Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Catarina - 13 juni 2013 21:24

Som hon har längtat min lilla prinsessa, ett år har hon pratat om att sova över på dagis och idag var dagen inne   
Så lycklig! Alla barnen som ska sluta dagis och börja förskolan till hösten får övernatta.

Vi kom på dagis vid halv sex och började packa upp och bädda madrassen med hennes täcke och kudde och såklart kninis
  
Sen ville fröken fota när vi sa hejdå och det var lite svårt att släppa henne, det kändes så konstigt att lämna henne där.


I bilen äntligen på väg!

Claras madrass där hon ska sova, hon hade tur som fick sova brevid killen hon gillar    Dom är sååå söta tillsammans och dagiset hade tagit en sån underbar bild av dom när dom kramas   

Gabriel hade packat ner sin mini kossa under hennes kudde så när vi packade upp hittade hon den och blev så glad, hon vet hur mycket den betyder för honom. Det var en underbar gest av Gabriel och nu känner jag igen min son igen. Han saknade verkligen henne ikväll och hade lite svårt att somna.

När jag kramats klart så gick Gabriel fram och kramade lillasyster           
Jag hoppas dom har det underbart och sover riktigt skönt i natt alla tio? (Tror jag det var)
Och jag hoppas jag också kommer kunna sova utan min lilla prinsessa   

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 13 juni 2013 13:53

I går kväll var det Gabriels skolavslutning, han slutade tvåan och kvällen innan var han så glad och övade på sångerna men innan vi skulle iväg vänder han och blir ledsen och arg. Väl där beter han sig gräsligt och när Anders berättade var det som om han skulle blivit utbytt av en utomjording!
När dom kom in i kapellet så ser jag på honom att det är någonting och fröken går iväg med honom och kommer senare med honom till mig så han satt hos mig hela avslutningen.
Jag förstår ingenting och begriper inte hur man kan vända så tvärt, scenskräck?
Han har dom senaste månaderna utvecklat rädslor för flera saker och jag ser självförtroendet sänks. Vi får försöka jobba på det i sommar även om jag inte riktigt vet hur jag ska göra.
När vi kom hem skulle vi fika med syrran och Indra men Gabriel gjorde sig mackor och gick och lade sig i sängen.
Innan han somnade i går så var han jätteledsen men ville inte berätta varför, just såna tillfällen skulle jag vilja ha en trolldryck som får honom att berätta vad som trycker honom.

Barnen var så jätteduktiga att både sjunga och spela. En del förskolebarn spelade fiol jättefint fast dom bara övat en termin!!! Och Indra som spelade tvärflöjt, så imponerad!
Och det är inte alla skolavslutningar som har en präst som sprutar vatten från en vattenkanon ut över barnen i kapellet ;-)
Vi skratta så tårarna rann. Fröknarna på skolan hade gjort en egen låt som dom sjöng och det tyckte vi var jättekul, barnen med.
Så en toppen skolavslutning fast min utomjording inte var med!

Önskar er alla en underbar sommar! Kram

Clara och Indra efteråt. Indra fick sprattelvatten av sin mamma i present ;-)

Skulle ge vad som helst för att få veta vad som rör sig i hans huvud! Han ser så ledsen ut :-(

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards