Alla inlägg den 28 september 2012

Av Catarina - 28 september 2012 23:42

Jag ligger i soffan och tycker synd om mig själv, ensam! Alla sover utom jag. Jag vill också sova! Jag blir tokig snart om jag inte får en hel natts sömn. I morse var jag så slut att jag somnade när barnen åkt. Det var helt omöjligt att hålla ögonen öppna.
Under hela dagen har smärtan byggts upp igen och nu har jag riktigt ont :(
Jag har så ont i bröstet och myalgin driver mig till vansinne! Min hals är svullen pga sköldkörteln men i kväll har jag inte kunnat sitta riktigt utan fått hålla upp hakan, den är riktigt svullen och det blir panik känsla när det är så tjockt att det är svårt att svälja och andas. I ansiktet har jag fått utslag som kliar, på kinden ner mot halsen och det är inte rocasian. Nästa vecka ska jag ta kontakt med vc. Jag orkar inte längre!

Sov så gott! Kram


Av Catarina - 28 september 2012 00:05

Vi kom nog hem vid halv fyra, jag började packa upp och Anders gjorde sig klar för att åka till jobbet. Barnen var ute i lerpölen och lekte så jag passade på att sätta mig en stund med en the kopp. Det var tur, sen har det gått i ett!

Gabriel hade lite läxa kvar att göra och sen ville dom bada då vi köpt några nya badleksaker. Jag kastade dom gamla då dom luktade skunk och det var svart inuti.  Sen fram med mat till barnen, jag klarar inte av att äta när jag varit borta en hel dag och stressat och haft ont så jag nöjde mig med ett glas nyponsoppa. När klockan var sex så kändes det underbart att det var bolibompa ;) Då fick jag sätta mig ner och mysa med kottarna i en timme och i kväll var det deras favorit pogram "fixa rummet" Innan bompa var slut sa gabriel att han var sååå trött så jag tänkte att det här blir ingen match att få dom i säng, hmmm att jag inte lär mig att aldrig tänka så! Tandborstning och sånt gick snabbt och bra men sen var lillasyster tvungen att retas lite genom att sparka i botten spjälorna åt Gabriel och han retades tillbaka genom att släppa ner saker till henne, Som hon kan skrika!!! som en stucken gris. Det är okej att hon retas men om han ger tillbaka så skriks det i högan sky. Det tog över två timmar innan dom somnade, det brukar gå på en kvart annars, jag ger mig sjutton på att dom kände att jag var trött och hade ont! Jag önskar att jag kunde ge dom ett varsit rum, det är inte schysst att dom ska dela längre, men just nu kan jag inte göra någonting., jag kan ju inte gärna be Johannes och David att dela, när domhar med sig sina tjejer hem så blir det nog lite pinsamt ;) Ett större hus vore perfekt! Till samma kostnad som det här förståss ;)

 

Jag blev jätteglad att jag hittade vinterskor till Clara och allväders till båda två. Hittade även ett par streetdojor till david för under 500:-

 

 

Det allra skönaste var att vi köpt alla födelsedags presenter till Clara. Det är första gången som jag är klar en vecka innan och tycker att jag är jätteduktig ;) Brukar alltid vara någonting kvar till sista sekunden annars. 

Hon är väldigt tacksam också då hon önskade sig tre saker i år :) Med motiveringen att vi har så mycker saker på rummet så jag behöver inga mer! Gulliga Clara   

 

Köpte även lite kläder till henne då det tryter rejält i hennes garderob nu, hon har växt enormt på längden i sommar och har inte många plagg som passar, tyvärr gillar inte min plånbok det så vi får ta lite i taget nu när alla dessutom ska ha vinterkläder. Clara valde själv kläderna idag, jag brukar inte göra så men idag så! Toppen och kjolen ville hon ha på sin födelsedag och det var jättegulligt, kjolen glittrar lite också :)

 

 

 

Jag kan inte förstå CSN! Varför betalar dom ut inacorderings bidraget den sista varje månad? Likaså studiebidraget! Då ska ju hyrorna redan vara inne. Jag har fått satt undan så det räcker till hyrorna för om jag betalar dom den sista och det tar några dagar för pengarna att komma in så blir det förseningsavgift. Ganska onödigt!

Det känns som en sten släpper varje månads slut då jag betalat allt och killarnas hyror! Det är jobbigt att vara sjukskriven, jag är alltid beredd på att det kan krångla med pengar från försäkringskassan och det har jag inte råd med. Det känns som om jag hela tiden måste ligga steget före.

Än så länge så har hyrorna kommit in i tid och jag hoppas att det fortsätter flyta på. 

Det kommer att bli underbart då pojkarna har gått klart skolan och fått jobb!

 

Sov så gott! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards