Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Jag önskar...

Av Catarina - 9 oktober 2012 11:23

I dag är en sån dag som jag hade önskat att jag hade kunnat ta min hund och gått på en riktig långpromenad i skogen, Det är höst, luften är klar och färgerna är hänförande! Istället får jag ligga i min soffa och ha veranda dörren på glänt så jag känner lukten av hösten och drömma.

Det här är någonting som jag saknar väldigt mycket, det här är något som var jag! jag har alltid älskat att gå/springa i skogen och jag älskar skogens tysthet och det är där jag kan tänka och samla nya krafter. 

Jag brukade ta med barnen till skogen och så gick vi till nån bäck och lekte eller byggde en koja och såklart hade vi matsäck med oss.

Det är ett tomrum inom mig, alla dessa saker som jag önskar och jag måste hitta ett annat sätt att fylla det, jag måste hitta någonting annat som jag klarar av men känns lika bra.

 



 

 

 

Jag blev lite förvirrad på rehab mötet i går, jag var tvungen att sätta upp ett mål. Jag sa då att mitt mål just nu är att få må så bra som möjligt, det räcker inte fick jag till svar! Du måste ha större mål. Jaha sa jag, om det vore möjligt så har ju mitt mål alltid varit att kunna börja jobba heltid igen. Nej det går inte säger hon då, det är för orealistiskt pga av din situation. Jaha!? Men hallå där.... 

Men då skriver jag att du vill kunna jobba halvtid om 6 månader, jaaa....säger jag och hon börjar skriva. Det är inte mitt mål och det är väl orealistiskt! Jag som knappt klarar av att ta hand om dom vardagliga sysslorna. Jag vet inte hur dom tänker men vill dom få mig att hoppas och sen se mig bli besviken när det inte kan bli så? Jag förstår inte varför det inte kan räcka med att jag vill må bättre, det är väl bra och det kanske jag kan lyckas med! För två år sen arbetstränade jag två dagar i veckan två timmar, jag klarade av det i några månader och föll sen platt som en pannkaka och blev sämre och har sen dess inte kunnat göra mycket och nu vill dom få mig att tro att jag kan jobba halvtid om ett halvår! 

Jag blir både ledsen, besviken och arg!

 

Ta hand om varandra! kram

 

 

 

 

 
 
Jojo

Jojo

9 oktober 2012 17:46

tråkigt att höra och tråkigt när man inte blir bra bemött eller förstådd när man redan är i en sårbar situation =( hoppas det blir bättre, ha en fin kväll =)

http://adayinalife.se

Catarina

9 oktober 2012 19:01

Tack detsamma :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards