Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

Älgkrock och magsjuka, fin början på sportlovet!

Av Catarina - 23 februari 2013 23:34

Min älsta höll på att ge mig en hjärtinfarkt! Han krockade med älg i natt :( älgen flög tio meter och dog efter några minuter så det var nog en riktig smäll. Rutan krossades och huven blev intryckt men var glad att dom hade en bra bil och bälte! Annars hade det kunnat gå riktigt illa. Dom ringde polisen men när dom kom dit fick dom åka igen för det hade hänt en till olycka på västsidan samtidigt men vet inte alls vad det var.
Jag är glad att det gick bra för alla som satt i bilen! Dom hade änglavakt.

Jag och barnen åkte till skidspåret idag och åkte lite, jag klarade bara några hundra meter men barnen hade kul och Gabriel drog iväg själv större sträckan. Det var underbart att få spänna på sig skidorna igen :) Det är över 6 år sen jag åkte sist och jag hade glömt hur jag skulle sätta på dom så barnen skrattade åt mig ;) tillslut hittade jag att man skulle fälla upp en grej för att kunna spänna fast pjäxan :) hihihi...såg nog kul ut!

När vi kom hem packade Anders och Clara och drog iväg till stugan för att sova en natt och jag och Gabriel skulle ha lite mys tillsammans.
Det tog en timme så kräktes han rätt ut! Soffan, golvet....då var det våran tur nu då :( när jag skulle torka upp så hade vi bara lite papper hemma, inte ens toapapper fanns det och det är ovanligt men inte alls konstigt med min tur ;) så jag fick ringa hem Anders så han fick åka flera mil för att handla hushåll och toapapper. Han bestämde att han och Clara skulle packa ihop och åka hem utifall hon blev sjuk. Inte kul att vara vid sommarstugan utan el och vatten och med bara ett utedass om man kräks.
Clara var både ledsen och besviken och blev ännu mer ledsen när jag inte kunde sitta i soffan och mysa med henne, jag satt med Gabriel på golvet. När barnen får magsjuka här bäddar jag på golvet i vardagsrummet nedanför soffan så sover jag här med dom. Inne på rumnet finns mattor och leksaker överallt och Gabriel har en halvhög säng så han kan inte ha nån hink där heller.

Nu har han tömt hela magen och jag märker att han börjar bli uttorkad :( det går så fort med honom för han har inte ett gram fett på kroppen och nu ser han ut som barnen i u länderna:( Jag håller tummarna att det är klart nu för han klara inte mycket mer utan då måste vi till sjukhuset för att få dropp, nu är det längesen han hade magsjuka men när han var mindre så hade han ofta och det tog bara en halv dag då så var det bara att åka in akut. Jag hoppas att det blivit bättre nu när han är äldre.

Så det blir vaken natt med matning av vätskeersättning och sockerdricka. Han kan bara få en tesked var femte minut och det är jobbigt att vara så sträng när han är så törstig, han ber och gråter för att få mer och det är första tecknet på uttorkning så nu håller jag alla tummar jag har att han slipper kräkas mer och får behålla det så vi slipper börja om igen.

Härlig början på sportlovet!

Ha en härlig helg! Kram

 
 
Ingen bild

tanten

24 februari 2013 14:28

Här kommer en krya på dig kram från tanten Gabriel!

Catarina

24 februari 2013 16:57

Han tackar så mycket :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards