Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Catarina - 13 februari 2014 22:24

Tror aldrig det kommer att sluta snöa! Här får jag igen för att jag gnällde att vi aldrig fick snö någongång.
Tack det räcker nu! ;-)

På em ringde en fröken från fritids och sa att Gabriel var orolig att vi hade fel dag för föräldrafikat. Och visst hade vi det! Clara har hela tiden sagt att det var i morgon men det var redan idag.
Det var jättemysigt :-) barnen bjöd på rulltårta som dom bakat med grädde och två gelehjärtan och såklart kaffe och saft.
Supergott var det!
Vi fikade och spelade ett par spel tillsammans.
Är så tacksam att fröknarna ordnar sånt för det betyder mycket för barnen. Iaf mina.

När vi kom hem skulle Anders köra snö så barnen blev kvar ute så jag passade på att vila en stund innan det var dax för mat.

Nu ska jag krypa ner i sängen för jag MÅSTE få sova i natt.

Ta hand om varandra! Kram

Gabriel kör bort snö från gången <3 Duktig hjälpreda!

Av Catarina - 13 februari 2014 22:06

Igår kom posten med en kylbox full med knorrs kylda såser. Det finns fyra olika såser i klassiska och trendiga smaker.

Och det bästa är att dom är fria från konserveringsmedel och smakförstärkare, värms enkelt i micron eller kastrull och en burk räcker till ca 4 personer.


Det kommer att bli jättekul att få buzza den här kampanjen :-)
Jag ska bjuda släkt och vänner på middag och så får vi testa tillsammans.




#knorrsåsbuzz #middagshjälpen

#buzzador

Av Catarina - 13 februari 2014 10:17

Massor med snö...det snöar så gott som varje dag. Mysigt är det men jag saknar solen!

Jag kunde äntligen somna straxt efter fyra i morse, mannen han åka till jobbet och ett tag var jag nära att ge upp eftersom det intevar långt tid kvar. Men somnade gjorde jag och var supertrött när klockan hoade klockan sex.
Jag har en wake up light (tror dom heter så)
Och det är bra mycket bättre än ett larm som skriker i örat :-)
Nu tänds ljuset en halvtimme innan larmet och blir starkare och starkare och när larmet sätter igång är det skogsljud, fåglar och en uggla som hoar ;-)
Det enda negativa med den är att siffrorna lyser så starkt så det nästan bländar mig och lyser upp sovrummet. Jag vill gärna ha kolsvart när jag sover.

Jag skulle ha behövt plockat ihop lite idag, tvättat och strykit gardiner men tror jag hoppar över det och vilar så jag inte blir alldeles slut.
För i morgon ska jag på föräldrafika :-)

Ha en bra dag! Kram

Av Catarina - 13 februari 2014 01:40

Somnade i soffan så nu ligger jag här, sömnlös. Så irriterande!
Typiskt.

I går gjorde vi om några regler här hemma. Känner mig ganska hård men samtidigt gör jag det av kärlek.
Om man inte sköter skolan:

?Ingen dator eller surfplatta.
?Inga kompisar
?Ingen utelek ( kanske inte låter som en nackdel men Gabriel är ett utebarn )

Om det upprepas flera dagar så gäller det även under helgen.
Så hädanefter tänker jag ha kontakt med fröken varje dag så att jag vet hur det går, han har ljugit förut för mig och sagt att det gått bra fast det var tvärtom. Trodde aldrig han skulle ljuga! Han har alltid sagt om han gjort någonting som inte var bra.

Även fast man mår dåligt kan man inte göra hur som helst, och det jag vill uppnå med det här är att få honom att förstå hur viktigt det är med skolan. Man kan inte förstöra för en hel klass och uppföra sig hur som helst och strunta i att jobba.

Idag hade det gått jättebra i skolan och han var så glad när han kom hem. Jag gjorde ett armband till honom som skulle påminna honom om att tänka positivt om det blev jobbigt och han blev ledsen eller tappade inspirationen.
Han hade använt det idag.
Jag gör vad som helst för att få det att fungera, är väldigt nära att köpa honom en ny kanin men....är rädd att det blir samma sak igen, dom är inte odödliga.
Snart är det dax för proven dom ska göra i trean och då måste han vara mer fokuserad.

På fredag är det föräldrafika på fritids och barnen tisslar och tasslar hemma här så jag är väldigt nyfiken vad dom har hittat på :-)
Älskar dom dagarna, vi får se lite vad dom gjort och spela spel och fika tillsammans. Fröknarna har gjort så att barnen ska även servera mamma och pappa :-) så bortskämd blir man.

Nu ska jag försöka sova några timmar tills klockan ringer straxt före sex.

Ta hand om varandra! Kram

Gabriels älskade Stampe.

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards