Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Catarina - 11 oktober 2013 13:53

Jag har inte haft ork att skriva någonting. Det blev en väldigt jobbig dag i onsdags i mora.
Fick sova bara ett par timmar på natten och när klockan ringde 05.20 var jag så trött.
Gabriel vaknade innan jag gick och la mig och var vaken till två innan han tillslut somnade i våran säng. Han var orolig för Dundra!
Clara vaknade vid tre och somnade inte förens vid fyra och då i min fotända så det slutade med att jag fick ligga med benen uppdragna och på sidan för Gabriel låg brevid mig.

Jag höll inte på att få upp barnen sen på morgonen för dom var såklart jättetrötta och jättegriniga. Vi skulle åka sju men kom iväg tjugo över så det blev tajt när vi skulle vara hos veterinären 8.30 i mora, men det gick.
Veterinären skrapade Dundra på huden där hon tappade pälsen för att kunna se vad det var för slags ohyra som hon hade men fast hon gjorde det två gånger så såg hon inget, och det var inte mjällkvalster som vi trodde.
Men dom fick medicin som ska ta dom allra flesta så nu ska jag ge dom en spruta i munnen en gång i veckan i tre veckor.
Jag hoppas att det funkar så vi slipper åka tillbaka.

Det var sån väntetid där eftersom dom fick in ett akutfall så när klockan var 10.05 hade vi lite panik! 10.20 skulle Clara vara på ögon mottagningen på lasarettet på andra sidan Mora!
Tio över gick Anders ut och spände fast marsvinen och barnen i bilen och så fick jag vänta på veterinären medans hon letade medicin!
Vi hann precis fram så det gick bra men det var stress hela fm.

För Clara gick det inte alls bra. Hon testade synen om den blivit bättre på det sämsta ögat men det hade blivit sämre fast hon använt lapp i flera månader och tränat det!
Jag förstår inte hur sjutton det kan gå till :-( jag blev så ledsen och läkaren berättade att som det ser ut nu kommer hon inte att få ta körkort!
Det är många år kvar och jag hoppas verkligen att det kommer att kunna förändras.
Livet känns så tungt just nu och jag hoppas att det kommer lite ljus i mörkret snart.

Ta hand om varandra! Kram

Dundra hos veterinären.

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards