Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Hallon

Av Catarina - 15 augusti 2013 22:39

Jag har vilat hela dagen då smärtan inte vill ge sig men på eftermiddagen kröp det i mig då jag vet att det finns massor med hallon i skogen bara några meter från huset och detmåste plockas nu! Så när barnen kom hem hoppade jag i stövlarna och hasade ut med hinken.
Och hallon fanns det!
Jag plockade, och plockade och så plockade jag lite till...

Eftersom gubben gallrade skogen växer det hallonbuskar överallt och jag har inte ens plockat hälften av vad som finns. Jag tycker det är hemskt att lämna bär, det är perfekt att ha i frysen och ta fram och göra sylt, saft eller en paj när man är sugen.

Jag fick sluta innan hinken var full för min kropp klarade inge mer och nu har jag det ganska jobbigt men hoppas få sova lite i natt då jag ska lämna kottarna på fritids i morgon bitti.

Ta hand om varandra! Kram

 
 
christina

christina

16 augusti 2013 11:09

Sitter och läser här om din värk och hur dåligt du mår. Nyfiken som jag är undrar jag vad det är som är fel med dina lungor?
Såg också att du tar nypon mot smärtorna och det är ju långt mycket bättre än medicin.
Jag är härinne lite då och då och läser när tiden finnes och man hittar mycket intressant läsning.
Ha en bra dag och ta hand om dig.
Christina

http://baranaturligt.bloggplatsen.se

Catarina

16 augusti 2013 11:29

Vad kul att du kikar in här.... Jag har haft lunginfarkt (proppar i lungorna)
Och efter det hände så får jag inflammationer och infektioner med jämna mellanrum vilket ger mig mer ärr i lungorna och det har också gjort att dom är kraftigt nedsatta därav smärtan och problem med andningen.
Jag har även struma, rocasea och fibromyalgi och där hjälper nyponet ganska bra :-) lederna har blivit lite bättre, jag försöker undvika medicin men äter för smärtorna i lungorna annars skulle jag inte vara människa då smärtorna är hemska.

Kram Catarina

 
christina

christina

16 augusti 2013 20:47

USCH! Låter hemskt. Finns det inget att göra åt det? Blir det någonsin bättre?
Ursäkta alla frågor.

Christina

http://baranaturligt.bloggplatsen.se

Catarina

17 augusti 2013 11:41

Nej tyvärr....ärren kan aldrig försvinna dessvärre kan det bli flera. Så det är lite dystert och känslan att inte ens vara 40 år och inte kan göra någonting vettigt är inte kul.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards