Alla inlägg den 11 februari 2014

Av Catarina - 11 februari 2014 22:02

Vid lunch ringde Gabriels fröken. Anade oråd men det var värre än så.
Han jobbade inte, satt under ett bord, svor, vägrade ta bussen ner till slöjden och var allmänt otrevlig!
Paff är väl ett milt ord av vad jag blev!
Han blev hemskjussad med allt som han skulle jobbat med i skolan, matte, geografi och engelska.
Han fortsatte hemma, vägrade göra någonting så jag fick bli den 'elaka' mamman, riktigt elak ;-)
Han fick snällt sitta i soffan tills han ville börja göra läxan, inte leka, inte äta (fick en smörgås när han kom hem)
Bara sitta sysslolös och jag kan säga att han testade mig till vansinne, men när vansinnet kom efter nästan 5 timmar av terror så gav han sig och började och hör och häpna, det gick jättebra!
Han kan och är jätteduktig! Förstår inte varför det ska bli stortok i skolan :-(
Vi hade ett långt samtal i kväll och han säger bara att han saknar sin kanin (den dog i sommras) och det är därför han inte klarar att jobba och uppföra sig. Vet inte om jag tror det är hela sanningen...
Det är mycket som hänt i hans liv och han är så känslig så jag tror han själv har svårt att sätta ord på saker och ting. En STOR del är nog att jag är sjuk :-( om jag bara kunde ändra på det...
Jag har iaf kopplat in en kurator och efter idag ska han få träffa henne oftare (hoppas jag)
Jag mår dåligt när jag ser att han mår dåligt och önskar inget hellre än att jag kunde använda ett magiskt trollspö och få allting att bli bra.

Min älskade underbara kille <3

Av Catarina - 11 februari 2014 10:38

Att börja dagen med att ha riktigt ont är ingen höjdare, ännu värre är det när jag sovit så dåligt att jag knappt orkar hålla ögonen öppna men kan varken vila el sova för smärtan.
Jag skulle önska det fanns reservdelar till kroppen så att jag kunde byta ut några stycken. Tänk så bra det skulle kunna bli ;-)

När vi gick till bussen i morse så var snögubben kvar ;-) det enda som hänt var att ena mungipan åkt ner och det kan bara betyda en sak, en stroke eller att det möjligt vis var lite varmt i natt ;-)

Anders har snarkat värre än en grisfarm i natt. Lite irriterande när jag hade svårt att sova.
Fast...jag förstår han, men bara lite ;-)
Han jobbade 13 timmar i går och är fortfarande förkyld.


Ha en bra dag! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards