en hel del namn och än hänger jag inte med i alla namn men kanske snart ;.)
Bra att få ärva kläder till de dina!
Har du ork eller tid för att lägga dig på dagarna eller är det fullt upp med djur och barn?
Det tar på att ha värk plus att inte kunna djupandas och till det så gott som ingen sömn.
Min styvpappa vägrar in i det längsta att ta hem en syrgastub. Åker då och då till VC för att få syrgas. Han har KOL.
Vill linda in dig i energier och blåsa dig full av dem så att du får full vila/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Catarina

16 februari 2014 10:25

Haha ja det är inte lätt med alla namn ;-)
Men Johannes (20år) David (18år) är mina stora grabbar. Indra är min systerdotter.

Helgerna är tufft att få tid till vila men vardagarna är barnen i skolan och då passar jag på.

Jag åker inte in om jag inte absolut behöver, det ska vara riktigt illa innan jag gör det, för det första avskyr jag sjukhus och för det andra är det väldigt jobbigt för barnen.

Ursh för KOL.... Det måste verkligen vara en mardröm! Känner ingen som har det men har hört mycket om hur det ska vara :-( inget man unnar någon.

Tack vad gulligt :-)
Kram

 
Emm

Emm

16 februari 2014 09:55

Tänt vad mycket snö! Och här är det full vintergäcksblom. Fast saknar ändå en rejäl vinter. Det känns som allt har gått för snabbt fram. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Catarina

16 februari 2014 10:27

Det låter mysigt det med!
Här är det så mycket snö nu att våren kan tyckas väldigt långt bort :-)
Barnen älskar det iaf och visst, jag med. Detär ljust och mysigt men jag SAKNAR solen....

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards