Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Catarina - 9 juni 2013 22:14

Lite bilder från vi började tills idag. Det går frammåt även om det tagit tid och jag aldrig mer vill skrapa tapet!

Clara började att riva tapet så fort vi tömt rummet

Översta lagret borta

Vi insåg att vi inte kunde slipa så mycket utan skulle få ta bort allt

Äntligen, finns inte en endaste tapetbit kvar på väggarna!

Av Catarina - 9 juni 2013 22:04

Oj vilka intensiva dagar vi haft. Vi har bott i rummet och skrapat tapet så att min handled värker så mycket att jag tappat kraften i den så i går bestämde vi att vi måste vila och packade i bilen och åkte till stugan för att sova en natt. Det var sååå skönt att få komma bort och slippa tänka på tapeter några timmar ;-)
När vi kom hem idag så var det bara att sätta fart igen så nu har vi äntligen skrapat bort den sista tapetbiten. Vi lyfte till och med fram elementet så att vi kom åt bakom så nu ska det "bara" spacklas och slipas sen så får vi fixa taket, tapetsera och lägga in golvet så är det klart :-)
Det kommer att bli underbart och det dröjer nog tills jag tar köket, hade tänkt ta det direkt efter när vi var igång men det får vänta.

Det kommer att bli skönt att få sära på barnen då dom just nu bara bråkar och retas med varandra och dom tycker nog att det blir skönt att få något eget.
Gabriel är lite orolig då han inte är så sugen att sova själv men det blir nog bra då han ser att han klarar av det.

I morgon blir Clara hemma då det är planeringsdag på dagis, vi glömde ringa och fixa tid till henne ( jag har glömt det mesta sista tiden, stress? Smärtan? drygt är det och dyrt då vi missat flera tider inom sjukvården)
Jag hoppas bara att jag mår skapligt i morgon och får sova några timmar i natt.

Ta hand om varandra! Kram

Det blommade förfullt vid stugan :-)

Grillade såklart vid mammas utegrill

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards