Alla inlägg under januari 2013

Av Catarina - 16 januari 2013 08:43

Jag trodde vi fått in magsjukan i huset! Gabriel kom hem från skolan i går förmiddag med magont. Men det var nåt annat som tur var, han sa redan på morgonen att han inte ville till skolan och att han hade ont i magen.
När han sen kom hem så mådde han bra direkt! Hmmm jag undrar lite...
Jag vill inte tro att han fejkar, men det här har hänt flera gånger nu. Kan vara nåt som oroar honom i skolan?
Jag hoppas att vi kommer på en lösning snart.
Han hade med sig matteboken hem och räknade och räknade, han tyckte det var jättekul och vips så hade han gjort ut den! Han var superstolt och undrade vad fröken skulle säga nästa dag då han kom med boken till skolan :)


I går kväll hjälpte Gabriel mig att sätta upp gardinerna i köket, han var jätteduktig! Så nu är det jättefint där, bara vardagsrummet kvar nu då. Hade velat haft nya där, har haft samma över sex år. Lite trist!


När jag vaknade i dag så kan jag inte röra ena armbågen i vissa lägen :( kan tex. inte klä på mig, men d gör inte så jättemycket då jag har min underbara morgonrock :) men irriterande att inte kunna göra vissa saker.


Ha en bra dag! Kram

Av Catarina - 14 januari 2013 22:20

Så trött men kan inte sova än, ögonen faller ihop på mig så försöka titta på tv är lönlöst.
Jag har legat hela dagen. På förmiddagen kunde jag knappt ligga still då kroppen var så uppe i varv, jag visste inte vad jag skulle göra med mig själv.
Nu kan jag slappna av, Johannes mår bättre som tur är. Men jag vill att han ska utreda om han har magsår då alla symptom stämmer, han har varit trött i flera månader fast han sover, till och med somnat på lektioner! Han har mycket ont i magen, dåligt blodvärde.
Jag är bara en orolig mamma, det är säkert inget men man kan kolla utifall så det inte behöver bli akut!
Det är viktigt att han orkar med skolan då många ämnen ska vara klara till Sommaren.

Jag måste på benen NU! Jag ligger efter med en massa saker som måste göras och det gör mig jätte stressad!
Davids rum, det är ett tag sen jag skulle ha fixat det, jag måste också åka och köpa skidor till Clara och pjäxor till Gabriel, snart ska dom ha skidor på gympan och serietävlingarna drar i gång. Clara älskade att åka men skidorna hon hade förra året var inte bra, det var såna som man använder vanliga skor i och på tävlingen lossnade skidorna flera gånger och då lovade jag att hon skulle få riktiga till nästa år. Vill hon åka så måste hon ha riktiga grejer annars är risken att hon inte tycker det är kul och slutar åka. Jag själv älskar att åka skidor och gjorde det mkt med Vilja innan jag blev sjuk.
Har man en draghund så måste man utnyttja det ;)

Jag har iaf sökt begagnat, annonserat, sökt annonser utan framgång så i värsta fall får det bli nya skidor.

Sov så gott! Kram


Av Catarina - 14 januari 2013 11:40

Sjukvårdsrådgivningen ville inte prata med mig utan med Johannes direkt, lycka till! Han avskyr sjukhus och åker inte in frivilligt men jag fick han att ringa dit och dom trodde att det var ett blodkärl som brustit så vi skulle avvakta. Jag hoppas att det är så, det här tar kål på mig att sitta här 13 mil bort och inte veta hur han egentligen mår, jag har bett han att ha dörren upplåst iaf utifall det skulle bli någonting och så ringer jag med jämna mellanrum och frågar hur det är. Jag är så trött så jag kan knappt stå upp, smärtan är hemsk så jag kan inte sova så det är ett underbart läge.
Jag kunde inte somna om mera i natt så det blev sammanlagt 50 minuters sömn!

Jag hoppas att han ringer och säger; mamma nu mår jag mycket bättre! Så att jag kan slappna av.

Kramar

Av Catarina - 14 januari 2013 04:13

Jag fick somna efter klockan tre och fem i fyra ringer telefonen och jag tror det är larmet innan jag får se att det är Johannes namn på displayen. Jag blir kall, varm och till sist klarvaken och livrädd! Något har hänt, annars skulle han inte ringa den här tiden.

När jag svarar så hör jag en rädd röst; mamma, jag kräks och det kommer blod är det normalt?
Jag är så hes att han inte hör vad jag säger så jag måste skriva ett sms istället.
Jag önskar att han varit hemma just nu, varför ska det hända när han är 13 mil bort ifrån mig?

Jag hoppas nu att han kommer att åka in så dom får kolla på honom. Han skyllde på att han inte hade skjuss, han avskyr sjukhus!

Det blir nog ingen mer sömn i natt, Anders åkte till jobbet precis så nu ligger jag här själv och hjärtat dunkar.

Kram

Av Catarina - 13 januari 2013 18:19

Nu har dom plundrat flera gånger idag , både hemma och i skolans gympahall :)
Dessutom vann dom två fina priser i lotteriet som dom hade :) kul pyssel (krympplast mm) och sen godis och en jättefin bok om malungsfors som jag så gärna velat ha men inte haft råd med. Tyvärr vågade dom inte dansa i år heller utan höll sig i bakgrunden och tittade på.
När tomten kom med påsar till alla barn blev Clara väldigt förvånad när tomten säger hennes namn och hon får en godispåse! Han visste att hon inte fick äta gluten! Vilken duktig tomte :)
Dom har haft en härlig dag!

Anders skickade foton till mig när dom var där så det kändes som om jag också var med.

Jag har hållt mig i soffan hela dagen, har inte vågat göra så mycket efter nattens händelser.
Anders har kastat ut granen och tagit bort alla tomtar och stjärnor och stakar, duktig pojke!
Det var faktiskt en mardröm att sitta och titta på utan att kunna hjälpa till :(
Jag mår dålig av att inte kunna göra någonting, jag vill ju så gärna!


Ha en härlig söndag kväll! Kram



Clara var så fin i håret <3

Av Catarina - 13 januari 2013 00:36

Så typiskt! När man ska sova då är jag vaken, det är ensamt att ha ont för på nätterna sover alla medans jag tvingas vara vaken. Det är ganska ensamt på dagen också även om det är folk runt omkring, det är ju ingen som kan känna hur jag känner, det är liksom ingen ide att ens försöka förklara. Därför är det så skönt att få skriva av sig den värsta frustrationen.

Nu fick jag nog av smärtan idag så jag tappade upp ett bad och bubblar för det brukar hjälpa lite, det är bara svårt med värmen för om jag ska bada måste jag kunna andas bra. Alltid är det nåt ;) men nu gick det bra och jag blev bara lite anfådd.

Hoppas på en bra dag i morgon, kramar

Av Catarina - 12 januari 2013 17:02

Idag fick jag sovmorgon ända till halv tio, det kändes välbehövligt efter den här veckan.
Johannes hade bjudit hit lite folk på kalas sen han fyllde år 29 dec. Det var bara släkten men han och Anders fick ta hand om det :) Det var roligt även om jag inte orkade vara med hela tiden, jag var tvungen att lägga mig efter ett tag för benen orkade inte bära mig och smärtan i lungorna var hemsk. När jag lagt mig känndes det som om hela kroppen vibrerade, jätte läskigt!

När alla åkt hem så skulle Johannes laga mat till oss, han ville testa laga köttfärssås så jag tog fram allt men hans självförtroende är inte så bra så jag fick hjälpa honom lite :) det var väl lite press att laga mat till hela familjen.

Det blev jättegott sa dom, jag klarar fortfarande inte av att äta, kan knappt dricka the på morgonen utan att må illa men törstig är jag och dricker nog ett par liter/dag. Jag hoppas det slutar när medicinen är slut! Det finns inte mycket ork kvar!

Nu blir det vila resten av dagen.

Kramar Catarina

Av Catarina - 11 januari 2013 22:40

Vi har haft en helmysig eftermiddag, jag och barnen.
Gabriel var så lycklig och stolt när han kom hem idag :) Han hade simmat hela kortsidan på bassängen! Sååå stolt är jag. Fröken hade filmat och skickade till mig så att jag fick se och det var så snällt!
Sen hade han även legat på rygg och flytit vilket han tycker är jätte läskigt, så stolt att han gjorde det ändå. Blir kul att åka till badhuset med honom sen så jag får se :)

Vi har haft lite mys och tittat på nötknäpparen tillsammans, Clara tyckte att den var läskig så vi får väl se om hon kommer till oss i natt ;)

Det har inte blivit nån större skillnad för mig än men nu kan jag inte inte titta på tv eller läsa, jag ser dubbelt! Det går skapligt att skriva om jag håller riktigt nära men är jobbigt så jag håller på att få ont i huvudet.
Jag ska ta och vila mina ögon nu genom att inte göra nåt!!

Ha en underbar helg nu! Kramar

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards