Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Gi Knäcke, så gott!

Av Catarina - 8 januari 2013 22:24

Har legat hela dagen, först vid fyra på em tog jag mig ur soffan. Jag har mått kasst idag, värre än i går.... det finns inte mycket som är värre än när man är totalt slut och mår så dåligt att man inte kan ta sig upp.
I morgon ska jag försöka ta mig till läkaren för nu står jag inte ut! Anders är hemma till tolv innan han åker på jobb så jag hoppas att det finns en tid då.


Barnen var så glada när dom kom hem, trötta men glada :) Båda hade haft en bra första dag och hade så mycket att berätta om :) jag älskar att lyssna på det dom har att berätta! Det blev lite tokigt bara när båda pratade samtidigt ;)


Jag fick ett recept på ett knäcke förut från en kompis så när jag ändå var tvungen att vara uppe så passade jag på att göra det. Det är super enkelt och väldigt gott och framför allt väldigt nyttigt :) Jag kan knappt sluta äta när jag börjat och passar väldigt bra om man är lute sugen på kvällen.
Det är majsmjöl, solros, lin, pumpa, sesamfrön i smeten så Clara kan också äta det.


Jag kan varmt rekomendera er att prova det!
Här är receptet:


Gi knäcke
2dl majsmjöl
1/2dl linfrön
1/2dl sesamfrön
3/4dl solrosfrön
1/4 pumpakärnor


Blanda alla torra ingredienser, häll i 1/2dl olivolja och 2 1/2 kokande vatten.


Bred ut smeten på en plåt med bakplåtspapper.
Strö på flingsalt.
Grädda 150° grader 1 timme.


Vill du göra dubbel sats på en gång så ta 2 plåtar och sätt varmluften på 130°


Lycka till! Berätta gärna vad ni tyckte om det :)

 
 
finafrun

finafrun

9 januari 2013 11:22

Åh fina du! Hoppas det vänder och du snart mår bra igen! Kram!

http://finafrun.se

Catarina

9 januari 2013 12:04

Tack snälla

 
Mariette

Mariette

10 januari 2013 06:18

Exakt det jag gör också fast det går bra med kallt vatten. Starkt beroendeframkallande ;)

http://mariettesrora.blogg.se

Catarina

10 januari 2013 06:30

Mmm visst är det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards