Alla inlägg under januari 2013

Av Catarina - 2 januari 2013 12:35

Minimalt med sömn i natt, Clara har petat på mig varje timme. Dessutom har jag haft ont och min förkylning gör att jag har ont i halsen och ingen röst.
Gabriel sov nästan till elva som tur var! Det var skönt att få vakna till i lugn och ro när man inte är människa.
Nu ligger vi alla tre i soffan, eller barnen spelar. Gabriel frisk och Clara är piggare men har fortfarande 38°, jag däremot förstår inte hur jag ska överleva dagen.
Jag hoppas att Clara kan somna lite så jag oxå får en chans att slumra. Är så trött....


Önskar jag kunnat få lite ensamtid snart, jag behöver ladda mina batterier.


Ha en bra dag! Kram

Av Catarina - 2 januari 2013 00:27

Jaha så bra gick det med den sömnen...Clara vaknade vid halv tolv och skrek skräckslaget efter Gabriel och när jag ska hålla om henne så känner jag att hon är glödhet! Fram med termometern och det visar att hon har 38,9 ° jippi precis vad jag behövde nu!
Hur i hela friden ska jag klara det här!?


Jag har aldrig fått henne att ta febernedsättande utan sist fick vi ge henne suppar och det var inte alls kul. Så nu tog jag fram en klubba och talade om att om hon var duktig och drack medicinen skulle hon få den efteråt. Jag trodde inte mina ögon, hon drack alltihop och jag blev så stolt över henne! Duktiga, modiga Clara <3


Nu får jag sitta uppe med henne tills febern sjunkit lite, jag är lite rädd för feberkramp då en av mina haft det.


Nya året börjar inte speciellt bra men jag får hoppas att det blir desto bättre sen!


Sov så gott! Kramar

Av Catarina - 1 januari 2013 22:26

Önskar barnen somnar snart så jag får lägga mig, är alldeles slut och har så ont i bröstet och tungt att andas att jag mår illa.
Anders har lagt sig då han går upp halv fyra i morgon bitti. Jag har tagit ledigt åt barnen från dagis/fritids i morgon för dom skulle aldrig orka vara där. Vi har ju vänt på dygnet alldeles så nu måste vi försöka vända det rätt igen vilket är svårt.

Det har blivit soffläge hela dagen och vi har inte ens lagat mat idag, vi värmde rester :) det är skönt att ha kylskåpet fullt med mat att värma när det inte finns nån ork.
Den fina nyårs middagen får vi ta när jag mår bättre sen.

Jag och Clara fick igång hennes vävstol så hon fick väva lite. Fast jag hade en sån när jag var liten så kom jag inte ihåg hur jag gjorde. Hon skulle väva mattor till dockskåpet och det blir nog jättefint :)
Kul tyckte hon att det var.

Jag är så ledsen att jag inte komner iväg till Tuija :( Vågar inte ta bussen med barnen då jag vet att det är mycket folk så då kan vi inte sitta med varandra och dom är för fega båda två för att våga sitta själva. Trist! Hade varit underbart att komma hemifrån lite när Anders ändå ska jobba.

Ta hand om varandra! Kram



Av Catarina - 1 januari 2013 15:07

Idag ligger vi utslagna i soffan. Jag somnade nog vid fyra i morse, badade halva natten för att lindra smärtan i bröstet och lederna.
Barnen har haft värdens längsta sovmorgon så jag ska inte klaga, halv elva kom dom upp och jag fick sova ända till tolv!!! Men hur skönt det än va så vart det fel med medicinen. Den ska tas runt åtta på morgonen så nu mår jag riktigt skit.

Det ska bli skönt när skolan börjar igen så vi får tillbaka alla rutinerna igen :) allt är upp och ner.
Gabriel sa i går att han längtar till skolan!! Och jag blev så glad :) det är positivt!


Ha en bra dag! Kram

Av Catarina - 1 januari 2013 00:10

Vi skålar i pyamaser och istället för raketer så tänder vi tomtebloss :)

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards