Alla inlägg under januari 2014

Av Catarina - 4 januari 2014 18:59

Fick en ordentlig sovmorgon ända till elva. Kommer inte ihåg när jag sov så länge senast. Fast det tog en halvtimme att komma ur sängen för att ryggen var låst så mådde jag för övrigt ganska bra.
Måste se det positiva!
På em var vi bjudna på kalas och jag blev som vanligt hemma, nu när lungorna sköter sig så börjar benet igen, det gör riktigt ont, inuti. Ser dubbelt och yrseln kommer som ett brev på posten :-(
Fixade att laga mat iaf och gjorde en thai gryta som uppskattades.
Efter maten fick Clara packa för hon skulle till moster och sova, hon har väntat ända sedan Gabriel sov där :-)
Hoppas Indra kan komma hit och sova snart! Men vill vara okej då, dom drar inte riktigt jämt längre. Gabriel tycker det är hans kompis och blir så sotis när Indra vill vara med Clara. Stackars Indra sitter i mitten! Det är ett litet triangeldrama och slutar oftast att alla barnen får sova var för sig. Fast jag förstår Gabriel också ;-)

Jag har gjort någonting busigt, berättar inte vad förens det händer :-) men vet att barnen blir överlyckliga. Mannen kanske inte så imponerad men han vänjer sig nog ;-)

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 3 januari 2014 23:00

I natt när jag inte kunde sova låg jag och tänkte. Tankarna avbröt varandra och tillslut var det bara en enda röra av allting.
Jag måste rensa, bort med allting som inte är aktuellt längre så det finns plats.
Frågan är bara, var börjar jag?

Jag har för första gången inte haft dåligt samvete när barnen var på fritids i går och idag :-) jag är stolt över mig själv!!!
Dom har tyckt det var kul att få leka och säkert skönt att komma hemifrån lite och jag har kunnat vila utan att hela tiden känna att jag borde vara med dom istället.
Idag låg jag klubbad från det dom åkte tills dom kom hem. Sex timmar! Drack endast en kopp the i morse och glömde äta frukost så klockan tre kom jag på att jag varken ätit eller varit på toa på hela dagen. Då är man slut. I kväll har jag visserligen mer ont men känner mig piggare. Så därför tänker jag inte ha dåligt samvete ;-)

Snart ska jag hoppa i säng och jag hoppas att jag kan få sova mer än tre timmar. Jag behöver det! Och jag bara väntar tills jag blir såpass okej att jag kan börja fixa iordning här hemma, vill storstäda som jag inte ens kommer ihåg när jag gjorde sist och jag vill renovera köket. Skafferidörren ramlade av nyss men Anders har lagat den men hälften av våra skåpluckor hänger i ett gångjärn ;-) lite komiskt! Tyvärr tillverkas det inga såna mer så vi måste byta ut luckorna (inte mig emot) och så vill jag tapetsera om och köpa nytt matbord. OM jag bara kunde och OM jag bara hade pengar. Men har faktiskt tittatlite på blocket efter skåpluckor men det är svårt att få tag på samma mått och antal, allt annat än våra är bättre :-)

I kväll hade vi riktigt fredagsmys allihop med en massa godis som fortfarande finns kvar sen jul ( allt står mig fortfarande upp i halsen ) och barnen valde Fångarna på fortet istället för film. Under hela programmet 'bråkar' barnen vilka dom ska hålla på, Gabriel vill hålla på dom som har mest nycklar och Clara vill hålla på dom som Gabriel håller på ;-) tösen har lite svårt att ha en egen åsikt :-)
När det var reklam såg Gabriel att det var Åsa Nisse på tv i morgon så nu har han redan planerat lördagskvällen :-) Han älskar dom filmerna men förstår inte varför dom måste svära så mycket ;-)

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 2 januari 2014 17:49

Jag har gjort julklappar men även lite beställningar :-) Nu håller jag på att göra hundhalsband så vi får se hur det går.

Kram

Av Catarina - 2 januari 2014 17:41

Jag känner mer och mer att det är alltför mycket gnäll i inläggen och det värsta är att jag är ingen gnällperson. Om jag kanske gnällde mer så skulle det bli bättre inlägg!?
Det är skönt att skriva av sig och så slipper mina nära och kära lyssna hur jag mår, Anders ser på mig när det är jobbigt och frågar alltid vart och hur illa och jag svarar kort, tex. lungorna och det är okej.
Han är tillräckligt stressad när jag inte mår bra, han vet aldrig om/när det är akut ( vet jag oftast inte själv eftersom det är som en blixt på en klar himmel) Sen han fick större ansvar på jobbet har arbetstiden utökats eftersom han måste finnas för hans grupp om det händer någonting.
Han tycker det är jättekul men jag ser också att vissa dagar är han stressad som idag, han kunde inte sluta ett eftersom han fick stanna med reparatören och när han kommer hem halv fyra ligger jag och mår inte alls bra, dessutom sov han bara några timmar i natt så inte så himla skoj att komma hem när frun ligger fortfarande i pyamas.
Det känns hemskt att inte kunna hjälpa till med någonting!

Jag kämpar med att acceptera min situation och till viss del har jag gjort det, men så här som det varit och är kan jag inte acceptera. Det ÄR bättre men inte så bra att jag kan göra någonting, ca två dagar/vecka är jag skapligt smärtfri och ligger då på mellan 2-6 på den tiogradiga smärtskalan men resten kan det nå ända uppemot 8 och jag tycker inte att det är okej och jag tycker heller inte att det är någonting som jag ska behöva acceptera.
Någon läkare finns inte att få tag på förens om två veckor så det är just nu mina framtidsplaner.

I går kväll skulle jag vara smart och få barnen i säng i tid eftersom dom skulle på fritids idag så kvart över sju låg dom i sina sängar och halv åtta sov båda två och jag hurrade.
Ända tills straxt efter nio då Gabriel vaknade och inte kunde somna om. Halv tre i natt somnar han äntligen om i våran säng och när Anders klocka ringer halv fyra flyger jag upp och tror det är mitt larm. Var nog rädd att försova mig. Så vi hade en riktigt härlig natt och det var inte smart utan idiotiskt att lägga han så tidigt när han vant sig att vara uppe längre under lovet.


Lägger ut lite bilder från jul, har inte laddat ur kameran än men har några i mobilen :-)

Kram

Alla barnen ligger och tittar på kalle ankas jul :-)

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards