Direktlänk till inlägg 13 februari 2014

Nya regler

Av Catarina - 13 februari 2014 01:40

Somnade i soffan så nu ligger jag här, sömnlös. Så irriterande!
Typiskt.

I går gjorde vi om några regler här hemma. Känner mig ganska hård men samtidigt gör jag det av kärlek.
Om man inte sköter skolan:

?Ingen dator eller surfplatta.
?Inga kompisar
?Ingen utelek ( kanske inte låter som en nackdel men Gabriel är ett utebarn )

Om det upprepas flera dagar så gäller det även under helgen.
Så hädanefter tänker jag ha kontakt med fröken varje dag så att jag vet hur det går, han har ljugit förut för mig och sagt att det gått bra fast det var tvärtom. Trodde aldrig han skulle ljuga! Han har alltid sagt om han gjort någonting som inte var bra.

Även fast man mår dåligt kan man inte göra hur som helst, och det jag vill uppnå med det här är att få honom att förstå hur viktigt det är med skolan. Man kan inte förstöra för en hel klass och uppföra sig hur som helst och strunta i att jobba.

Idag hade det gått jättebra i skolan och han var så glad när han kom hem. Jag gjorde ett armband till honom som skulle påminna honom om att tänka positivt om det blev jobbigt och han blev ledsen eller tappade inspirationen.
Han hade använt det idag.
Jag gör vad som helst för att få det att fungera, är väldigt nära att köpa honom en ny kanin men....är rädd att det blir samma sak igen, dom är inte odödliga.
Snart är det dax för proven dom ska göra i trean och då måste han vara mer fokuserad.

På fredag är det föräldrafika på fritids och barnen tisslar och tasslar hemma här så jag är väldigt nyfiken vad dom har hittat på :-)
Älskar dom dagarna, vi får se lite vad dom gjort och spela spel och fika tillsammans. Fröknarna har gjort så att barnen ska även servera mamma och pappa :-) så bortskämd blir man.

Nu ska jag försöka sova några timmar tills klockan ringer straxt före sex.

Ta hand om varandra! Kram

Gabriels älskade Stampe.

 
 
Spanaren

Spanaren

13 februari 2014 09:39

Fin kanin!
Bra regler och sund inställning om kaninen.
Vad har ni för djur hemma?
Kan inte Gabriel få ett djur som lever lite längre om ni inte redan har det i ert hem?
Skulle vilja ha din privata mejl för att skicka dig receptet och fråga om skyddat boende. Jag skriver en kommentar till med min privata mejladress men godkänn inte den kommentaren så att andra ser den/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Catarina

13 februari 2014 10:08

Vi har en hund (samojed)
En kanin (lillasysters)
Två marsvin
Så nog finns det djur här ;-)

Skickar mailadressen...

Kram

 
Spanaren

Spanaren

14 februari 2014 14:20

Väntar med spänning på din mejladress ;.)
Sokko är en blandning mellan Finsk Lapphund/Eurasier
Det finns en del Samojed i Eurasiern *ler*
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Catarina

14 februari 2014 15:25

Mailadress kommer.... :-)
Det visste jag inte, kul att lära sig någonting nytt :-)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards