Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Catarina - 15 februari 2013 22:56

Den här veckan har varit en mardröm både fysiskt och psykiskt. Jag är helt utmattad i både kropp och själ.

Det är fruktansvärt jobbigt att hela tiden skrika efter hjälp men inte få någon, jag står ensam och jag kan helt enkelt inte acceptera det. Jag kan inte bara lägga mig ner och ge upp fastän det är det enda jag bara har lust att göra just nu. Jag måste fortsätta kämpa och ringa och jaga på läkarna fastän tårarna svider bakom ögonlocken av att bli lovad hjälp men ändå bli ignorerad, jag vägrar acceptera att mitt liv ska vara så här! Jag vet att jag kan må bättre än jag gör nu även om lungorna aldrig kommer att läka så kan jag få ha det bättre än nu.

Jag är så arg, ledsen och besviken, jag är för dålig för att egentligen orka skrika högre tills någon hör mig. Det tar enormt med energi! Men vore jag frisk skulle jag inte behöva fast jag skulle klara det tio gånger bättre.

Jag är tömd på energi och orkar endast för barnens skull så i helgen blir det att försöka fylla på så att jag fixar nästa vecka.

 

På alla hjärtans dag fyllde våran älskade hund Vilja tio år!!! Det är inte klokt vad åren går fort, hon beter sig som en valp fortfarande ;)

Grattis till mattes hjärta <3

 

   

 

På eftermiddagen var det föräldrafika på fritids och jag kunde inte annat än att samla ihop benhögen och släpa mig dit, det är så enormt viktigt för mina barn att jag kommer så jag skulle vara döende innan jag skulle skippa det. En gång hände det att vi helt missade det och Gabriel var jätteledsen även om hans hämtning fikade med honom var det ju såklart inte samma sak. Dom hade bakat så fint :) Rulltårta med grädde och hjärtan. Gabriel serverade oss så stolt. Clara blev bjuden på glass men blev jättenöjd när hon fick hjärtanen på sin glass.

 

   

 

Vi hade bestämt oss för att laga thai mat till oss och så bjöd jag syster och Indra då jag tänkte att dom satt ensamma hemma medan gubben jobbade men så var inte fallet så då vart det plötsligt tre extra till maten, sen ringde David och sa att han skulle komma hem för lektionen var inställd på fredagen så då var vi 8 personer och jag hade mat och recept för 4.

Som tur var hade jag lite extra och syster hjälpte mig då min gubbe blev sjuk så vi åt thai kyckling soppa till förätt och sen en thaigryta till huvudrätt och till efterätt blev det cheesecake med daimkross i muffinsformar. Det var så gott och vi hade det så mysigt även om hela jag höll på att gå sönder så var det värt all smärta som kom efter.

 

Barnen hade gjort så underbara alla hjärtans dags kort :) Gabriel hade skrivit en sån fin dikt så tårarna rann när jag läste det, Clara hade gjort ett sånt fint hjärta och skrivit så fint alldeles själv, älskade ungar <3

 

Lite svårt att läsa Gabriel kort men så här står det:

 

Kärlek är glädje

Kärlek är vänskap

Jag älskar dig

I mitt hjärta står ditt namn

 

     

 

I kväll kom Johannes och Davids tjej Isabelle hit så nu är det fullt hus, jag älskar det men skulle önska jag hade mer energi att kunna umgås mer.

Underbara barn <3

 

Ta hand om varandra och ha en underbar helg! Kram

 

 


Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards