Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Min Ängla son

Av Catarina - 18 januari 2013 11:27

Nu är det precis 11 år sen jag fick begrava min älskade son. Det tog tid eftersom vi bestämde att skicka honom på obduktion, först sa jag blankt nej, jag ville absolut inte men efter några dagar och mycket disskutioner så sa vi att det är säkrast att få veta varför utifall att vi skulle få flera barn. Vi ville absolut inte vara med om det här igen.

Och visst var det tur, vi båda bär på gener för en genetisk njursjukdom som gör att njurarna blir förstorad så lungorna inte kan utvecklas och det heter Potters syndrom. våran son hade värsta typen, det finns olika och som längst så hade ett barn levt 11 dagar. Med Gabriel och Clara fick vi åka till Uppsala på klinisk genetik och göra moderkaks prov. Både Clara och Gabriel är anlagsbärare som vi.

Tänk att träffa någn med samma genfel, det var en på flera miljoner men jag lyckades. Det var absolut ingenting som jag tänkte på med mina andra barn, man förväntar sig att få ett friskt barn tan några som helst skavanker men med facit i hand så har man en otrolig tur om det går bra, det är så mycket som behövs gå rätt och det är otroligt dom gånger det gör det så man ska vara väldigt tacksam för dom fina barn som man har.

Begravningen var vidrig, innan skulle vi bestämma blommor, musik och allt annat men jag orkade inte, jag brydde mig inte alls utan jag var instängd i min bubbla. Anders och prästen fick göra det mesta, jag sa bara ja. Visst ångrar jag mig, lika så att jag inte tog några kort!!! Sjukhuset tog kort men på alla kort har han mössa på sig och så blev det fel så korten var i färg! Det skulle vara svartvita då det ser lite läskigt ut när läpparna är blålila och naglarna blå så det var inte så kul men min syster fixade svartvita kort åt oss.

Barnen fick välja en låt som skulle spelas och dom valde teddybjörnen fredriksson, Johannes var då 8 och David 6 år.

Vi var bara dom närmaste på begravningen, det räckte gott och väl. Jag kommer inte ihåg så mycket av själva begravningen, jag bara grät och tyckte att livet var så fruktansvärt orättvist. Där låg min son, i den allra minsta kista som fanns och jag skulle aldrig mer få se honom, hålla honom i mina armar.

När kistan skulle sänkas ner i det enorma hålet i jorden så gick mitt hjärta i tusen bitar och jag hör någon skriker NEJ! Jag vet inte vem det var, tror det var Anders lillebror, det var fasansfullt! Sen skulle vi bara lämna honom där och åka hem! 

Efteråt samlades vi hemma hos oss men det kommer jag inte heller ihåg någonting av förutom att jag bara ville att alla skulle åka, jag ville vara själv.

Det tog väldigt länge innan jag villeträffa nån, prata i telefon eller åka och handla, Anders fick sköta allt för jag orkade bara inte träffa folk så jag isolerade mig totalt men som tur var så har jag helt underbara vänner som inte accepterade det, dom ringde tills jag pratade, kom på besök.

Då fick jag verkligen veta vilka mina riktiga vänner var <3

Så nu 11 år senare så finns känslan fortfarande kvar hos mig, den kommer aldrig att försvinna.

 

Kramar Catarina

 

 
 
Hannah

Hannah

18 januari 2013 12:08

Oerhört starkt, rörande och vackert skrivet. Ta hand om dig själv och familjen en dag som denna.

http://cupcakesnotwar.bloggplatsen.se

Catarina

18 januari 2013 12:11

Tack snälla

 
Emm

Emm

18 januari 2013 15:23

Åhh, jag önskar att jag kunde ge er en varm kram. Jag beklagar verkligen detta. Kramar

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Catarina

18 januari 2013 18:26

Tack snälla du!
Kram

 
Ingen bild

syster yster

18 januari 2013 16:29

Verkligen bra skrivet! Usch va ledsen jag blev att känna mig nu också. Det var en fruktansvärt jobbig dag. minns de bara bitvis jag också, jobbigt att se dig och familjen så ledsna också tyckte jag, förutom allt annat... och att begrava sitt barn och sen åka därifrån som du skrev, vet jag inte om jag hade klarat. som tur är så är du ju den starkaste människan jag vet! men det är fruktansvärt orättvist allt elände du har behövt kämpa dig igenom i livet. men glöm inte bort att jag är här, bara en liten bit bort, om du behöver en kram<3 Älskar dig massvis min allra käraste syster!

Catarina

18 januari 2013 18:26

Älskade syster min, du är allt för mig! Du ger mig kraften som jag behöver!

 
Ingen bild

Sanna

18 januari 2013 18:31

Skickar varma tankar till er!
Kramar om

Catarina

18 januari 2013 19:38

Tack :-)

 
Ingen bild

tanten

18 januari 2013 21:40

<3

 
Ingen bild

Elin

19 januari 2013 10:47

Kram <3

 
doren

doren

19 januari 2013 14:21

Hej, vilken fin blogg du har! Kika gärna in på våran blogg, just nu har vi en TÄVLING om vem som blir VECKANS BLOGG, var med du också!

http://doren.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards