Alla inlägg under december 2012

Av Catarina - 26 december 2012 17:00

Vi har nu valt ut vinnaren i utlottningen av en spillevink mössa!

Med motiveringen:

 

Här i Dalarna blir det rejält kallt
och då vore en mössa med dalahästar ballt
eller så blir det en mössa med vintermönster
Detta skulle då bli en av mina varmaste vinster
Därför vill gärna vinna en mössa till min knopp
för då så slipper jag frysa i resten av min kropp

 

Stort Grattis till Sandra - mamma till Molly

 

Jag saknar din epost adress så jag vill att du skickar den till mig snarast!

 

Av Catarina - 25 december 2012 02:11

Nu är det över...alla barnen så glada och nöjda över alla saker som dom fått :)
Vi hade en underbar dag tillsammans med familjen, på morgonen kom farmor hit och vi åt en riktig julfrukost tillsammans sen öppnade vi paker med henne, när farmor åkt så åkte vi till graven och tände ljus.
Sen var det hem och duscha alla sex familjemedlemmar, snacka om kö ;)
Vid halv två åkte vi till mamma och pappa och tittade sen på kalle anka (såklart) sen hade mamma gjort ett riktigt gammeldax julbord, det fanns lutfisk, dopp i grytan, alla möjliga syltor och pastejer, lax, ja allt som hör till :)
Vi åt till vi nästan sprack :)
Vid sex kom tomtemor och delade ut några julklappar från säcken och sen fick pappa ta resten ;)
Barnens ögon tindrade och det hördes både Ååå och Aaa och Å en sån som jag önskat mig :)
Efter paketen bjöds det på kaffe och kaka och ris a`la malta och saftsås innan vi åkte hemmåt.

När vi kom hem hade det hänt en katastrof!!!
Vilja hade fått för sig att riva barnens gran och tuggat sönder både dekorationerna och ljus slingan!!! Clara bara grät och grät och Gabriel var otröstlig. Det var så mycket som dom själva hade gjort som hängde i granen :( Det gör så ont i mitt hjärta.
Förstår inte vad som flygit i gammelhunden?!
Vi fixade till granen, tog lite dekoration från våran gran och ljuslingan från tallriset så blev den fin igen.
Clara tyckte synd om Vilja för hon lär få ont i magen! Fyra polkagris dtänger, smällkarameller, kristyrbokmärken, halmbock och mycket annat! Vi hoppas att hon inte svalt några lampor bara!

Sen satte vi på en film och öppnade och lekte med barnen och deras nya leksaker tills klockan var tolv på natten.
Jag mådde bara sämre och sämre och när vi skulle natta dom så kunde jag knappt stå på benen för smärtan som sköt genom min kropp, kallsvetten rann och illamåendet och yrseln gjorde att jag fick lägga mig ner på golvet en stund, nu två timmar senare så är det lite bättre men jag kan nog inte sova än på några timmar. Det är hemskt att sitta här själv och alla andra sover, jag är så trött och slut att mina ögon åker igen hela tiden.
Är inte alls förvånad såsom jag kört på dom här dagarna! Men jag ville ge mina underbara barn den bästa julen jag kunde, vem vet hur morgondagen ser ut?! Jag vill ta tillvara på alla dagar!

Ta hand om varandra! Kram


Mina fyra underbara barn <3

Av Catarina - 24 december 2012 17:43

Nu snart är det dax! Snart så kommer tomten och barnen håller på att krypa ur skinnet ;)

Av Catarina - 24 december 2012 01:58

Nu får julen komma :)
Jag är klar med allt som jag ville göra, jag är så nöjd och det är så julmysigt hemma nu.
Nu ska jag försöka sova några timmar, i morgon bitti vid nio kommer 'fammo' hit och äter julfrukost med oss och så har vi paketöppning med henne. På fm åker vi alltid och tänder ett ljus för lille/storebror <3
Sen åker vi till mamma och pappa och firar med dom och syster <3
Jag hoppas att vi kommer att få en underbar dag i morgon!

Jag önskar er alla en underbar jul <3

Kramar Catarina

Av Catarina - 23 december 2012 00:49

I dag har vi fixat och grejat inför julen. Jag har gjort iscoklad med polkagris i, det kan jag rekomendera :) Supergott! 

Knäcken är redan klar men kanske får koka lite mer då det redan varit råttor i burken ;)

 

 

 

Jag har också fått i hop pepparkaks huset, det var inte lätt. Jag var ganska irriterad innan jag blev färdig men sött blev det.

 

 

 


Sen stoppade vi nejlikor i apelsiner, det är underbar doft och det gjorde vi alltid när jag var liten :) Vi hänger dom sen i fönstret. Det gör bara så förbaskat ont i tummen ,)

 

 

 

Får inte glömma mimosa kvistarna som är ett absolut måste! Det luktar jul, det är också nåt som mamma alltid haft :)

 

 

 

Det var lite idag, resten blir i morgon som att klä granen och ta fram lite tomtar. Tallris ska in och så ska det sättas små färgade lampor i. 

Jag är alldeles slut men jag körde på idag så jag kan få ta det lungt i morgon så jag inte blir jättedålig på julafton. Har riktigt ont nu men så har jag inte heller vilat någonting idag. Ska snart försöka sova lite så jag kommer upp i skaplig tid i morgon.

 

Har ni några speciella saker ni gör till jul?

 

Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 21 december 2012 22:45

 

                    TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!!

 

Nu har jag fått turen att anordna en tävling! Det kommer att bli jätteroligt och jag hoppas på många bidrag :)

Den här gången är det Spillevink  som står bakom tävlingen.

Spillevink är färgglada, mönstrade och unika kläder till busfrön! Det görs barnmössor, barnkläder, dregglisar mm. Mössorna finns i dubbel trikå eller fleece fodrade-

 

Nu finns det även mössor till vuxna i många roliga mönster och färger och det är vad ni tävlar om!

 

 


 

 

Jag tävlar hos Min kamp i livet  om en valfri vuxen mössa eller pannband hos Spillevink!  

 

 

För att deltaga.

 

1. Gilla Spillevink på FB r

2. Dela tävlingen på din blogg med bilden ovan samt texten under med tillhörande länkar.

3. Kommentera inlägget här med din bästa motivering till varför just du ska vinna!!!

 

Kom ihåg att lämna din mail adress så att jag kan nå dig om du har turen att vinna!

Lämna även en länk till din blogg där du delat tävlingen.

 

Tävlingen avslutas 22 December kl.12.00

 

Av Catarina - 21 december 2012 22:17

Jag önskar alla mina läsare, vänner och bekanta en riktigt God jul

Jag hoppas att ni alla får en riktig toppen jul. Det kan bli lite si och så med bloggandet under jul då jag kommer lägga all min fokus och energi på mina älskade underbara barn <3

nåt inlägg ska jag nog kunna plita ner ;)

 

Det här är vårat julkort för i år :) jag brukar hitta på lite olika varje år för jag älskar att skicka julkort, det är så tråkigt att skicka mail, sms osv. Jag vill skicka riktiga :)

 

 

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards