Alla inlägg den 22 september 2012

Av Catarina - 22 september 2012 21:29

I morse, knappt innan jag tagit mig ur sängen så var barnen påklädda med regn dressar och på väg ut till skogen bakom huset för att plocka lingon.
Det var kallt och blött men dom plockade ihop över 5 liter lingon och sen satte dom sig och rensade. Jah frågade Gabriel hur dom kunde komma på att ut och plocka lingon bara sådär och svaret jag fick var: nu slipper vi slösa pengar på att köpa sylt!
Min gullunge <3
Undrar vad han vill att vi slösar dom pengarna på ist :)
Nu blir det infrysning av bären så får vi koka sylten senare. Vi fick nyss en burk av mamma och sen har ju Gabriel en burk från skolans plockning i torsdag. Det räcker ett tag och det är synd om det blir förstört.


Jag och Anders har installerat en ny parabol och det gick bra. När vi skulle ställa in signalen så trodde vi att vi skulle få ta ner två träd!!! Men vi flyttade parabolen till andra sidan huset och fick då 100% i signalstyrka. Kanon :) sen stod det att det kunde ta upp till fyra timmar innan kanalerna uppdaterats men dom kom direkt och vilken skillnad det blev! Inga störningar alls :)
Så nu sitter vi och zappar och vet inte vad vi ska se på, vi fick många extra kanaler +film kanaler i två veckor för att prova på. Så man ska bli sugen och beställa fler kanaler sen, men jag betalar inte vad som helst för att titta på tv! Vi har familje paketet och det duger bra till oss.
Det blir Crocodile Dunde på sjuan ;) han är så skön! Dom filmerna kan jag se hur många gånger som helst :)


Ta hand om varandra! Kram



Av Catarina - 22 september 2012 13:47

Det här var inte lätt måste jag säga! Herrejisses vad krångligt och saken blev ju inte bättre när vi inte hittade någon installations manual :)
Vi var ju så ekonomiska så vi valde att installera själva och då slippa startavgiften.
Jag fick ringa kundtjänst och samtidigt leta på hemsidan och tillslut fick vi till parabolmoteringen :)
Nu ska mannen ut och hitta bästa stället att sätta den på och dra kabeln sen är det resten av installationen bara och vänta på bild 4 timmar :)

Anledningen till att vi byter från boxer till Canal digital är att vi har så mycket störningar på boxer. Vi har köpt förstärkare och försökt med allt tills vi insåg att det som störde var elstängslet till kossorna som är precis nedanför parabolen :) så när det regnar så är det nästan omöjligt att titta på vissa kanaler.
Jag hoppas det här går bra nu utan att krångla alltför mycket.

Ha en bra dag! Kram

vi fick ihop den :)

Av Catarina - 22 september 2012 00:50



Tänkte ha en liten tävling för er bloggläsare i samarbete med Lux-case.se  Vinnaren får välja ett valfritt mobilskal till ett värde av 250 KRONOR
 
Lux-Case.se har det största utbudet av SmartPhone skal i Sverige! Här hittar du över 8000 olika skal och fodral till Smartphones från Apple, HTC, Samsung, LG, Nokia, Motorola, Sony och Blackberry.
 
Tävlar gör du här: http://sofija.blogg.se/
 
 

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards