Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Catarina - 28 februari 2013 21:15

Äntligen kom vi iväg till stugan efter många om och men och solen sken och det droppade från taken och var alldeles underbart. Mamma var hit igår och satt igång gasol kaminen så det var faktiskt fem grader varmt i stugan :) så det var bara att göra eld och packa upp direkt och Johannes häntade ved och vatten. När vi varit här i ca en timme kommer Clara in och hostar och jag frågar bara om hon fått en tupp i halsen, det lät så ;)
Två sekunder senare kräks hon rakt ut över hela golvet!!! Jippi så himla underbart! Inget varmvatten så det var bara att ta hand om henne först tills hon mådde bättre sen på med vatten på spisen och värma så jag kunde tvätta händerna och hennes hår och skura golvet. Det är inte så bara att vara flera mil ut i skogen utan el och vatten. Fick tillslut tag i morfars schampo så jag fick bort kräkorna ur håret och golvet blev skurat efter ett tag för jag fick koka såpa flaskan för den hade frusit liksom tvålen ;) livet är alldeles underbart. Men sen har hon mått bättre och kunnat äta både korv och bröd och skinka och potatis. Fick tilloch med i sig lite godis som mommo hade köpt :) Nu sover hon så gott med hinken nedanför sängen medan det stormar förfullt ute här, det knakar i fönstrena , knäpper i väggarna och slår i plasten på verandan och vindgrejen på taket gnisslar alldeles förfärligt men det är så mysigt och jag är så glad ändå att vi kom iväg :) så skönt att komma hemifrån och det här är världens mest underbara plats. Om det är fint väder i morgon tar vi skotrarna och åker upp på berget och grillar korv och myser lite mitt ute i ingenstans långt bort från all stress och vardagliga saker.
Bara lilla "fisan" blir frisk förstås!

Ha en underbar helg! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards