Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Jag ropar inte hej än...

Av Catarina - 22 oktober 2012 20:40

Nu har förkylningen brytit ut helt. Jag är helt däckad av halsont till smärtan i lungorna.
Men jag ska försöka skriva om någonting annat då jag känner att jag bara upprepar mig.


Clara började halv sju på dagis i morse och var så fundersam när hon skulle åka när det fortfarande var mörkt ute. "Det är ju natt" ;) men hon tyckte det var lite spännande också och eftersom hon nu ska äta både Duocal och dricka näringsdryck på morgonen så fick hon ta med drycken till dagis och dricka den efter frukost.
Gabriel fick ta bussen så han skulle slippa åka så tidigt och han knatade iväg till busshållsplatsen vid åtta. Det är så bra för jag kan se honom hela tiden genom köksfönstret :) Jag och syrran satt och messade eftersom Indra går på ca sju-tio minuter före och jag får reda på att bussen var jätteförsenad i dag. Typiskt då han stod där själv men jag har sagt att om jag får reda på att bussen inte kommer eller om det är nåt annat fel så kommer jag och hämtar honom så han inte behöver vara orolig. Bussen kom 8.17 och skolan börjar 8.20 så alla "bussbarn" kom försent idag. Jag tycker att det är dåligt att den nästan varje dag ska vara så sen, den ska vara hos oss 8.05


I morse ringde jag Falun igen eftersom dom aldrig ringde tillbaka till mig och dom visste ingenting om någonting :(
Det var ingen som hade skrivit någonting i min journal i datorn. Det är så typiskt! Sjukskrivningen måste vara inne senast onsdag för att jag ska hinna få pengarna utbetalda på fredag och medicinen är slut i morgon. Ingen drömtillvaro precis och extra kämpigt när jag inte är frisk. Min handledare på försäkringskassan är suverän! Hon kommer att göra klart allting så bara sjukintyget kommer kan hon fixa utbetalningen direkt :) Det är service!
Nu skulle sekreteraren i Falun prata med min läkare och sen ringa upp direkt. Jag hade inga större förhoppningar när jag la på.
Efter en timme ringer han iallafall upp och berättar att intyget är skrivet och ska skickas direkt :) Jippi! Då kunde dom fixa det iallafall :) Innan vi avslutar så kom jag på att medicinen då? Nej det vet jag ingenting om! Ja, vad hade jag förväntat mig ;) Måste nu ringa i morgon bitti igen. Det är så trist att det bara är en läkare som får skriva ut den och det gör allt svårare. Nu var jag ute skapligt i tid men det hjälpte inte, får ju inte förnya för tidigt för man får tydligen inte ha för mycket hemma som jag har fattat.
Så nu hoppas jag att dom skickar med A post så intyget är här innan onsdag så borde allt lösa sig. Jag ropar inte hej än ;)


Syrran och Erik kom hit mitt på dan och hälsade på mig. Jättekul! Erik och Vilja härjade och lekte för fullt,et var super bra att hon fick ha lite skoj. Det är inte kul här när matte är k :( syrran hade köpt halstabletter till mig och skrivit ut pyssel till barnen Pysslet blev barnen jätteglada för. Det var sånt som jag gjorde när jag var liten :) pappershus, klippdockor och fingerfigurer. Måla, klippa och klistra :)
Så nu har dom att pyssla med ett tag. Sidan hon hittat på nätet var tydligen helt perfekt för alla som gillar alla slags pyssel.



 
 
Ingen bild

Syster Yster

23 oktober 2012 08:20

Hej!!! :-)

Catarina

23 oktober 2012 12:15

Heeej älskade syster

 
AnetteJ

AnetteJ

23 oktober 2012 11:22

Så skönt att det ordnar sig till slut !!! Tråkigt när bussen ständigt är försenad !!! Typiskt kollektiv trafik ;(
kram

http://www.mammajersmyr.bloggplatsen.se

 
AnetteJ

AnetteJ

23 oktober 2012 13:44

Sv , bilden hämtade jag på nätet o sen la jag själv dit texten. Samarbetspartner hör av sig till mig , men sen e jag oxå ganska energisk på att leta upp dem oxå ;)
Tack för att du vill följa mig !!
kram

http://www.mammajersmyr.bloggplatsen.se

Catarina

23 oktober 2012 14:40

Tack så mycket för svaren :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards