Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Catarina - 20 januari 2013 21:10

.....jag har haft med alla mina barn Jag och småttingarna har städat åt kaninerna, det var vidrigt! Allt hade fryst fast så att jag fick hacka lös allt ;) det tog sin tid och när jag var klar kom ambulansen hit med blåljus och stannade så jag gick dit och frågade om dom behövde hjälp, dom hade fått nån konstig adress av sos som inte ens jag kände igen och jag fick lite panik då jag vet att har dom blåljus så har dom bråttom och nån sitter och väntar! Jag hoppas verkligen att dom hittade snabbt så det gick bra.
Det har varit krångel ända sen dom bytte adresser här för några år sedan och dom bytte för att det skulle vara gatuadresser istället och för utryckningsfordon skulle hitta lättare! Mmm inte vet jag om dom gör det, flera gånger när jag åkte så fick Anders prata med dom och lotsa dom genom telefonen och en gång åkte dom fel. Men nu har jag åkt med dom flesta som kör så nu hittar dom ;) Hemskt!
Men det är faktiskt viktigt att dom kommer fram snabbt och att deras gps fungerar!


När jag kom in kunde jag inte andas, det var jätteläskigt. Det var som om lungorna krampade och hur jag än drog efter luft så fick jag inte tillräckligt, det var värre än känslan att andas genom ett sugrör. Jag kan inte gå ut :( Det var nog för kallt och jag drog in mycket kalluft.
Efter en tag så var jag tvungen att börja med maten, jag fick sitta på en stol då jag inte orkade stå på benen. Jag fick hjälp som tur var :) Idag testade vi Per Morbergs köttfärslimpa och alla åt även idag med god aptit, det blev inte en smula kvar :) Ja inte Clara då, hon skrek; jag vill inte äta, det är äckligt! och betedde sig väldigt illa så hon fick gå ifrån bordet utan mat och faktiskt gå och lägga sig utan mat. Elakt? Ja kanske, men man skriker inte så som hon gjorde och man smakar på maten innan man kan yttra sig så jag fick nog. Det är inte första gången det händer så jag hoppas att hon verkligen förstår att man inte gör så och att jag blir ledsen då jag verkligen hade kämpat för att kunna ge dom god mat idag.


Fammo kom hit idag och hjälpte mig att stryka och sätta upp gardinerna i vardagsrummet, det var skönt att få ner julgardinerna och så jättesnällt att hon kunde komma och hjälpa mig med det.
Jag blir alldeles kallsvettig så fort jag gör någonting och orkar inte vara uppe långa stunder åt gången. Jag hade hoppats att framstegen skulle gå fortare, det tar alldeles för lång tid.


Clara har pysslat klart sin smyckes tavla och den blev sååå fin. Hon är så duktig att pyssla.


I morgon börjar en ny vecka och jag hoppas den kommer gå smärtfritt utan några problem eller katastrofer ;)


Kramar

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards