Alla inlägg under november 2012

Av Catarina - 10 november 2012 01:12

Vill du vara testpilot? Anmäl dig till smartson

 

God Morgon® BIFIDO i någon av smakerna Äpple, Apelsin eller Mango/Passionsfrukt. BIFIDO är en serie milda juice- och bärdrycker med probiotiska bakterier som hjälper till att hålla magen i balans. Lita på din magkänsla och anmäl dig senast 15 november.

God Morgon® BIFIDO i någon av smakerna Äpple, Apelsin eller Mango/Passionsfrukt. BIFIDO är en serie milda juice- och bärdrycker med probiotiska bakterier som hjälper till att hålla magen i balans. Lita på din magkänsla och anmäl dig senast 15 november.



                            


Gå in på länken och läs mer om Smartson och anmäl dig där, Du kan också få nyhetsbrev så fort det kommer nya saker som ska testas. 

 

http://smartson.se/god-morgon-bifido.html  

 

 

 

Av Catarina - 9 november 2012 20:56

Dagen började bra, vi försov oss över en timme! tjugo över sju kom gabriel och väckte mig som tur var :) Han hade vaknat till och sett att det var ljust ute och vi brukar gå upp när det fortfarande är mörkt. Vilken tur!

Det gick bra iallafall, vi hade 40 minuter på oss innan bussen kom så vi behövde inte stressa alls.

 

På förmiddagen kom huvudvärken tillbaka och lite senare även smärtan i lungorna. 

Jag frös som en lort och bäddade ner mig i soffan. Det blev även tungt att andas och syresättningen var nog inte den bästa.

När jag sen skulle gå upp så fick jag se att mina tår var blå, var tvungen att kolla i spegeln och läpparna var också blålila. 

Orkade inte vara uppe så det var bara att sätta sig ner igen.


När barnen kom hem vid halv tre så var jag mycket bättre. 

Vi har haft fredagsmys med lite chips och popcorn och så tittade vi på mästerdektektiven Basil mus tillsammans :)

Nu sitter jag uppe själv och funderar vad jag ska titta på. Anders la sig halv nio för han måste upp fyra i morgon bitti och jobba, Johannes är hos nån kompis, david hos sin tjej och småkottarna är i sängen. 

Det blir nog tidigt för mig med så jag kan fixa överaskningen till barnen :) Jag har inte sagt någonting till dom än men jag tänkte att dom skulle få göra någonting kul i morgon som dom längtat efter :) Vill inte säga nåt i förväg utifall att jag inte mår bra. Vill inte göra dom besvikna utan då är det bättre att dom inget vet.

 

 



Här skulle jag inte ha någonting emot att vara just nu! Bondi beach Australien :)

snälla Tomten....

 

 

Trevlig helg! Kram

 

 

Av Catarina - 8 november 2012 23:23

I går hände både det ena och det andra men senare den kvällen kom min älste son hem och har skurit upp sidan på handen på jobbet. Jag skulle såklart rengöra och lägga om och när han visade mig höll jag på att kräkas!
Herrejisses vilket sår. Och kolsvart om händerna av oljor. Jag vräkte på sårrengöring för jag kunde inte med att tvätta med tvål och vatten. Det var inget litet sår.
Johannes åker tyvärr inte till doktorn i första hand men det där borde nog ha sytts.
Han klarade av att jobba idag iaf :)
så alla barn utom David (som var förkyld) var skadade i går, vad är oddsen för att det händer ;)
Crazy life ;)


Filmkvällen blev super bra :) vi hade det mysigt och filmen var både bra och rolig och sevärd. Så har ni inte sett den så gör det.
Jag hoppas nu att vi tar oss i kragen och fortsätter träffas och att det inte går så lång tid emellan :)




Idag syns det inte lika mycket på Gabriel som tur är. Han hade tur :)


Sov så gott! Kram



Av Catarina - 8 november 2012 15:51

I dag kom äntligen fotot från dagis! Jag var spänd av förväntan när jag öppnade kuvertet men blev lite besviken, det var inte lika som jag hade sett framför mig men är nöjd ändå. Jag hade nog ställt dom mer rygg mot rygg och kanske armarna i kors eller nåt :)

Men jag älskar att det är vit bakrund i allafall, slipper den trista ljusblåa.

 

   

 

 

 

Gabriel blev sjuk så han kom hem redan vid halv tio idag. Hade ont i magen sa han men bara han kom hem och fick gå på toaletten så blev han mycket bättre. Han var jättenervös i går kväll och i morse för att han har blivit tilldelad en hemlig kompis som han skulle säga något snällt till eller leka med och han fick en som han inte brukar prata med så han var jätte nervös i morse och frågade mig vad han skulle säga för snällt!? Säg hej sa jag bara, det är snällt. Jag kanske kan säga att hon har fina örhängen istället? Ja sa jag DET är jättesnällt!

Så det var nog både det och att han inte kan gå på toaletten på skolan, han vågar inte låsa dörren och det är alltid någon som rycker upp dörren där så därför håller han sig i stället och har gjort hela terminen så det är inte konstigt om han får ont i magen.

 

Jag hoppas att det löser sig!

Han har då mått jättebra hemma idag så han får åka till skolan i morgon igen.

 

Nu ska jag till och laga lite mat med min man för sen måste jag kasta ut honom ;) Vi ska ha tjejkväll och kolla på film i kväll så fort barna är i säng :)

Det kommer bli jättekul och någonting som jag har sett fram emot länge!

Vi kommer att titta på Snövit (spegel, spegel) med Julia Roberts, och såklart äta popcorn och ha grönsaker med dipp.

 

Kram

 

 

 

 

 


Av Catarina - 7 november 2012 22:35

Vilken händelserik eftermiddag vi haft.
När barnen kommer hem ser jag att Gabriel har ett blåmärke och är röd under ögat! Han berättar att en kille på fritids slagit honom men han visste inte om det var olycka eller mening så han ville inte säga till fröken! Hmmm det brukar man veta! Sen berättar han att killen brukar få "damp" utbrott, vad nu det är? Jag tycker inte att det är okej att min 8 åriga son kommer hem med ett blåmärke precis under ögat och dessutom skäms lite över att prata om det. Jag har såklart tagit kontakt med hans fröken och bett att hon ska försöka prata med Gabriel om han kan säga mer till henne, jag vet att han litar helt på henne och ibland kan det vara lättare att prata med en annan vuxen.


Men det är inte den enda olyckan vi haft i dag!
När vi åt middag så satt Clara och fjantade och flamsade så vi sa till henne att maten ska vara uppäten om en kvart annars är det raka vägen till sängen utan bolibompa!
Det var nästan en hel köttbulle och inte ens en dl makaroner som hon skulle äta men hon blev ännu värre och det var äckligt och hon hann inte och kunde inte....bara en massa gnäll
och rätt som det var så tippade hon med stolen bakåt! Tydligen har hon gungat på den !? Hon har en väldigt hög stol och jag hann inte med att se vad som hände då det gick så otroligt fort men hon fick kanten på sitsen i magen. Jag förstår inte alls hur det gick till men var glad att hon inte föll handlöst och slog i bakhuvudet!


Hon blev rädd! Jag blev rädd...alla blev rädda och jag får tag på henne och får upp henne i famnen och hon börjar gråta. Jag får inte röra magen och jag får inte titta så jag blev riktigt rädd att hon gjort sig illa ordentligt, vi fick vara två för att få henne att vara stilla så jag fick dra upp tröjan och titta. Ett jätterött märke precis i mellangärdet, jag kände, tryckte och klämde men det verkade inte göra mer ont så jag satte mig där på golvet med henne i famnen och försökte lugna så gott det gick. Gabriel gick och hämtade kninis och satte sig hos oss, la sitt huvud mot hennes och strök henne över ryggen. Mina ögon fylldes med tårar. Vilken underbar storebror!
Vi satt nog så i 20 minuter sen kollade jag henne en gång till och fick på pyamasen och borstade tänderna. Satte oss sen i soffan till bolibompa en stund tills hon lugnat sig så följde jag henne till sängen och läste en bok.
Nu var allt lugnt och bra förutom att hon var arg för att hon inte fick se bolibompa!


Allt är bra nu men jag kommer att kolla henne i morgon bitti igen.
Det är såna är onödiga dumma olyckor som blir då det ska flamsas och fjantas.
Hon hade tur att det gick bra den här gången!


Vi hann även städa hos båda hamstrarna idag och så fick dom byta bur med varandra då den ena är större och lite roligare än den andra.
Det är lite besvärligt att vi inte kan ha dom tillsammans längre.
Jag hoppas morgondagen blir lite lugnare ;)


Sov så gott! Kram



Av Catarina - 7 november 2012 12:38

Vill tipsa om stalkers på tv3 i kväll klockan 21.00

Jag såg en smygtitt på premiären HÄR:

 

http://www.tv3play.se/play/287760/?autostart=true


 

 

Förföljd och trakasserad. Den nya programserien Stalkers tar upp detta växande samhällsproblem. I år blir 150 000 svenskar utsatta för någon form av kontinuerlig förföljelse och trakasserier. I programmet granskar vi några av dessa hemska, fascinerande och ofta gripande fall. Det kan vara mannen som förföljer sin tidigare sambo eller kvinnan som är tokig i den kände dansbandsmusikern.

Men Stalkers nöjer sig inte med att berätta historierna. Det unika är att vi försöker att få slut på förföljelserna för gott. Programledarna Hasse Aro och Sanna Lundell har därför anlitat ett team av experter som granskar varje fall in i minsta detalj i syfte att konfrontera stalkern.

Stalkers har premiär onsdagen den 7 november kl 21.00

 

I kväll är det "Bonde söker fru" Susanne Brännemo som är utsatt!

 

 

 

Av Catarina - 7 november 2012 10:41

Jag tycker att du också borde bli en Buzzador!    


Som Buzzador får du utan kostnad prova nya produkter och tjänster och berätta för dina vänner. I de flesta kampanjer får du även låta dina vänner prova..


Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj varierar beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna och vilka kampanjer som kommer.


När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du information om kampanjen via email. Du väljer sedan själv om du vill vara med i kampanjen eller inte.


Följ den här länken så det framgår att det är jag som har bjudit in dig (mitt användarnamn som buzzador är keckla):



https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-signup&lang=SE&refstr=keckla 



Du kan också skicka ett e-post meddelande med texten \"SWEDEN keckla\" till ”register@buzzador.com” eller SMS:a \"Buzzador keckla\" till 72323 så får du inloggningsuppgifter direkt. Vid första inloggningen får du komplettera din profil så att det går att välja ut rätt kampanjer för dig.


Om du vill veta mer innan du bestämmer dig kan du följa den här länken:
http://www.buzzador.com/se?refstr=keckla


Är det något för dig? Testa! Det är helt gratis :)


Kram

Av Catarina - 7 november 2012 10:02

Jag borde, vill och skulle....

Fasiken vad trött jag blir på mig själv ibland! Jag hade hoppats att jag skulle vara okej idag men vaknar med huvudvärk igen. Attans otur, så vila igen och hoppas att eftermiddagen är bättre så kanske vi hinner få undan lite idag iallafall.

Syrran möblerade om i går och jag har alltid älskat att göra om och möblera om hemma men har inte kunnat göra det på flera år då det är så trångt här och rummen är små. Sovrummen är gjorda så det bara går att ha sängen på ett sätt. Så tråkigt!

Det blir sån skillnad bara av att flytta runt lite och det blir nytt och frächt.

Jaja om några år får vi nog tillbaka vardagsrummet :) Vi har delat det på mitten och längst in har Johannes sitt rum. 

Så det är trångt.

 

Ska inte klaga för mycket, en vacker dag kommer vi sitta här själva och tycka att det är jättestort och fundera vad vi ska fylla rummen med ;)

Då kanske vi kan ha både gästrum och kontor/pysselrum!?

Vem vet, tiden rusar iväg och det dröjer inte förens två av kidsen lämnar hemmet.

Konstig känsla, men har börjat vänja mig att dom är borta på veckorna, Johannes är för tillfället hemma tis kväll - söndag och går bara skola mån - tisdag. David däremot ser vi inte mycket av då han är i skolan på veckorna och i Ludvika hos sin tjej varje helg, jag får nästan tvinga hem honom och får vara glad om vi får ha honom hemma en helg i månaden ;) Fast jag är så glad för hans skull!

 

Snart är det dax att skriva önskelistor till jul :) I år tror jag att jag kommer att beställa mycket från nätet då det är väldigt smidigt. Det är lite dåligt sortimen där vi bor med ganska höga priser och jag är inte speciellt road av att springa runt i fullpackade affärer och trängas. Det är hemskt!

Det finns dessutom många bra leksaksaffärer på nätet och många har fri frakt om man beställer för en viss summa så då kan flera gå ihop och beställa tillsammans.

 

Clara önskar sig ett eget rum i julklapp har hon sagt, ett rosa! Det är lite sorgligt att jag inte kan ge henne det, hon får snällt vänta ca 1,5 år till. Tror inte Johannes eller David kommer vilja bo hemma om dom är klara med skolan och fått jobb.

Tänkte om jag skulle försöka dela rummet åt dom, Just nu har dom typ en taksäng och jag tänkte att Clara skulle få en egen säng på andra sidan rummet. Nackdelen är att många leksaker får åka upp på vinden för att få plats men det kan det vara värt för att få en egen hörna. 

Vi får se hur det blir, först och främst måste vårat sovrum, vardagsrum och Davids rum fixas!

Och tvättstugan där det blivit ett förråd med en massa tvätt ;) Har inte ens plats att hänga tvätten inne där längre ;) 


 

Ha en underbar dag! Kram

 

 

http://bloggkartan.se/registrera/26798/vaestra-fors

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards