Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Findus har minsan varit här...

Av Catarina - 2 december 2012 23:32

Vi har minsan haft finbesök här i helgen! Självaste katten Findus har bott med oss i helgen. Det blev fullt hus då Tuija och hennes familj också var här.

Findus bor på dagiset och ingår i deras verksamhet och får följa med barnen hem och hälsa på dom och se hur dom har det hemma :) Clara var överlycklig när hon fick reda på att han skulle få följa med henne hem. Hon väntade och väntade och i fredags var det dax.

Findus var väldigt busig och busade jättemycket ;) Men han är också väldigt go och Clara hade med han nästan överallt, han fick sitta i hennes knä och titta på film och sova i hennes säng.

I dag när vi var ner på julskyltningen så fick han följa med i min handväska (så han inte skulle komma bort, dom andra barnen skulle bli vädigt ledsna då) Han fick följa Clara fram och hälsa på tomten som var i affären. 

Det har varit jättekul att se hur hon behandlar honom :) Hon har verkligen tagit god hand om honom och visat honom hur hon gör och hur man ska och får bete sig. I kväll har vi lagt in kort på Findus och Clara och skrivit om helgen i Findus bok. Det var svårt då dom har gjort så mycket i helgen och jag skulle försöka skriva kort om det.

 

     

 

I morse var det glädjetjut från Gabriel och Claras rum :) Dom fick öppna sitt första paket från adventskalendern idag, och dom blev riktigt nöjda över hårfärgen. Jag köpte rosa spray till Clara och grön till Gabriel, Clara skulle ha slingor i innan jag ens öppnat mina ögon ;) Sen tände vi första ljuset och tittade på julkalendern på tv. Så mysigt! En vecka kvar till nästa paket.

 

Tuija och familjen åkte hem på eftermiddagen. Det blev så tomt och tyst och tråkigt direkt. Jag är totalt slut :) vilken intensiv helg det har varit, men vi har haft det jättekul och mysigt, Barnen kommer också så bra överens med varandra och leker så bra med varandra.

Jag har fått en massa gjort också för Tuija hjälp mig, alla ljusstakar och julstjärnor är framme och idag har jag stukit gardinerna till köket och fått upp dom. Jag väntar med vardagsrummet och dom andra rummen några dagar nu så jag inte gör så jag blir liggande på lucia! Det är min skräck att det ska bli som förra året då jag hamnade på IVA i mora istället för att se min dotter sjunga :( Jag mådde jättedåligt över det och jag vet att Clara också var jätteledsen. Hon har sagt nu ända sen dom började öva på lucia sångerna att jag måste komma och se henne vara lucia och sjunga. Jag får inte vara sjuk!

Det är stort för henne så jag förstår det.

Så nu ska jag ta det super lugnt! Det blev inte mycket vila i helgen men det gick faktiskt ganska bra, kan bero på att jag fått öka medicinen. I natt hade jag riktigt ont i ett par timmar men det gav sig ganska fort för en gångs skull.

 

Vi har haft jättekallt här idag och när vi var på julskyltningen så var det -21 grader kallt. Burr... Det var vidrigt att andas, jag trodde att mina lungor skulle explodera av smärtan när jag andades in den kalla luften. Jag fick trycka ner munnen i jackan och andas genom den tillslut. Det går inte bra när det är varmt men det är lika illa när det är kallt fast det är på olika sätt.

Jag hoppas att kylan ger med sig lite så jag kan vara ute.

 

Ta hand om varandra! Kram

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards