Alla inlägg den 30 september 2012

Av Catarina - 30 september 2012 22:59

I kväll mår jag inte alls bra, mina ögon gör det dessutom så svårt att skriva då allt flyter i hop för mig. Ryggen är alldeles stel och jag har svårt att röra mig och lungorna känns som om dom ska hoppa ur. Jag har blivit extremt anfådd så fort jag har rört mig idag och det är så jobbigt, jag måste då stanna till och ta det lungt ca 20 minuter så jag inte blir för tungandad så jag svimmar. Jag var lite för kaxig idag och det får jag sota för nu såklart! Jag har plockat av alla tre vinbärsbuskar i dag, små kottarna hjälpte till en hel del men dom tröttnade rätt fort. Jag kan inte bara låta dom gå till spillo. Vill testa att göra saft i år för jag gillar inte alls saften som man köper.

 

Jag och barnen har även städat åt kaninerna och gjort i ordning sommarburarna som ska ställas undan i vinter. Dom är jätteduktiga på att både städa och ge dom  mat nu, det är stor skillnad på förra året och nu. Dom har även börjat att turas om att ge Vilja mat. Det är bra med ansvar!

Nu när vi ommit i våra rutiner igen efter sommaren så kommer jag att plocka fram schemat igen! Vissa gillar det andra inte ;) men ingen i familjen kommer undan och alla har minst en syssla som måste göras varje dag. Det kan handla om vika tvätt, (där har jag släppt kontrollen att det måste vara perfekt) tvätta, ta in ved, dammsuga, plocka i och ur diskmaskinen, plocka ihop och städa hallen. Där dom går in är det kaos varje dag med minst en sandlåda på golvet ;) I våras funkade schemat jättebra och har man gjort allt under veckan så får man sin veckopeng på fredag! 

 

Jag har också plockat fram alla vinterkläder till barnen och dom har fått prova vad som kan användas och vad som ska skänkas och säljas vidare, jag har tur i år! Gabriel kan ha båda sina dressar, Clara kan bara ha sin jacka så hon behöver både täckisar och overall.

Jag har nu i kväll suttit och lagt ut annonser på både ytterkläder och vanliga urväxta kläder. Jag hoppas jag får lite sålt så det inte känns alltför mycket att köpa det som behövs i vinter.

 

Jag hoppas att det inte finns alltför många stavfel då jag granskat texten men om det finns så ber jag om ursäkt!

 

Ta hand om varandra! Kram

 

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards