Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Catarina - 20 augusti 2013 22:20

Jag vet inte alls vad jag ska skriva. Det är alldeles tomt i huvudet och jag är tömd på all energi, allt går till att få igång barnen i skolan/fritids, åka buss och allt som hör till.
I morse åkte jag buss med dom till skolan men i morgon får dom åka själva.
Clara trivs jättebra men Gabriel är redan trött på skolan då det finns en som hela tiden fjantar på lektionerna och stör. Det är så tråkigt!

Andningen krånglar än och det gör också att jag inte har nån energi, att sitta och sova är inge vidare skönt och det tar på ryggen.
Det är garanterat en ny lungsäcksinflammation och det är bara att göra det bästa av situationen även om det är jobbigt. Jag hade nog hellre tagit mer smärta och kunnat andas riktigt för det är hemskt jobbigt och jag är rädd för ett nytt andningsuppehåll.

I kväll började äntligen Hollywoodfruarna, synd att Gunilla är med i år igen, hade önskat att dom hade sparkat ut henne.

Det blev ett inlägg med en massa ord och dravel men likväl ett inlägg och skönt att skriva av sig lite.

Kom ihåg....
Ta hand om varandra! Kram

#svenskahollywoodfruar

Väntar på bussen


Gofisan somnade med Lillan brevid

Av Catarina - 20 augusti 2013 00:35

När vi kom hem frpn skolan var jag tvungen att lägga mig en stund. Det tog massor av energi att klara dom timmar vi var i skolan. Det jobbigaste är att inte visa, det är svårt när det är tungt att andas ( även om det var mycket bättre än i natt ) och smärtorna hugger vid varje andetag. Jag vill inte se blickarna, medlidandet eller få frågan mår du inte bra?
Jag tycker det är jobbigt att prata om det med folk jag inte känner speciellt väl och dom allra flesta vet inte vad dom ska säga sen och det är jobbigt att hela tiden övertyga andra att det är ok för att dom inte ska tycka synd om mig så ofta kör jag bara på och på frågan blir det att det är okej eller att är bra. Det är lättare att skriva :-)
Knäppt egentligen.

Clara ville baka hallonpaj så vi gjorde det efter lunchen och bjöd grannarna och så kom syster och Indra förbi så det blev ett stor kalas :-) perfekt avslutning på första skoldagen.
När alla gått gick barnen ut och plockade en halv hink med blåbär som vi fick rensa tillsammans, underbart att få ha lite blåbär i frysen iaf...blir inget mer bärplockande för mig för ryggen är inte bra sedan jag plockade hallonen.

Vid nio i kväll kom Johannes och hans pappa upp då Davids pass ansökan inte godkändes. Jag fick skriva på ett papper och Anders bevittnade min underskrift men se det gick inte....så det var bara att göra om det och det var inte lätt att hitta någon som kunde komma upp nio på kvällen för att titta på när jag skriver ;-)
Nu är det iaf klart och jag klarade att träffa kräket utan att klösa ögonen ur honom....

Jag ligger i sängen och har försökt sova men andningen är knäpp igen och varje gång jag andas ut åker magen in jättelångt och det känns helknäppt, svårt att förklara men det gör så utan att jag gör någonting.
Måste sova så jag orkar upp i morgon, jag ska åka skolbussen med kottarna så Clara kan åka själv sen.



Ta hand om varandra! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards