Alla inlägg under januari 2013

Av Catarina - 25 januari 2013 21:16

Det blir bara ett kort inlägg idag, jag har haft migrän och nu börjar det släppa men det är jobbigt för ögonen att skriva.
Vi hade iaf fredagsmys med godis, popcorn och film såklart :)
Väntar bara på att dom ska somna nu så är det sängen för mig också.

Ha en härlig helg! Kram

Av Catarina - 25 januari 2013 12:26

Jag ligger och tittar ut, önskar att jag kunde gå ut och ta en långpromenad i det härliga vädret.
Blir så frustrerad, tappar liksom hoppet lite och orken att kämpa vidare och vara positiv.
Det är fruktansvärt trist och ensamt och hopplöst att bara ligga här utan att kunna göra ett dyft.
Jag har inte hört ett ljud från läkaren heller, var är utredningen som skulle göras? Tiden går och jag tappar mer och mer självkänsla.
Jag måste ta tag i det, om jag orkar! Jag skulle behöva vara frisk för att kunna få vara sjuk och få den hjälpen jag behöver!

Ha en underbar dag! Kram

Av Catarina - 24 januari 2013 21:11

Idag har jag haft riktigt ont igen och är alldeles kraftlös.
Det har också varit en sån här neredag när allt är jobbigt och tankarna går åt fel håll. Fast vem sjutton orkar vara positiv jämt?
Men jag gillar inte mig själv när jag är nere, det är jobbigt.
Tankarna far i huvudet och jag måste intala mig att allt det här är värt all smärta och det som följer. Det är svårt, vem vill leva sitt liv fången i soffan/sängen hela dagarna utan möjlighet att kunna jobba eller åka och hälsa på vänner, ut och hitta på saker med barnen. Listan är lång...


I morgon mår jag nog bättre igen och kämpar vidare för att någon dag kunna få jobba och leva normalt liv igen.

Av Catarina - 23 januari 2013 17:41

Clara kom hem med en stor hög med paket (ihoptejpade teckningar) till mig :) Så underbart gulligt.
Bara inte dagis inte får stänga nu för att alla papper och all tejp är slut ;)

Gabriel fick jag skäll av för att jag hade glömt att kommentera läsläxan och signerat den!
Jag har missat det totalt :( läxan var gjord och han hade läst den flera gånger och så hade han inget som styrkte det! Dumma mamma!

Det är inte lätt när huvudet inte fungerar, jag är inte riktigt bra än och den här att vara instängd, liggande varje dag tar väldigt mycket.

Ta hand om varandra!

Av Catarina - 23 januari 2013 08:56

Den här morgonen är absolut en av dom värsta på länge, min man höjde värmen i går kväll av nån anledning så före sex är barnen vakna för att det var så hett på deras rum, trötta och griniga. Där försvann min lilla egentid på morgonen.
Det är nästan 25° inne och det är tryckande instängd luft så jag har hemskt tungt att andas, över 21° grader kan jag inte ha så det var vidrigt. Så jag fick stänga av värmen helt och igång med fläkten, kan inte öppna dörren när det är över -20° ute.

Sen kunde inte Gabriel vara still i soffan utan far runt som en skottspole och lyckas sparka ner min the kopp så en hel kopp the kommer på filten och mattan, till och med the påsen for ur! Jippi, men soffan klarade sig iallafall ;) nåt att vara glad över.
Det var bara att torka och dammsuga och ut med mattan, har nämligen mjölk i mitt the så lukten var inte så ljuvlig ;)
Såna här mornar kommer inte ofta som tur är ;)

Ha en bra dag! Kram

Av Catarina - 22 januari 2013 22:10

Jag och Clara har äntligen fått klar våran kudde som vi både har sytt och klistrat :) Den blev jättebra och det var kul att göra något tillsammans.

Av Catarina - 22 januari 2013 20:59

Johannes ringde efter besöket och bad mig föra över 700:- det var helt okej och jag var så glad ända tills han berättade att dom bara hade rengjort och att han behövde rotfylla och dra ur en tand och kostnaden för det fick mig att tappa andan!!! 8000:- Hur i hela friden ska jag lyckas fixa fram så mycket pengar? Så i morgon blir det till att kolla försäkringar, bidrag, ja allt som jag kan komma på för han måste ju få det fixat snarast.
Jag vet inte om jag vågar berätta för Anders, han kommer bli så stressad och må jättedåligt :(

Jag har haft riktigt jobbig ledvärk idag, fast jag badade så blev det inte bättre, det är nog mycket vädret och sen har jag nu legat väldigt länge och inte kunnat träna. Jag hoppas det blir bättre till natten bara!

Kramar Catarina

Jag har tagit kort på min orkide som blommar just nu, den är helt underbar

Av Catarina - 22 januari 2013 13:39

Jättejobbig dag, klockan ringde efter 2 timmars sömn och jag fick kasta mig själv ur sängen för att komma upp. När jag sitter i soffan med mitt morgon the nickar jag till flera gånger men idag klarade jag mattan iaf, det har hänt att jag vaknat till precis som jag tippar koppen och det är inte kul. Tur att jag har en lätt tvättad matta där ;)


Gabriel åkte åtta men Clara började tio idag så det var en pina att försöka underhålla henne, Anders var tvungen att fixa jobbgrejer innan han skulle åka såklart.
Men, jag överlevde!


Nu sitter jag på helspänn då Johannes snart ska vara hos tandläkaren. Han ringde igår med världens tandvärk så jag ringde folktanvården där han pluggar och frågar om han fick komma akut, ja visst om jag fixade så hemkommunen betalade!!! Jaja visst jag ringer direkt sa jag men innan vi la på så ville hon ha personnummret på Johannes så jag sa det, det blev alldeles tyst och efter en stund säger hon att han är BETALANDE! VA!!! Han är bara 19 år men då är det från det år dom fyller 20 även om han fyller 29 dec. Herregud, precis vad jag behövde.Jag var säker på att han hade det här året på sig innan, anars hade han fått gå varje vecka i november och december så alla tänder var perfekta ;) Dessutom tog dom inte emot honom då utan hänvisade till en annan så jag ringde men det var fel så äntligen tredje stället fick jag en tid på men dom kunde såklart inte säga vad det kommer kosta och kan inte skicka faktura så Johannes får ringa mig när han är klar och så får jag föra över pengarna. Krångel!
Så nu sitter jag och väntar och är livrädd att somna ;)


Ha en underbar dag! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards