Alla inlägg under oktober 2013

Av Catarina - 8 oktober 2013 08:35

Igår gjorde jag absolut ingenting, jag vilade då jag hade noll krafter kvar efter helgen. Så fort jag gick upp brände det och stack i bröstet men det var inte så som det brukade vara så jag vågade inte använda nitrosprayen.
När skolan slutade kom tre barn hem med bussen, Indra var med hem och det var kanon då dom lekte jättebra.

Marsvinen är sjuka så jag ringde veterinären och hon trodde att det var mjällkvalster och det var vi tvugna att behandla direkt annars kunde dom bli jättedåliga. Jag ser nu att Dundra är sämre att äta så jag hoppas att det inte har gått för långt :-(
Gabriel är jätteorolig såklart och han sörjer fortfarande sin kanin, det här är nackdelen med att ha djur! Annars finns bara fördelar tycker jag. Mina barn har lärt sig massor med nya saker och ansvar framför allt!

Jag är så stolt över Gabriel! Han kom hem med läxförhören så jag fick se och jisses säger jag bara!
Han har verkligen kämpat :-)

Nu måste jag vila lite innan barnen kommer hem så jag har lite energi till dom <3

Ha en bra dag! Kram

Av Catarina - 7 oktober 2013 08:05

Kortet kom inte med i förra inlägget!

Av Catarina - 6 oktober 2013 23:33

Äntligen kom dagen som lill fröken väntat på länge länge, äntligen skulle det bli barnkalas.
Vi åkte ner till bystugan på förmiddagen och började duka och blåsa ballonger och fixa allt som skulle fixas :-) barnen var jätteduktiga att hjälpa till i början men sen rök dom ihop och bråkade och tjafsade med varandra så jag fick både fixa och hålla isär barnen.
Tror Gabriel var lite avis på att allt fokus var på lillasyster!?
När vi var färdiga så var det bara att hem och duscha och äta och sen ner igen och vänta på gästerna. 15 barn blev det och det kan jag säga räckte gott och väl, ljudnivån innan fikat var hemsk!
Men dom skötte sig så bra och lekte lekar tillsammans med Indra som lekledare. Det var tur jag hade henne till hjälp :-)

Kalaset slutade 16.30 men vi kom inte hem förens straxt före 18.00 för vi hade städningen kvar. Så ikväll har jag varit halvdöd och jag kan bara tänka mig vad som kommer att hända.
Men min dotter har haft en underbar dag med sina vänner och fick så jättefina presenter <3
Så nu har vi ett år på oss att samla nya krafter ;-)

Söta tjejerna <3

Så fin var hon i håret!

Ta hand om varandra! Kram


Av Catarina - 4 oktober 2013 21:05

Idag har min underbara Clara fyllt 6 år <3
Vilken stooor tjej jag har nu :-)
Vi sjöng i morse och så fick hon öppna sina paket oxh hon blev jätteglad. "Tanten hade köpt Hello Kitty toapapper som hon fick och minen när hon öppnade paketet var oslagbar :-) När vi sen öppnade förpackningen så stank det, dom var även parfymerade! Undrar hur nyttigt det är ;-)

När dom var i skolan så jobbade jag på dockskåpet så det skulle bli klart tills hon kom hem och det blev det!
jag blev riktigt nöjd. Nu måste vi bara försöka få tag på möbler så hon kan göra i ordning det.

På söndag är det barnkalas och hon har bjudit hela klassen och några fler så det blir nog några prövningars timmar ;-)
Jaja dom måste ju få busa nån gång och därför är det perfekt att vi har hyrt bystugan så jag slipper ha dom hemma ;-) Det är på tok för trångt!

Jag har haft tok ont på em men fick bita ihop då vi hade fulla huset med folk, jag måste ha ett större hus snart annars blir jag galen vid alla kalas! Vi kan inte ens sitta samtidigt och då var inte ens mamma och pappa med, dom kommer nästa vecka.
Mamma ringde och berättade att intresset var stort för mina armband och att dom sålt.
Jippi :-)
Jag hoppas såklart att det kommer in lite så kan jag beställa fler linor med andra färger och spännen och knappar.
Min egen terapi :-)

Jag önskar er alla en underbar helg! Kram

Av Catarina - 4 oktober 2013 00:47

Jag och Clara har gjort en tårta tills i morgon. Det blir en gräddtårta i år eller godistårta som Clara kallar den.
När vi hade på grädden så säger hon; mamma, nästa år kan väl du åka på bingo.
Öööö vad menar du med det? Varför då?
Jo för då kan du vinna pengar och jag kan få en Hello Kitty tårta när jag fyller sju år ;-)
Goa ungen min <3

Tack vare "tanten" så har jag en jättebra present. Precis vad hon önskat sig! Och jag sparade pengar.
Tack snälla goa underbara vännen min <3

Nu är det dax att sussa för i morgon ska jag upp 06.00 och göra klart tårtan och sen ska vi sjunga för Clara :-)

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 2 oktober 2013 21:16

I kväll har jag knutit lite nya mönster på armbanden. Det är himla roligt att hitta nya mönster att testa. I helgen kommer dom att säljas på marknad av mor & far och jag hoppas att det ska gå bra :-)

I flera dagar har jag hållt på med dockskåpet till Clara. Nu är det spacklat och grundat så nu är det målning och tapetsering kvar. Tror inte att jag hinner eller orkar tills hon fyller år, tyvärr! Hade varit roligt men kroppen håller inte.

Dockskåpet fick mamma när hon var liten. Det var en farbror som gjorde det till henne så det är värdefullt och väldigt roligt att Clara vill ha det.
Efter mamma hade jag desen syrran, Indra och nu Clara :-)

Sov gott! Kram

Av Catarina - 1 oktober 2013 22:03

Barnen har pysslat hela eftermiddagen och gjort fina tröjor, örngott, förkläde och pimpat disktrasor :-)
Det blev jättefint och roligt var det.

Ta hand om varandra! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards