Alla inlägg den 18 september 2013

Av Catarina - 18 september 2013 20:08

Sent på eftermiddagen kom samtalet jag väntat så länge på.
Fast hon sa att jag blivit beviljad sjukbidrag fram tills jag fyller 65 år så gick det inte in. Jag blev nog både chockad, glad och väldigt ledsen på samma gång.
När vi lagt på bröt jag ihop och tårarna kom, det är så hemskt att jag, som knappt kommit genom halva livet har det här som framtid. Vad har jag egentligen att se fram emot? Just nu känner jag mig totalt värdelös som inte kan bidra med någonting, känna att jag inte har en plats som är viktig.
Arbetslivet är så socialt, stärkande för självförtroendet och framför allt fina arbetskamrater. Det får inte jag, jag har min soffa om dagarna.

Situationen hade inte varit annorlunda om jag inte fått sjukbidraget utan då hade jag fått bråka om sjukskrivning varannan månad och bli utförsäkrad titt som tätt men nu vart det så påtagligt och när hon sa att det går ända tills jag fyller 65 så lät det hemskt!
Jag är innerst inne glad då det underlättar min vardag och jag slipper förklara mig hela tiden och slipper framför allt stressen.

Så varför reagerar jag så negativt?
Jag känner mig hemskt otacksam när jag vet hur hårt alla jobbat runt omkring mig för att få till det här då det är väldigt svårt att få beviljat.

Jag är så splittrad, ledsen men ändå glad!

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 18 september 2013 01:30

Det är tufft just nu. Dom här dagarna och smärtan hade jag helst klarat mig utan. Jag har bara fått sova några timmar per natt och har svårt att få i mig mat så nu känner jag mig som en urvriden trasa.
Idag tappade jag humöret, Gabriel vet precis vilka knappar han ska trycka på ;-)
Det är jobbigt att vara så lättirriterad, jag vill ju inte vara så .
I natt hoppas jag att jag får sova så jag klarar att följa barnen till busshållplatsen i morgon bitti. I går hade jag tur att farmor kunde komma och hämta dom och skjussa till skolan men i dag jobbar hon.

Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards