Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Catarina - 10 januari 2013 23:42

Buzzador

 

Nu ska jag vara med i en buzzador kampanj för swish och jag ska prova betalning via mobilen som gör överföringar mellan privatpersoner smidigare än nånsin!

 

Jag har installerat appen och bankid i mobilen, det var superenkelt och snabbt gjort även i mitt tillstånd! 

Jag har även gjort en första överföring och det var hur smidigt som helst så det här blir kul.

 

Titta gärna på videoklippen!

 

Av Catarina - 10 januari 2013 21:34

Jag har egentligen inte mycket att skriva om idag, mitt huvud är tomt och mitt liv är inte direkt spännande just nu.

Clara vaknade helt på fel sida idag, jag tror att hon tycker det är jättejobbigt att jag sjuk.
Hon gnällde från klockan sju på morgonen till halv elva då hon åkte på dagis. Jag trodde jag skulle bli galen, jag mådde urdåligt och efter att fått sova bara ett par timmar i natt så orkade jag inte vara pedagogisk för fem öre. Anders var tvungen att fixa jobbgrejer och handla så han var inte heller hemma så när dom sen åkte gick all luften ur mig och jag bara grät, av trötthet och för att jag är ett liggande paket som inte kan göra ett dyft!

Vid halv tre i natt trodde jag att jag skulle ge upp och ringa 112, då var jag så slut av smärtan och när läpparna blev blå/lila blev jag rädd men som vanligt tänkte jag att 'jag väntar en kvart till' och efter en halvtimme så släppte det värsta.
Andningen har varit lite bättre idag, lite lättare så jag tror kortisonet fungerar. Smärtan vill bara inte försvinna! Det går upp och ner hela tiden ( som tur är så jag hinner hämta ny kraft ) så just nu är det ganska okej.
Jag hade önskat att jag hade kunnat ha vid behovs smärtstillande så jag kunde ta udden av det allra värsta men samtidigt vill jag absolut inte äta mer tabletter!
Är lite rädd att magen ska ta stryk av all medicin och idag hostade jag blod, det var inte så dramatiskt som det låter utan det var bara lite slem med blod i så det var säkert inget farligt.

Idag var första dagen på fyra dagar som jag fick i mig lite mat, eller omelett. Min stackars mage är svullen och stenhård så det ser ut som om jag skulle vara med barn! Jag har endast fått i mig knäcket jag gjort själv och vatten.

Det blev några rader ändå om ingenting! I morgon då ska det vara mycket, mycket bättre har jag bestämt! Jag hade en rosa solskärm när jag var liten som det stod " jag bestämmer" på :) den skulle jag haft nu.

Ta hand om varandra, var tacksamma för att ni får vara friska!
Kramar Catarina

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards