Alla inlägg under augusti 2013

Av Catarina - 20 augusti 2013 22:20

Jag vet inte alls vad jag ska skriva. Det är alldeles tomt i huvudet och jag är tömd på all energi, allt går till att få igång barnen i skolan/fritids, åka buss och allt som hör till.
I morse åkte jag buss med dom till skolan men i morgon får dom åka själva.
Clara trivs jättebra men Gabriel är redan trött på skolan då det finns en som hela tiden fjantar på lektionerna och stör. Det är så tråkigt!

Andningen krånglar än och det gör också att jag inte har nån energi, att sitta och sova är inge vidare skönt och det tar på ryggen.
Det är garanterat en ny lungsäcksinflammation och det är bara att göra det bästa av situationen även om det är jobbigt. Jag hade nog hellre tagit mer smärta och kunnat andas riktigt för det är hemskt jobbigt och jag är rädd för ett nytt andningsuppehåll.

I kväll började äntligen Hollywoodfruarna, synd att Gunilla är med i år igen, hade önskat att dom hade sparkat ut henne.

Det blev ett inlägg med en massa ord och dravel men likväl ett inlägg och skönt att skriva av sig lite.

Kom ihåg....
Ta hand om varandra! Kram

#svenskahollywoodfruar

Väntar på bussen


Gofisan somnade med Lillan brevid

Av Catarina - 20 augusti 2013 00:35

När vi kom hem frpn skolan var jag tvungen att lägga mig en stund. Det tog massor av energi att klara dom timmar vi var i skolan. Det jobbigaste är att inte visa, det är svårt när det är tungt att andas ( även om det var mycket bättre än i natt ) och smärtorna hugger vid varje andetag. Jag vill inte se blickarna, medlidandet eller få frågan mår du inte bra?
Jag tycker det är jobbigt att prata om det med folk jag inte känner speciellt väl och dom allra flesta vet inte vad dom ska säga sen och det är jobbigt att hela tiden övertyga andra att det är ok för att dom inte ska tycka synd om mig så ofta kör jag bara på och på frågan blir det att det är okej eller att är bra. Det är lättare att skriva :-)
Knäppt egentligen.

Clara ville baka hallonpaj så vi gjorde det efter lunchen och bjöd grannarna och så kom syster och Indra förbi så det blev ett stor kalas :-) perfekt avslutning på första skoldagen.
När alla gått gick barnen ut och plockade en halv hink med blåbär som vi fick rensa tillsammans, underbart att få ha lite blåbär i frysen iaf...blir inget mer bärplockande för mig för ryggen är inte bra sedan jag plockade hallonen.

Vid nio i kväll kom Johannes och hans pappa upp då Davids pass ansökan inte godkändes. Jag fick skriva på ett papper och Anders bevittnade min underskrift men se det gick inte....så det var bara att göra om det och det var inte lätt att hitta någon som kunde komma upp nio på kvällen för att titta på när jag skriver ;-)
Nu är det iaf klart och jag klarade att träffa kräket utan att klösa ögonen ur honom....

Jag ligger i sängen och har försökt sova men andningen är knäpp igen och varje gång jag andas ut åker magen in jättelångt och det känns helknäppt, svårt att förklara men det gör så utan att jag gör någonting.
Måste sova så jag orkar upp i morgon, jag ska åka skolbussen med kottarna så Clara kan åka själv sen.



Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 19 augusti 2013 11:37

Så mycket pirr i magen och så spännande att få börja förskolan. Alla samlades på skolgården klassvis och femmorna kom med flaggan som hissades och så sjöngs nationalsången. Efter samlingen fick barnen börja med ett jobb :-) och det var att göra sitt eget underlägg.
Det var en kortdag och Clara grät när fröken sa att det var slut för dagen. Anders var med Gabriel och han strålade när vi träffades för att åka hem. Jag hoppas att det blir ett bra läsår.

Av Catarina - 18 augusti 2013 20:05

På em packade vi in hela familjen + fammo i bilen och åkte till Dalajärna på bygdetrav. Ztar skulle starta och Tuija hade hittat mina jeans hemma hos sig så då fick jag dom samtidigt. Har saknat dom massor, det är lite trist att bara ha ett par men det är tur det varit varmt ;-)

Ztar vann och dessutom stort så det var jättekul, synd att jag inte hade satsat en hundring ;-)

När vi var på hemväg börjar det kännas trångt i bröstet och jag får hemskt tungt att andas och när vi var in på ica blev jag jätte anfådd. När bi är hemma rosslar lungorna och det blir bara tyngre. Clara hjälpte mig fixa mat, köttbullar och stuvade makaroner så jag behövde bara vara med. Duktiga Clara.

Nu är dom nattade för i morgon bitti börjar allvaret igen :-) 8.20 ska vi vara på skolgården och flaggan ska hissas och så ska jag försöka vara med Clara.

Sov så gott! Kram

Av Catarina - 18 augusti 2013 12:57

I fredags började det....när vi kom till stugan exploderade det. Förbaskade huvudvärk!
Vi skulle ta in båten och lasta två andra på släpet för att ta hem och det var inte lätt när det blixtrade och dunkade men vi klarade av det.
Halv åtta blev det så hemskt att jag tryckte i mig migrän medicinen ( lite försent) och fick lägga mig, jag mådde illa, kallsvettades och skakade och jag trodde huvudet skulle explodera.
Sov inte mycket den natten och på lördagen fick Anders skjussa hem mig medan dom var kvar. Det var jobbigt, barnen blev ledsna.
Hela lördag låg jag och tog maxdos medicin.

Ta hand om varandra! Kram


Av Catarina - 15 augusti 2013 22:39

Jag har vilat hela dagen då smärtan inte vill ge sig men på eftermiddagen kröp det i mig då jag vet att det finns massor med hallon i skogen bara några meter från huset och detmåste plockas nu! Så när barnen kom hem hoppade jag i stövlarna och hasade ut med hinken.
Och hallon fanns det!
Jag plockade, och plockade och så plockade jag lite till...

Eftersom gubben gallrade skogen växer det hallonbuskar överallt och jag har inte ens plockat hälften av vad som finns. Jag tycker det är hemskt att lämna bär, det är perfekt att ha i frysen och ta fram och göra sylt, saft eller en paj när man är sugen.

Jag fick sluta innan hinken var full för min kropp klarade inge mer och nu har jag det ganska jobbigt men hoppas få sova lite i natt då jag ska lämna kottarna på fritids i morgon bitti.

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 15 augusti 2013 22:05

Jag har buzzat storytel i flera veckor nu och jag är fast, jag som har problem med ögonen och yrsel så är det perfekt att kunna lyssna istället för att läsa. Nu håller jag på med Isfolket av Margit Sandemo, en superbra serie som jag läste 2000-2001.
Jag kan verkligen rekomendera att testa, det kostar inget.
Vill du prova en bok så lämna din mailadress el en kommentar så skickar jag en till dig, jag har fyra böcker kvar som jag kan skicka så det är först till kvarn :-)
Du förbinder dig INTE till att fortsätta eller säga upp någonting utan det avslutas när du lyssnat färdigt på boken som du valt.
Det finns ca 5000 titlar för både stora och små, Gabriel lyssnar på Sune böckerna och Clara på Madicken, Pippi mfl.

#storytel #buzzador

Av Catarina - 14 augusti 2013 16:27

Har haft det riktigt jobbigt, när jag tyckte det började gå så bra så sjunker jag igen.
Ibland önskar jag att det kunde finnas nya lungor att köpa så jag fick tillbaka mitt liv.

Jag har också väldig värk i lederna så nu hade jag verkligen velat kunna få i mig nyponpulvret, det hjälpte så bra men det kvittar när jag har svårt att äta överhuvudtaget just nu för illamåendet. Försöker hitta något att blanda det med så det ska slinka ner lättare.

I går kom syster och hämtade degusarna och hade med presenter till oss, jag fick fårskitar och barnen fick bekymmersdockor. Perfekta presenter :-)
Hon fick även köpa en #buddhaboard åt mig, en tavla som man skriver med vatten på och så försvinner det efter en stund.
Tack gulliga syster <3


Ha det bra! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards