Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Catarina - 2 maj 2013 22:38

Jag ligger i min säng fast i droppet med en nål som gör ont när jag rör handen. Det brukar inte göra ont så antagligen har det här blodkärlet också gått sönder.
Tanterna snarkar ikapp och jag blir snart vansinnig...eftersom hörseln inte fungerar riktigt på höger öra så blir ljuden annorlunda, svårt att beskriva men allt blir blandat med en massa brus.
Jag känner mig så otroligt ledsen, jag längtar hem till mina underbara gofisar, känna deras kramar och pussar och till och med deras "tjat" saknar jag :)
Varför i hela friden ska jag behöva få det här? Och om jag visste vad det är jag fått vore det lättare att acceptera att jag är här. Inte ett enda svar än så länge, inte ens en liten gissning får jag och jag intalar mig att det "bara" är en nerv i kläm för att slippa vara orolig utifall att det skulle vara en propp som släpper och det är godnatt med mig i sömnen. Det finns såklart i mina tankar men jag vägrar tro det värsta. En nerv i kläm och jag får åka hem i morgon ;)
Huvudet värker fast jag fått smärtstillande, lite mitt fel då jag legat och läst bloggar på telefonen och spelat Quiskampen ;) Om jag inte gjorde någonting så skulle jag bara ligga och känna hur ont jag har och hur ledsen jag är.
Smärtorna i lungorna börjar bli riktigt jobbiga och jag håller mina tummar att jag ska slippa det iallafall. Det räcker nu!

Sovgott! Kram

Av Catarina - 2 maj 2013 19:57

Jag ringde hem nyss och pratade med barnen och Gabriel bara grät och grät, tårarna rann då jag vet att det är jag som orsakat det och gjort honom så ledsen. Clara började också att gråta och det gör så ont i mitt hjärta. Förbaskade maskin som inte kunde vara ledig idag för om jag hade fått göra röntgen hade jag kanske kunnat åka hem idag.
Jag skulle få träffa en öronläkare idag men det blev inget och nåde dom om jag måste stanna över helgen då blir jag vansinnig.
Jag måste hem till mina barn nu!

Jag måste få smärtstillande för huvudvärken än och det känns inte så bra då jag hoppats det skulle gå över snart.
Som det är nu skulle jag inte klara mig hemma och det är jobbigt. Jag kan inte göra något åt min situation hur gärna jag än vill och det är irriterande.

Jag delar rum med tre damer varav två är dementa och det är riktigt jobbigt när dom vandrar fram och tillbaka och skriker, i korridoren är det ett fasligt spring och larmet sitter alldeles utanför dörren och det bara går runt i huvudet och det blir inte bättre. Jag ska fråga om inte jag kanske kan få ett enskilt rum så jag slipper alla ljud och lampor.

Nu ska jag gråta en skvätt och längta hem...
Kramar

Av Catarina - 2 maj 2013 12:18

Somnade straxt efter fem då jag fått smärtstillande så jag är skapligt trött nu.
Fick i mig the och en hårdsmörgås till frukost fast jag mår illa. Sen skulle dom sätta dropp och det var inte det lättaste! Fem stick och två personer senare så sitter den där men jag kommer bli hemskt blå. Alla blodkärlen gick sönder fast jag brukar vara så lättstucken.

Nu var äntligen läkaren hit och dom kunde inte se något på röntgen som gjordes i natt men den är inte fullständig så jag måste göra magnetkameraundersökningen, tyvärr finns ingen tid förens i morgon så jag måste stanna kvar här! Jag blev så ledsen :( visst vill jag åka hem men samtidigt vill jag inte må så här utan svar, jag avskyr verkligen sjukhus!
Ska få träffa en öronläkare på eftermiddagen och kanske han kan ge mig något svar.

Kram

Av Catarina - 2 maj 2013 00:54

Ja vad trodde jag egentligen? Var på akuten 4,5 timmar. Fick komma in redan efter några minuter men sen låg jag i nåt rum och väntade och väntade...tolv kom läkaren in och sa att jag fått en snuva på balansnerven men hon skulle återkomma då hon tittat på proverna. Kom efter en kvart och sa att nej det var det inte och gjorde mer tester på mig, nu hade huvudvärken blivit riktigt jobbig och illamåeende som bara den.
Vet inte vad hon sa mer...orkade inte lyssna riktigt men dom misstänker fortfarande att jag fått en propp så det blev skiktröntgen nyss och magnetkamera i morgon då det inte kunde göras akut på natten. Så nu sitter jag här på avd 61, mår piss, har ont och lyssnar på tre ljuvliga damer i övre åldern som snarkar i kapp. Jippi! Jag vill hem, nu....jag avskyr sjukhus, jag avskyr att dela rum.
Och inga svar har jag fått så jag vet inte alls vad det är än, det är jobbigt!
Nu håller mitt huvud på att sprängas så jag ska försöka vila lite.
Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards