Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Catarina - 6 januari 2013 23:07

Har fått vila lite idag då Anders tog barnen och åkte till stugan en sväng. Det var välbehövligt och så otroligt skönt att få en stund alldeles ensam.
På eftermiddagen byggde jag lite lego med Gabriel, vi hittade hans brandstation, bondgård, hus och traktorer allt ihopblandat såklart! Det tog ett tag men jag fick ihop brandstationen!!! Jippi ;) Anders fick ihop en buss så nu vet jag vad jag å barnen ska pyssla med i morgon :)
Dom har byggt så fint och leker jättefint med legot.
Önskar att jag haft mycket pengar nu så jag hade kunnat köpa till lite saker som behövs till staden. Det är synd att det ska vara så förbaskat dyrt med lego men det är värt varenda krona, det går aldrig sönder! Mycket av legot är från Anders och Johannes och David sen dom var små :)

Idag har rösten varit bättre till och från men det sitter fortfarande i bröstet. Man kan nästan säga att det är dubbla smärtan nu, vanliga och sen förkylningen på det. Det gör riktigt ont och jag kommer att ringa VC i morgon om det inte är så att jag är mycket bättre. Är lite orolig att jag fått lunginflammation också för nu var det ett tag sen men det är bara att hålla tummarna!
Huvudvärken är borta iaf :) nåt positivt!

Ta hand om varandra! Kramar

Av Catarina - 6 januari 2013 11:15

Söndag, sista lediga dagen tillsammans efter alla julhelger. Det känns både trist men också väldigt skönt. Trist att jag inte hunnit med det jag ville göra med barnensom att åka skridskor, skotertur och utflykter.
Skönt att få ordning på livet igen, alla tider och inte minst medicintiderna ;)
Gabriel längtar till skolan och jag älskar att höra det och hoppas att det kommer att hålla i sig i många år till! Det är så trist att höra barn som säger att dom hatar skolan mm redan i klass ett och två!!! Det är inte kul att det redan då ska börjas och mycket är för äldre barnen tycker så.

Få se vad jag orkar hitta på idag, hade tänkt ta fram Gabriels lego som vi lagt undan förut och bygga ihop det igen, det är både brandstation och traktorer och nåt hus :)
Båda tycker det är roligt och har börjat bygga en stad, måste bara få tag på fler vägplattor!!! Nåt tips?

Ha en härlig söndag! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards