Alla inlägg den 20 september 2012

Av Catarina - 20 september 2012 21:26

Jag är så stolt över min 8 åriga son!!!
Han har skrivit sin första dikt i dag :) Det var veckans svenska läxa och dom skulle titta på en bild och skriva någonting. Det blev jättebra även fast han hade panik och krävde att jag skulle säga och han skriva :) försöka kan man alltid men jag trodde han kände mig bättre än så. Min pappa var adjunkt och nåde mig om jag fuskade med läxorna ;) Tillslut så började han och tittade på bilden och skrev mening för mening. Mamma stolt <3


Gabriels dikt:
Vit och fin är jag,
sjön är stilla,
fåglarna sjunger.
Det är tyst och lungt.


Nu har Johannes kommit hem och gjort sin behandling och jag hoppas verkligen att hans prickar och klåda försvinner nu.
I morgon ska han i väg och ragga praktikplats. Han ska ha praktik och svetsa två dagar i veckan och då ville han vara hemma här och inte i Ludvika. Jag blev såklart jätteglad då jag får ha honom här hemma <3
Nu måste jag vika 3 baljor med tvätt så det inte blir för mycket i morgon.


Ta hand om varandra! Kram



Gabriels banan som han hade med sig idag på utflykten ;)
Stulit iden från lillasyster <3









Av Catarina - 20 september 2012 13:04

Burrr vad kallt det var i morse. Tempen visade på -2° och gräsmattan var alldeles vit. Jag trodde jag skulle frysa ihjäl då jag glömt sätta på värmen och min morgonrock får jag använda först i morgon pga skabben.
När sen solen börjar gå upp så var det så fint, dimman dansade i solstrålarna. Då är det höst! Det som jag älskar med hösten är den höga klara luften och alla vackra färger i naturen.
Det är synd att jag inte kan ta mig ut så ofta bara.


Idag är Gabriel och hans klass ute i skogen och plockar lingon :)
Jag hoppas dom har en härlig dag och hittar mycket bär.
I morgon ska dom få koka sylt av alla bär och så får alla en burk lingonsylt med sig hem. Gabriel är väldigt stolt över sin egen sylt, vi måste nog äta något med lingon i helgen ;)


Jag är bunden i soffan idag, det är både smärtan men också utmattning.
Jag måste få undan all den här tvätten,
jag byter i alla sängar varje dag och vi byter alla kläder varje dag också så vi får bort våra oönskade husdjur ;)
Men jag tar ut mig så jag inte kan sova på nätterna och det blir inte bättre.
En enda ond cirkel.
Men efter helgen kommer det bli bättre, killarna kommer i morgon och ska behandlas och då är det bara deras tvätt för vi är klara i morgon :) jippi!


Ha en bra dag! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards