Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Catarina - 6 januari 2014 19:16

Det snöar! Äntligen blir det vitt och mysigt igen. Barnen har varit ute hela eftermiddagen och lekt och det är första gången dom kan testa pulkan som dom fickav tomten :-)
Måste passa på att njuta då det tyvärr skulle övergå i regn. Jag verkligen avskyr sånt här väder, vått, mörkt och is överallt.
Nu vill jag ha riktig vinter och max -5° kallt.


I morgon är sista dagen på lovet och det känns sorgligt. Inte en enda sak som jag tänkt att vi skulle göra har vi gjort.
Anders har varit mer med barnen än jag vilket inte är nån nackdel men jag vill så gärna och så mycket!
Jag hoppas nu på att läkaren kan fixa till medicinen så den fungerar som den ska och jag inte ska behöva ta något extra VB men får vänta tills den 14 onde och sen kanske längre beroende på tider. Vet bara att han är tillbaka då.
Jag har faktiskt funderat att gå tillbaka till skitmedicinen jag hade innan men det är så många nackdelar och ser nu hur mycket den förstört för mig. Tanken finns men samtidigt måste jag nog hålla ut tills vi justerat den jag har, tid har jag massor men tålamodet är det sämre med. Jag kan inte föreställa mig hur barnen upplever våran situation eller hur/om det kommer att påverka deras uppväxt. Det måste vara hemskt att se sin mamma bara ligga och
ha ont och jobbigt att inte kunna göra dom saker vi alltid gjort tillsammans.
Gabriel bara önskar att jag blir "frisk" så vi kan leka mamma. Clara säger inte mycket, hon har alltid haft det så här och vet att det går upp och ner.
Ner perioden har varit på tok för lång nu och nu måste jag upp.
Tänk bara om jag kunnat gått ut med dom och gjort någon snölykta, en snögubbe, dragit dom i pulkan....
Vi vill men jag kan inte :-( det är så orättvist men samtidigt är jag glad att jag lever och vi är tillsammans, det är faktiskt det viktigaste!
Jag hoppas att min kärlek till dom kan gottgöra lite.

Jag har tre gånger lurat döden så jag ska inte vara missnöjd, bara tacksam.
Första gången var jag 15, sen 18 och 31 år och jag hoppas det var sista gången.

När jag var 18 fick jag hjärnhinneinflammation och det var på håret för jag väntade för länge med att åka in. Johannes var bebis och som tur var var jag och hälsade på hos mamma och pappa annars hade jag inte åkt in alls. Jag själv kommer inte ihåg något av resan men när vi kom till Fagersta blev det ambulans till västerås och senare fick jag veta att om vi väntat en timme till hade jag varit död.
Visst jag var verkligen urdålig men att det kan gå så fort från att vara helt frisk till att hänga på en skör tråd är svårt att föreställa sig. Därför är det viktigt att försöka ta vara på det man har!
Ett år senare nästan på datumet fick Johannes det men vi kom in snabbt så det var aldrig livshotande. Då var vi isolerade och deras pappa ville inte ta hand om David som var en månad gammal så där var jag med två små barn. David fick inte bli inskriven så mat och blöjor fick jag fixa själv och det var inte lätt när jag ensam hade barnen och ingen hade tid att sitta i rummet medans jag skulle knalla ner på stan.
Ett år efter det fick farmors katt hjärnhinneinflammation och dog.

När jag var 31 var det blodpropparna i lungorna och även då väntade jag förlänge, det började fyra på morgonen och jag åkte inte in förens efter nio på kvällen.

Så jag är tacksam över livet :-) även om jag kan önska det kunde vara lite annorlunda!

Ta hand om varandra! Kram


Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards